Waar slapen.

Ik heb een vraagje aan jullie.

Vanaf dag 1 slaapt Joey overdag altijd in de box. Onze kraamverzorgster zei toen dat dat beter zou zijn omdat hij dan echt goed het dag en nacht ritme zou krijgen.

Maar hij is nu bijna 10 maanden en ik vind het wel eens tijd worden dat hij overdag ook even in zijn bedje slaapt. Maar overdag valt hij alleen in slaap na wat drinken of zijn flesje melk.

Hoe zou ik dat nu het beste kunnen aanpakken? Of heeft iemand hier ervaringen mee?

Onze dame krijgt nog altijd de fles boven op bed (op ons bed ivm bv tot 1 jaar) en gaat dan haar eigen bedje in. Dus zou aan gaan wennen dat hij of op zn eigen bed de fles krijgt of na de fles gewoon op bed gelegd wordt :wink:

Wat raar dat een kraamverzorgster dat adviseerd.

Hier werd verteld een baby hoort boven in bed.

beneden zijn veel te veel prikkels.

Y. en T. hebben beiden nooit in de boks geslapen.

Maar daar vroeg je niet om:

Ik zou hem toch in zijn bed leggen, als hij huilt hem er niet gelijk uit halen.

Ook asls hij niet slaapt hem er wel laten liggen, dan went hij er misschien aan

raar advies idd van je kraamverzorgster… :think:

ik zou nu toch proberen om Joey na zijn flesje melk gewoon in bedje te laten slapen. Zal wel heel wat huilbuien leveren, maar toch proberen consequent te zijn… Wie weet is over een paar maanden de box wel uit de huiskamer, hij zal dan toch ook gewoon in zijn bedje moeten slapen…

succes! :hug:

Hier is hetzelfde advies gegeven hoor door de kraamverzorgster!

T.ygo had nl een omgekeerd dag-nacht ritme. En het helpt zeker wel.

Overdag ligt hij lekker in de box en 's avonds en 's nachts slaapt hij heerlijk in zijn wiegje. Bij Y.uri deden we dat precies zo.

Op een gegeven moment worden ze steeds vaker wakker en gaan ze meer “spelen”. Vaak doen ze dan nog maar 2 slaapjes, in de ochtend en in de middag een. Dan kun je overgaan op het slapen in bed.

Je kan hem natuurlijk gewoon na een flesje in zijn bed leggen ipv in de box. Dan went hij hier vanzelf aan.

De geluiden die de kleine overdag hoort is hij in principe aangewend, in je buik hoorde hij dit namelijk ook.

Tenzij je steeds een huis vol visite hebt uiteraard :wink:

hier ook gewoon in bed om te slapen… alleen overdag de rolluiken niet dicht… waardoor het gewoon licht is in het slaapkamertje…

maar goed…

idd gewoon na zijn flesje in bed leggen… eventueel de eerste paar keren zijn deur open laten en dan op die verdieping gaan stofzuigen ofzo…zodat hij je wel ziet / hoort…

en als hij gewent is aan het overdag-in-bed-slapen dan niet meer in de buurt blijven, maar gewoon je eigen gang gaan…

het zal idd wat huilbuien opleveren… maar ja hij moet er toch aanwennen… ( mama ook denk ik)

probeer niet te snel toe te geven als hij huilt… laat gewoon je gezicht even zien zodat hij weet dat je er bent… maar niet gelijk uit bed tillen, je wilt dat hij gaat slapen en zo rek je het in slaapvallen alleen maar is voor beide vervelend…

succes

Denk ook dat je het beste kan proberen Joey na het flesje in zijn bedje te leggen boven. Tenminste je kan proberen hem twee keer te laten slapen 's ochtend en 's middags en dan na een fles lekker naar boven brengen.

Hier ook altijd zo gedaan met Shane en dat ging altijd goed. Die heeft ook tot een maand of 4 in de box geslapen beneden en is daarna na de fles naar boven verhuisd geen probleem mee gehad. Er is wel even een fase geweest dat ze wel een wat huilde maar stug genegeerd en ze slaapt heerlijk nu twee keer boven lekker rustig ook.

Succes :thumbup:

het advies vindt ik zelf niet zo heel raar zo leren ze ook te slapen in geluiden om zich heen algemeen is het op de slaapkamer rustig.

ik zou nu gewoon gaan proberen om de box dan smiddags even niet meer als slaap plaatst te gaan gebruiken maar gewoon op de zelfde tijdstip na slaapkamer te brengen

Mijn kleine lag in het begin overdag in de wagenbak die in de box stond te slapen en 'snachts stond de wagenbak in het midden van ons bed.(groot bed :wink: ) Werd ons ook zo aangeraden.

Na een paar weken ging de wagenbak in haar eigen bedje, dit ging nog wel goed, maar toen ze eenmaal in haar eigen bed moest gaan slapen, was het toch wel even drama. Veel huilen, ze had er echt moeite mee.

Ik liet overdag het rolgordijn open, maar daar ben ik inmiddels van terug gekomen en doe hem ook overdag dicht, ze weet dan dat ze moet slapen.

Wanneer ik het gordijn open laat gaat ze alleen maar spelen of ze huilt aan een stuk door.

Ze is nu 4,5 maand en slaapt nu 'smorgens ook wel eens in de box, valt vanzelf in slaap als ze moe is van het spelen, zo went ze ook aan het slapen met omgevingsgeluiden en dat vind ik ook niet verkeerd.

'sMiddags slaapt ze wel gewoon in bed, dan slaapt ze ook wel wat langer door.

Bedankt voor jullie adviezen.

Ga dan toch maar proberen om hem met de slaapjes in zijn bedje te leggen.

's middags wil hij niet altijd slapen, maar dat zien we dan wel weer.

Ga in ieder geval het ochtendslaapje van 10.00 tot 11.30 proberen in zijn bedje. Kijken hoe dat gaat :-S

Hier was dat advies ook, die ik niet heb opgevolgd.

Maar toch, ik zou hem inderdaad rustig in bed gaan leggen overdag, evt met gordijnen open.

Het zal inderdaad huilpartijen of spelen opleveren, maar daar moet je echt doorheen.

Hier heeft de kraamzorg ook wel eens gezegt dat we haar best wel eens de box mochten laten slapen.

En dan ook gewoon stofzuigen etc.

Maar dat heb ik eigenlijk alleen in de kraamtijd gedaan, en heel soms kwam het wel eens voor dat ze in de box sliep. Toen ze 2 maanden was is dat hier eigenlijk niet meer voorgekomen. Ik vind het zelf ook niet fijn om met geluid/stemmen etc te moeten slapen, en vind het belangrijk dat als ze in bed ligt gewoon rust heeft.

Maar ik zal hem nu gewoon na het flesje/of boterham lekker in zijn bedje leggen, natuurlijk harstikke wennen voor hem maar zal toch wel even doorzetten.

Hier heeft Luuk ook wel tot een maandje of 3,5 in de box geslapen. Heb het in het begin wel geprobeerd in z’n wiegje maar dat lukte niet, hij sliep sowieso bijna niet overdag…alleen maar hazeslaapjes. Inmiddels doet hij ongeveer 3 slaapjes per dag op in z’n eigen bedje. Ik merkte dat hij steeds minder goed door geluiden heen kon slapen en snel wakker schrok. Ik ben begonnen met hem in de wagenbak te leggen ipv in de box als ik zag dat hij moe was en vervolgens boven in z’n bedje. Dan bleef ik vaak ff in de buurt tot hij sliep, maar dat is inmiddels meestal niet meer nodig. De gordijnen laat ik wel open. Ik hanteer geen vaste slaaptijden maar kijk gewoon of hij moe wordt en nu heeft hij zelf een redelijk regelmatig ritme ontwikkeld.

Ons zoontje sliep de eerste 3 dagen van zijn leven in de kinderwagenbak op onze slaapkamer, en daarna altijd in zijn eigen bedje. Overdag met de gordijnen open, 's avonds met het gordijn dicht. Een heel enkele keer hebben we hem in de box laten liggen als hij sliep, maar in principe gewoon in zijn eigen bedje, op zijn eigen kamertje. Het lijkt mij juist goed als je een kindje aanleert dat het in bed hoort te slapen, net als wij doen (nouja, papa slaapt af en toe ook op de bank, da’s waar :wink: :smiley: )

hier zijn beide kids vanaf de eerste dag in hun eigen bedje gegaan. overdag gordijnen open en s’avonds dicht. anders komen ze uit hun dag/nacht ritme

@laracroft wrote:

Ik heb een vraagje aan jullie.

Vanaf dag 1 slaapt Joey overdag altijd in de box. Onze kraamverzorgster zei toen dat dat beter zou zijn omdat hij dan echt goed het dag en nacht ritme zou krijgen.

Het is al vaker gezegt, maar goed, zeg het nog maar eens. Raar advies van je kraamverzorgster. In mijn ogen is een box om te spelen en niet om te slapen. Een keer inslaap valen prima, maar niet standaard.

Maar hij is nu bijna 10 maanden en ik vind het wel eens tijd worden dat hij overdag ook even in zijn bedje slaapt. Maar overdag valt hij alleen in slaap na wat drinken of zijn flesje melk.

Ik zie hier geen probleem in. Dan geef je je zoontje toch een flesje melk of een beetje drinken. Wat is het verschil als je dat in de box geeft of hem dan naar boven in zijn bedje doe??

Hoe zou ik dat nu het beste kunnen aanpakken? Of heeft iemand hier ervaringen mee?

Je geeft hem een flesje of een beetje drinken, loopt met hem naar boven, geef hem een aai over zijn bolletje en een kusje. Zegt dat je hem in bedje gaat leggen en dat hij lekker gaat slapen. En dat doe je dan ook. Misschien gaat hij huilen, misschien doet hij dat niet maar ligt hij gewoon een beetje te kletsen. En weet je, dat is ook helemaal niet erg. Het gaat niet eens om slapen, het gaat om een rust moment.

Ik zie dat veel meiden hier overdag de gordijnen open laten, maar ik deed ze gewoon dicht. Niet in het hele begin hoor, ook omdat er mij werd verteld van het dag/nacht ritme, maar mijn dochter sliep gewoon beter met de gordijnen dicht. Overigens deed ik haar gewoon naar bed met haar kleertjes aan. Schoenen wel uit natuurlijk. Zo leerde ze id nl, pyama, slaapzak aan is s'avonds slapen, kleren aan is s'middags slapen.
En ik deed en doe nog steeds gewoon mijn ding als ze slaapt tussen de middag. De muziek gaat gewoon aan, ik stofzuig overal en het is eigenlijk altijd goed gegaan.

Hey Crazymom,

Ja daar heb je wel gelijk in. Ik kan gewoon inderdaad wat drinken boven geven.

Ik ga het eens proberen. Kijken wat hij doet.

En ik was ook van plan hem gewoon in zijn kleertjes te laten slapen. Dat doet hij in de box ook, dus dan blijft dat gewoon een beetje hetzelfde voor hem.

hier werd verteld dat ik na 1 voeding smiddags de kleine ff op bed moest leggen en de rest gewoon in de box en sávonds idd na de laatste fles der bed in … werkte prima… met de flessen afbouwen werd haar middag dutje dus steeds langer in der eigen bedje en was ze beneden steeds meer wakker

jayden gaat smiddags gewoon in de slaapzak net als s’avonds. ik doe bij hem de broek uit. dus shirt houd hij aan. s’avonds krijgt hij zijn pyjama aan en dan tandenpoetsen. hij weet het precies

ik kreeg het advies, overdag gordijnen open, snachts dicht, werkte gelijk prima.