Waar slapen?

Hallo, onze zoon Jermey is nu 11 weken oud en behalve de soms nog verschrikkelijke krampjes, gaat het hardstikke lekker met hem. Hij slaap nu al zo’n 6 weken door s’nachts en groeit goed. (bijna 6 kilo)



Nu mijn vraag ik geef hem rond 08.00 uur zijn eerste fles en daarna even rechtop, douchen, aankleden en spelen met mij in de box. Meestal valt hij daarna heerlijk in slaap tot een uur of 11/11.30. Tot vandaag sliep hij eigenlijk nooit overdag in bed. smorgens dus altijd in de box en s’middags of in de box (of als ik wegga in de cosi en vervolgens in de wagenbak) Sávonds hetzelfde eigenlijk altijd in de box. Nu gaat dit prima, maar toch hoor ik om mij heen dat het beter is om ze naar bed te brengen. Waarom?? Nu heb ik dit nu net gedaan en ook hier slaapt hij tot nu toe goed. Wat doen jullie?? Gaan jullie nog wel weg dan overdag?? Kortom wat is jullie schema van de dag?? Betreft eten spelen en slapen??



Gr Eva

Meid gewoon doen wat je gevoel je ingeeft hoor! Marit slaapt ook vaak in de box overdag, gewoon omdat ik het gezelliger vindt,…Ik ben toch alleen thuis en heb dan geen radio of tv aan…Mocht er visite komen gaat ze wel haar bedje in…toen ze echt nog pasgeboren was, sliep ze wel vaker in bd, maar kreeg toen door dat stilte bij haar niet werkt, maar ze liever wat geroesemoes op de achtergrond hoort…namate ze ouder werdt had ze dat minder en leg ik haar vaker in haar bedje terug…

Mathijsje is dan wel wat ouder, maar die slaapt ook in de box, dat komt omdat hij daar eerst speelt en dan in slaap valt, als ik hem dan op pak is hij wakker en dat vind ik sneu voor hem, dus laat ik hem liggen en geen problemen hier hoor, smiddags als het weer het toe laat ga ik altijd met hem naar buiten, dan leg ik hem dus in de bak van de wagen(mathijsje kan daar niet meer in liggen maar ligt/zit half) en daar slaapt hij dan in, en als hij wakker word en we zijn al thuis haal ik hem er uit en leg ik hem in de box daar speelt hij dan, nu moet ik wel zeggen ik kan het ook niet kan hoor om hem smorgens/smiddags in zijn bedje te leggen, als ik dat zou doen zou hij dus smorgens uit zijn bedje komen ontbijten wassen en aankleden en dan weer naar bed moeten, dat vind ik sneu voor hem komt hij er net uit moet hij er weer in.



Als hij straks ouder word dan zie ik wel hoe ik het dan doe, maar voorlopig doe ik het lekker zo en dat bevalt prima.

ik heb mischa al heeel snel voor zijn slaapjes in zijn bed gelegt, ook overdag. Dit omdat ik vind dat een box is om te spelen en een bed om te slapen.

Viel hij wel in slaap in de box dan liet ik hem wel liggen hoor. Maar goed ieder zijn eigen mening, gewoon doen waar jije je goed bij voelt.

Mijn dochtertje is 10,5 week, maar die wilde echt niet in haar bed slapen overdag. Dan huilde ze zich helemaal over haar toeren. Die heeft heel veel bij mij geslapen. (wel onhandig, want je kunt gelijk niks). In de box ging ook nog wel maar dan was ze steeds wakker net als in de kinderwagen (als ik naar buiten ging). Het gekke is dat ze na de laatste voeding die rond 10 uur ligt wel gewoon in haar bed gaat slapen.



Er begint nu een beetje een schema in te komen. Ik heb een aantal borstvoedingen vervangen omdat ik bijna weer moet werken.

ze krijgt rond half 7 borstvoeding (als ze 's nachts is gekomen slaat ze deze nog wel eens over) als ik thuis ben leg ik haar weer in bed en slaapt ze tot een uur of 9 en dan ligt ze daarna lekker bij mij en gaat ze nog even spelen en dan eten.

dan rond half 11 fles

ze dommelt vaak even weg na de fles maar dat duurt maar even, daarna speelt ze en als ze moe wordt leg ik haar in bed of neem ik haar mee naar buiten.

rond 2 uur fles

rond 6 uur / half 7 borst en dan de laatste rond 10 uur een fles.

Het is wel even lastig want ze is gewend dat ze na het badderen eten krijgt en ik badder haar rond half 8, maar nu geef ik haar de speen en dan is het ook goed. 's avonds is ze soms nog wel onrustig of heel wakker. Meestal valt ze rond half 9 in slaap.

oooohh dus ik ben niet de enige die het verschrikkelijk ongezellig vind als Jeremy in bed ligt??? :oops: Kijk dat s’morgens uit bed halen en dan eten, douchen,en spelen hardstikke leuk, maar ook ik vind het dan sneu om hem terug in bed te leggen. (wel eens geprobeert en at vind meneertje niet geweldig) dus dan valt hij gewoon in slaap in de box en slaapt dan ook echt tot 11.00 11.30. Dus als dit gaat kan het dus geen kwaad toch? Word soms zo onzeker van alle goedbedoelde adviezen :roll:



In ieder geval bedankt dat jullie je mening wilde geven. Praktijkvoorbeelden heb ik meer aan dan adviezen van jan en alleman die zelf geen of grote kinderen hebben en er dus volledig "uit"zijn :smiley:

Thijmen heeft een hele lange tijd in de box geslapen.

Het voelde voor ons prima, dus kon me niets schelen hoe anderen daar over dachten.

Het voelde voor ONS niet goed om hem steeds boven te hebben en daarom hebben we gedaan wat voor ons wel goedvoelde.

Zolang je zoontje maar lekker slaapt is er geen probleem lijkt me.

Je zult vanzelf gaan merken wanneer het echt noodzaak is om hem naar zijn eigen bedje te doen.

Weet je…het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij wat je doet en dat je kindje zich goed voelt. En als je kindje gewoon lekker slaapt in de box zie ik het probleem ook niet hoor. Maar ja dat komen er mensen op visite die dan zeggen…moet dat kind niet in bedje slapen…ja daar wordt je dan onzeker van. Zeker als je ziet dat het bij anderen kinderen wel lukt om gewoon in het bedje te slapen. Maar weet je…ik geniet ervan als ze in de buurt is en zeker als ze lekker ontspannen bij me ligt en tevreden slaapgeluidjes maakt…ze kan nog lang genoeg in haar eigen bed slapen en dan zal ik zien dat het wel veel beter gaat.

Meiden helemaal NIKS MOET!!!



die adviezen van iedereen sla ik in de wind…ik en jullie ook, moeten gewoon doen waar we ons lekker bij voelen!! :mrgreen:

@Claudie23 wrote:

Meiden helemaal NIKS MOET!!!



die adviezen van iedereen sla ik in de wind…ik en jullie ook, moeten gewoon doen waar we ons lekker bij voelen!! :mrgreen:




dat zegt volgens mij iedereen er ook bij…

dat is ook echt zo! :mrgreen:

@nisan wrote:

oooohh dus ik ben niet de enige die het verschrikkelijk ongezellig vind als Jeremy in bed ligt??? :oops: Kijk dat s’morgens uit bed halen en dan eten, douchen,en spelen hardstikke leuk, maar ook ik vind het dan sneu om hem terug in bed te leggen. (wel eens geprobeert en at vind meneertje niet geweldig) dus dan valt hij gewoon in slaap in de box en slaapt dan ook echt tot 11.00 11.30. Dus als dit gaat kan het dus geen kwaad toch? Word soms zo onzeker van alle goedbedoelde adviezen :roll:



In ieder geval bedankt dat jullie je mening wilde geven. Praktijkvoorbeelden heb ik meer aan dan adviezen van jan en alleman die zelf geen of grote kinderen hebben en er dus volledig "uit"zijn :smiley:


Volg je gevoel meis…

Er komt vanzelf een moment dat hij wel wakker wordt van geluidjes of dat je het wel fijn vind als hij even uit zicht is…

Ik had dat zelf ook pas na een maand of 6 :shifty:

Daarvoor ook altijd bij ons geslapen in de huiskamer en met ons mee naar bed…ik vond het ook heerlijk als ze dichtbij waren anders bleef ik heen en weer lopen om te kijken of het wel goed ging met ze :roll:

Gewoon je gevoel volgen dat werkt altijd het beste :wink:

Nou hij slaapt weer heerlijk hoor in de box :smiley: Inderdaad gewoon mijn gevoel volgen… Ik ben niet echt een “geboren” moeder haha, moet het echt leren! Maar bedankt!!



Gr

Er zijn veel dingen die je moet leren, maar ik denk dus wel dat er met de geboorte van je kindje ook je moedergevoel geboren is.

Namelijk dat stukje gevoel dat het voor jou niet lekker voelt om hem al boven neer te leggen, dat is je moedergevoel.

Precies wat de anderen zeggen, je gevoel volgen.



Ik legde de oudste twee als baby al vrij snel altijd in bed voor hun slaapjes, maar bij ons is alles gelijkvloers, dus dat is gemakkelijker dan dat je naar boven moet.



Mijn derde ligt op moment heerlijk in de box te slapen. Ik leg hem in principe ook in bed voor zijn slaapjes, maar als hij in de box in slaap valt, geen probleem. Als je meer kinderen hebt, wordt het ook anders. Ik wil niet dat Noah de oudste twee wakker maakt 's middags dus ligt hij nu in de huiskamer. Aan de andere kant leg ik hem voor zijn eigen rust vaak in zijn bedje als zijn broers wakker zijn, want dan is de stilte hier ver te zoeken.



Toen ze nog heel klein waren, probeerde ik wel zoveel mogelijk rondom de slaapjes thuis te zijn omdat ik van mening ben dat ze die rust nodig hebben.



Als jouw kindje iets ouder is, ga je hem denk ik van zelf wel wat meer in bed leggen om te slapen en krijg je ook meer een ritme van 2 of 3 slaapjes op een dag. Nu is het ritme vast net als bij Noah (2 1/2 maand) nog ver te zoeken.



groetjes Shams

Ja daar heb je gelijk in, het ritme is ver te zoeken. Zo denk je dat hij eindelijk een ritme heeft (paar dagen) om vervolgens de boel weer lekker in de war te schoppen hahaha :roll: Maar goed, daar zijn ze klein voor. Op zich mogen we niet klagen hoor met onze grote, kleine man, wanneer hij niet geplaagd word door krampjes, heeft hij best een lekker ritme. Zeker de nachten, die slaapt hij lekker door, dus dat is een genot. Verder denk ik inderdaad dat het maar vanzelf moet komen dat hij naar bed toe gaat, voorlopig vind ik het nog veel te onhandig en niet gezellig :oops: Voor hetzelfde geld laat hij straks gewoon merken dat hij niet meer in de box wil slapen en ja, dan gaan we zijn bedje proberen. Ik was alleen bang dat hij zo misschien niet de rust krijgt wat hoort, maar goed als ik zo lees zijn er dus meerdere :slight_smile:

Tja…ik ben dan wel weer heel erg voor slapen in bedje. Zowel Rick als Jenna. Vooral omdat ik geloof in rust en regelmaat. Ook zoals al eerder gezegd, box is om in te spelen en bedje om te slapen. Daarnaast ligt de box veel harder.



Maar vooral omdat IK daar achter sta. Dus: gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.