waar slaapzakje in kleine maat?

Omdat Niels zich nu al zijn dekentje van zich af schopt wil ik een slaapzakje voor hem kopen (met lange mouw). Het moet echter wel een klein maatje zijn (50/56) waar kan ik die vinden? Overal zie ik ze in grote maten (70 cm enzo)

De HEMA heeft meestal wel van die kleine slaapzakjes, maar volgens mij niet met lange mouwen :think: , dus misschien als tussenoplossing :shifty:

Inderdaad de Hema. Die hebben van die witte badstofachtige slaapzakken, ook in kleine maten. De kleinste maat is volgens mij mt 50-62. Lianne lag daar vrij snel in.

@Jippie wrote:

Inderdaad de Hema. Die hebben van die witte badstofachtige slaapzakken, ook in kleine maten. De kleinste maat is volgens mij mt 50-62. Lianne lag daar vrij snel in.


jep die hebben we hier ook en dan gewoon een dekentje met lakentje erover heen. Gaat prima hoor :thumbup: Vanaf een een maand of 3/4 ga ik de combisleeper weer gebruiken maar die is nu nog veels te groot.

@eisblume wrote:

De HEMA heeft meestal wel van die kleine slaapzakjes, maar volgens mij niet met lange mouwen :think: , dus misschien als tussenoplossing :shifty:




Idd HEMA heeft kleine slaapzakjes zonder mouwen.

Zou er gewoon een romper en pyama (eventueel) badstof

onder doen. En erover een laken en dekentje.

Zou persoonlijk nu nog niet aan een slaapzak met lange mouwen

beginnen, wat moet je dan als het echt koud is buiten…

baby dump heeft ze

Ik had lange mouwen en dan zo een heeeeeeeeeele kleine slaapzak met een touwtje aan het voeteneind…heerlijk waren die…

Ik had ze van de prenatal en van een frans merk van een boetiekje.

Uhm, maat 70 is een klein maatje.



Slaapzakken gaan meestal niet in dezelfde maten als kleding.

Ik geloof dat je met maat 60 de kleinste hebt, dan word het 70, 80, 90, 100 en als laatste geloof ik 110.



Maar het is toch ook logisch, je kindje heeft maat 50/56, dus is het ergens rond de 50 á 56 cm (kledingmaten van kinderen geven de lengte weer, of anderson, net hoe je het bekijkt).



Als je baby 50 á 56 cm is, heeft het dus bij de kleinste maat van 60, 4 tot 10 cm ruimte onderin.



Ik weet niet hoe jullie dat doen maar ze hebben onderin bij de voetjes wel nog ruimte nodig.

Ik zou dus eerder voor een 70 gaan.



Als de gaten bij arm of hoofd te groot zijn, leg je er even een draad in en maak je het gat kleiner.





Edit: En probeer het niet te warm te maken.

Als ik al lees over slaapzakken, pyama’s en daar nog dekens en lakens overheen… Het was vandaag nog 15 graden buiten overdag.

Heb ze zelf van Petit bateau, heerlijk vond ik die…! ZIjn van Badstof. Wel prijzig, maar 2e hands vielen ze ook wel mee en kan ze altijd weer verkopen :wink:

Ik weet niet of je er al eentje hebt maar ik zag ze woensdag ook bij Prenat@l hangen vanaf maat 60 voor bijna 15 euro’s

Ja! Die heb ik inmiddels gekocht! Alleen is Niels weer ingebakerd dus dan gebruik ik hem niet… (te warm). Benieuwd of ik 'm nog ga gebruiken… :think: