Yvonne die draagdoek is inderdaad een goed idee denk ik, daar komt die natuurlijk houding van 9 maanden in de buik wel mee overeen.n
ze slaapt op dag en snachts in haar bedje op haar kamer
maar soms in de box als er visite komt die haar willen zien.
en in de wandelwagen alleen als we weg gaan of gaan wandelen.
Milan slaapt vanaf het begin gewoon in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje naar mijn idee het beste,in het begin viel hij wel eens per ongeluk in slaap in de box waar ik hem dan wel liet liggen maar nu heeft ie het veel te druk met spelen,in de wagen of op schoot slaapt hij ook niet.
Shane slaapt 's nachts in der wieg bij ons op de slaapkamer na de fles en schone luier bij ons in het grote bed
Overdagprobeer ik er elke keer in der eigen ledikant te laten slapen soms 's middags os 's avonds maar vaak is dat de kort hazeslaapjes. Heb het idee dat ze daar niet graag slaapt (alleen dan he) dan leg ik haar in de box met der mobiel en binnen 10 minuten is ze vertrokken :think:
Als we weggaan wat hier veel voorkomt slaapt ze ook met gemak in de buggy
altijd op haar eigen kamertje, ze heeft wel een week in de reis wieg geslapen, omdat zij het bedje nog iets te groot vond, in de reiswieg is het allemaal wat compacter die zette ik dan in haar bedje zodat ze wel wende aan haar kamertje
Benthe sliep heel veel in de box … zodat ze leerde overal doorheen te slapen … en anders gewoon in dr bedje …
Hoi,
Eerste nacht in het ziekenhuis op mijn buik :thumbdown: dat moest perse van de verpleegster, toch slaap je net op het randje, ik vindt het eng en gevaarlijk .
Vanaf thuis direct in het ledikantje het kwam weleens voor dat ze in de box in slaap viel, tja dan haalde ik haar er niet uit.
Ledikantje ligt toch beter als een box, vindt ik.
Geen wieg of wandelwagen bak gehad, gelijk op haar eigen kamertje .
Gr mel
In wiegje op onze slaapkamer, later in campingbedje op slaapkamer. Toen de nachtvoeding en late voeding eraf ging gingen ze pas naar hun eigen kamer. Wel gingen ze op een gegeven moment overdag wel al in hun eigen bed slapen. In de box is amper voorgekomen, als ze in slaap vielen wilde het nog wel eens gebeuren, maar nooit bedoeld als “slaapplek”. Bij de 2e helemaal niet, toen banjerde er nog eentje rond dus was het geen optie qua geluid en veiligheid… Laten we zeggen dat hij zijn eigen krachten af en toe niet kende :mrgreen:
ze valt overdag het liefst tegen ons aan in slaap daarna probeer ik haar in haar ledikant te leggen maar meestal slaapt ze dan maar kort, in de box wilt ze ook nog wel slapen `na haar laatste voeding ligt ze de hele nacht in haar ledikant tot haar eerste voeding ( ze slaapt 8 a9 uurtjes )en als ik ergens hen moet valt ze in slaap in de maxi cosi of in haar wagenbak maar ik probeer zoveel mogelijk het ledikantje
Gewoon in bed en heel soms in de kinderwagen bak.
Als ik heb gewandeld en hij slaapt daarin ga ik niet met hem
lopen slepen.
Maar mijn mening is gewoon dat het het beste is om gewoon in
het bedje te slapen. Gebeurd wel eens dat hij in de box of in de wipper
in slaapt valt natuurlijk maar ik vind een bed is om in de slapen dus
dat wennen we hem aan. Met onze dochter ook gedaan en dat is
goed bevallen.
@Paikea wrote:
Ik zou willen dat ze in haar eigen bedje slaapt, maar dat vertikt ze. Dus tot nu toe is het slapen op schoot en s nachts in haar eigen bedje. Het is niet anders.
Misschien moet je onder het hoofdeinde van het matrasje eens
een deken o.i.d. leggen dat het niet zo plat ligt.
Dat hadden wij nog onthouden van bij onze oudste en
dat werkte :thumbup:
Yinthe slaapt overdag in het leedikantje op haar kamer en 's nachts in de wieg bij ons op de kamer.
Heel soms valt ze in de box in slaap ( ze ligt er nog bijna niet in) en vaak ook in de kinderwagenbak als we wandelen.
Als we dan weer thuis komen laten we haar meestal liggen omdat ze vaak wakker wordt als we haar in bed willen leggen.
Maar in principe slaat ze dus gewoon in bed.
smiddags deed ze gerust een dutje op schoot of sliep ze in de box…Maar savonds en snachts meteen in hata eigen ledikantje en slaapkamertje…
@juudje wrote:
Waarom moet een matrasje waar ze dan de helft van de dag op liggen aan zoveel eisen voldoen, terwijl ze dus ook op de bank op schoot in de box liggen???
Ik haal dit er even uit hoor..
Antwoord: Simpelweg omdat je kindje er gemiddeld 2,5 JAAR op slaapt, tot het naar een groter bed verhuisd en in die 2,5 jaar verdubbelt het lichaamsgewicht en lengte van babylengte 50 naar circa 1 meter en van 3,5 kilo naar 13,5 kilo.
Je koopt nu eenmaal niet alleen een matrasje voor de babytijd alleen..
Dus die vraag is niet helemaal in verhouding tot waar een baby slaapt.
Wij hebben hier een wieg staan in de woonkamer, ik vind een box een echte speelplek en wil dat niet associeren met slapen. Hij staat dus ook nog niet. Dat komt met 10 a 12 weken wel als Michel gaat kijken en een beetje gaat ontdekken.
Tot die tijd zoek ik wel een rustplek voor hem in de woonkamer zodat ik beneden kan zijn en ook voor de andere kinderen kan zorgen.
Zou hij boven slapen, dan hoor ik zijn smak geluiden niet, zijn eerste tekenen dat hij weer een voeding wil en ik voed op verzoek en geef bv.
Dus ook als ik over 2 weken bij jou op bezoek zou gaan, zou ik Michel niet in je campingbedje willen doen. Want ook dan hoor ik zijn signalen niet.
Dan dus maar liever wat onhandiger en dat hij misschien 1 dagje wat minder slaapt. Maar die bv signalen zijn gewoon erg belangrijk.
Boven heb ik trouwen een simpel mozesmandje als wiegje. Er zit een matrasje in van niks, maar leg er 4 pakken suiker op en dat houd prima hoor. Dus voor Michel is het nu nog heel prima. Word hij zwaarder, ja dan gaat hij wel in zijn ledikantje. (ook bij ons op de kamer trouwens)
Mijn idee is dus.. die matras koop je voor een kindje in ontwikkeling, die babytijd is relatief erg kort ten opzichte van het totaal gebruik, dus ja moet veilig zijn en aan eisen voldoen.
Maar verder, ik zou het lekker aan je gevoel overlaten waar je de baby laat slapen. Ben je een intuitief iemand, dan wil je hem/haar wellicht veel bij je hebben (net als Yvonne.Z bijvoorbeeld) en ben je meer een mama van structuur en regels dan kan het ook zijn dat je kiest voor het bedje.
Ook kan je kindje net wat anders nodig hebben als dat jij in je hoofd had of hebt...
Tja.. eigelijk kun je dus niet echt een mening hebben, niet als je in wil spelen op de werkelijkheid.
Ik ben dus zo een intuitief figuur, kan er gewoon niet tegen om mijn kinderen in hun babytijd niet binnen zicht en hoor afstand te hebben...
:wink:
Kraamweek in wiegje in woonkamer of slaapkamer ( was zo warm, die werd overdag in de woonkamer gezet en 's avonds weer in onze kamer ) Daarna eigenlijk constant in haar wiegje, ze sliep niet echt in de box. Pas vanaf een maand of 5-6 heeft ze wel eens in een box geslapen, maar toen sliep ze ook al niet meer in haar wiegje maar al in haar eigen kamer in t grote bed ( die nu al wat kleiner word )