Waar slaapt een net geboren baby in?

Hoi!



Ik lees overal dat het veiliger is om voor kleine kinderen een slaapzak te gebruiken in plaats van een dekbed. MAAR nu las ik laatst ergens een topic(kan het helaas niet meer vinden) waarin iemand vroeg vanaf wanneer je een slaapzak kunt gebruiken.



Nu vroeg ik me af :shifty: : Waar slaapt een net geboren baby in?



Ik ben in juni uitgerekend voor het geval dat nog verschil uit maakt.



Groetjes,

Dagmar

Hier onder een dekentje…(geen fleece want dat ademt niet)…



Slaapzakje ben ik met beide pas veel later mee begonnen…

Hier ook een katoenen deken met een laken, een slaapzak kocht ik pas op het moment dat Ryan beweeglijker werd.

Serina is in augustus geboren de 1e 2 weken sliep ze onder een lakentje met een dekentje, en toen kroop ze elke keer omhoog onder haar dekentje vandaan heb ik haar in een dun slaapzakje gelegd met afhankelijk van het weer een lakentje of een dekentje erover.

Fenne lag in het begin in pyama onder een dekentje met laken in de wagenmand zodat ze er niet echt onder kon geraken(mand was vrij klein)! Na een maand of 2 lag ze niet meer zo goed in die bak en ging ze in haar bedje…daar hab ik een slaapzak gebruikt voor de veiligheid en omdat het ook al frisser werd en dat met een dekentje tot aan haar middel erover!

hoi



ik ben ook bevallen in juni vorig jaar had voor mijn zoon een zomerslaapzak de kleinste maat.



En daarnaast zolang het niet super heet is wel een dekentje gebruiken zolang de beeb nog moeite heeft zich op temp te houden.



mutsjes hebben wij trouwens niet hoeven gebruiken alleen vanuit het ziekenhuis naar huis.



succes met de laatste loodjes

ik heb ook gewoon lakentje en dekentje gebruikt.

Eigenlijk ook een tijdje alleen lakentje, tijdens die bloedhete nachten van afgelopen juli.

Slaapzak pas vanaf 4 maanden of zo gebruikt.

:thumbup: Bedankt voor de info :thumbup: :mrgreen:

Ik ga op zoek naar een katoenen dekentje en laken voor in het wiegje! En die slaapzak komt later wel :wink:

hier beide nazomer/najaars kindjes en beide gingen met 1 kruik en een slaapzak in de wieg… heb een hekel aan lakens en dekens :mrgreen: en je hebt van die hele lieve babyslaapzakjes bij c&a en v&d :inlove:

@Marlous wrote:

Hier onder een dekentje…(geen fleece want dat ademt niet)…



Slaapzakje ben ik met beide pas veel later mee begonnen…




Toen ik aan mijn kraamverzorgster vroeg of ik niet beter die fleece omslagdoek af kon doen in bed, zei ze juist van niet, is lekker warm laat maar om :shock: :think:

ik had deze…



(maar ze slaapt nu ingebakerd in de swaddle me trouwens ook microfleece marieke,dat polyestherfleece is niet goed dacht ik…)

ons beebje sliep in de kinderwagenbak. Als dekentje hadden we een wiegdekentje met lakentje en daaronder een handdoekje met hydrofielluier als onderdekentje. Beebje was erg klein dus kon haar goed instoppen. In het begin bewegen ze nog niet zoveel en in een kleine bak kunnen ze niet zo veel. Ik ben pas veel later begonnen met de slaapzak. Pas toen ze in haar eigen grote bedje ging. Ik geloof met een week of 6-8.

Mijn zoontje sliep de eerste dagen alleen met een lakentje (het was erg warm afgelopen september) en daarna met een lakentje en een katoenen dekentje. Pas toen hij dat, toen hij denk ik 6 weken was geloof ik, regelmatig van zich af trapte heb ik een slaapzakje gekocht. Nu heeft hij 's nachts altijd een slaapzakje aan en dek ik hem toe met een lakentej en katoenen dekentje (hij slaapt in een kamer op het Noorden met enkel glas, dus is ook wel echt nodig).

Ik blijf het herhalen: fleece is niet erg!!! Dat is een enorme fabel…





Ik citeer van Consument en Veiligheid:





Een babydeken is te koop in grofweg drie textielsoorten: katoen, wol en synthetisch. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid in samenwerking met TNO-Textiel is gebleken dat het niet zo zeer uitmaakt van welk materiaal je een dekentje koopt (synthetisch, wol of katoen), zolang in acht wordt genomen dat het bedje kort en strak wordt opgemaakt. Je kind kan dan niet met het hoofd onder de dekens raken, zodat er nauwelijks gevaar bestaat voor warmtestuwing of het niet vrij kunnen ademen.



Of een dekentje warm genoeg is voor je kind, hangt onder andere af van de kamertemperatuur waar je jouw kind te slapen legt. Maar een goede leidraad is de dikte van de deken. Voor alle soorten dekens geldt: hoe dikker de deken hoe warmer deze is. Laat je niet leiden door het gewicht van de deken. Vooral synthetische dekens zijn zeer licht, maar ze zijn zeker niet minder warm! De isolerende werking van synthetische, wollen en katoenen dekens zijn vrijwel gelijk.

fleece is niet erg?



oke mischien hangt dat van het kind af, maar feit blijft dat fleece de warmte vast houd en je kindje overtollige warmte dus niet kwijt kan!



wij hebben thijmen een keer een fleecepakje aangedaan, 2 uur later zaten we in het ziekenhuis omdat we hem niet meer wakker kregen.

of er een verband is met dat fleece? mischien niet, maar dit was voor ons reden genoeg om alles van fleece te verbannen.

hier ook geen problemen met fleese…



Benthe sliep ook in haar fleese omslagdoek…

En bij 8 weken ben ik een slaapzak gaan gebruiken…