Waar op letten.....

…als je peuter van het ledikantje naar een peuterbed gaat?

Ik bedoel we hebben boven geen traphekje maar een rolhekje en dat ding maakt een takkeherrie als hem open wilt doen, lijkt me niet handig als hub daar s morgens om 4 uur mee staat te klungelen, voor een gewoon hekje heben we een te kleine overloop helaas, dus dan maar een schuif op de deur ofzo? En waar moet ik nog meer op letten qua veiligheid enzo?

Tips zijn dus welkom :mrgreen:

en een hekje die je kan klemmen ipv vast maakt?? Die til jij er zo uit dus, maar een kindje niet.

Ik zou echt wel wat voor de trap willen hebben, maar idd niet iets wat een mega herrie maakt…

Verder opletten dat hij niet bij gevaarlijke spullen kan komen, in bijv. de badkamer.

Nou ben ik wakker zodra mischa zijn bed uit klimt, maar goed, stel je wordt niet wakker dan is het niet handig als ze ergens bij kunnen wat niet helemaal goed gaat.

Das het probleem er past geen ander hekje boven, het is echt zo klein als je een hekje open laat staan “hangt” ie dus echt in de weg das geen optie dus, denk dat het beter is om zijn kamer dan af te sluiten? Kan ie ook niet de badkamer in. :wink:

traphekje in zijn deurkozijn? Dat dan dezelfde kant op opent als zijn deur? (dus als zijn deur naar binnen opent zoals veel slaapkamerdeuren dan dus traphekje ook naar binnen.

kamer op slot ben ik niet zo’n fan van(je wilt er niet aan denken maar stel dat er brand uit breekt en je kan de deuk niet snel genoeg openen :silenced: :shifty: ), maar vrienden van ons hebben sommige deurkrukken naar boven toe gemonteerd, waardoor zelfs hun kindje van 4 nog moeite heeft met het openen ervan :wink: terwijl het voor hen natuurlijk super makkelijk is :wink: misschien een idee?

is het hekje wat je bedoelt een hekje van kiddyguard?

Wij hebben die ook, maar je kan hem ook openen zonder herrie.

Ik zal proberen het uit te leggen…

Normaal duw je het knopje in en verschuift het dan, dan laat je los…Nu moet je niet loslaten en het knopje ingedrukt houden…dan kun je wel je hekje open maken, maar maakt het geen herrie.

Nou ja herrie, je hoort het oprollen ervan, ik weet wat je bedoeld als je het knopje niet vasthoud, das pas herrie :lol: maar ik bedoel, ik zie hub dat niet elke ,morgen in het donker open en dicht doen en ik ben dan meteen wakker want mannen kunnen zowiso niet zachtjes doen :twisted: :evil: :twisted:

Enne deur op slot ivm brand, ja ik heb de sleutel er toch inzitten dan, lijkt een hekje voor zijn deur mij veel lastiger toch? :think:

Ik zou een hekje voor zijn deur doen.

Klinken naar boven zou hier ook niet helpen want ryan krijgt hem nu al open :roll:

Ben blij dat wij alles gelijk vloers hebben zodat we geen enkel traphekje hebben in huis :mrgreen:

@mariska89 wrote:

Ik zou een hekje voor zijn deur doen.

Klinken naar boven zou hier ook niet helpen want ryan krijgt hem nu al open :roll:

Ben blij dat wij alles gelijk vloers hebben zodat we geen enkel traphekje hebben in huis :mrgreen:

Ja mara dan kan ik toch gewoon net zo goed de deur op slot draaien? Hekje gaat ook niet voor zijn deur, en dat lijkt me helemaal onhandig…of ben ik nu raar en heeft niemand zijn peuterkamer op slot s’nachts?

ik zou dat geen fijn idee vinden als ik de deur van mn kind op slot deed… zou het ook echt noooit doen!

nee hier geen deuren op slot bij de kinderen… zou niet eens kunnen, want er zitten geen sloten op de deuren :lol:

Op zolder zit wel een traphekje dat dicht gaat voor eventuele slaapdronken wandelaars, maar in geval van nood is dat ding er echt wel zo uitgeropt hoor…

Ik vind het op zich geen gek idee hoor om gewoon de deur op slot te doen.

Zelf hebben we een normaal traphekje, maar als Laura bij opa & oma logeert, dan gaat de deur daar wel op slot. Liever dat dan een val van de trap.

ik zou dus nooit de deur van de kinderkamer op slot doen… Deurkruk omhoog werkt hier al heel lang niet meer.

Ik zou een traphekje in zijn deuropening doen. Bij eventuele nood stap jij er zo overheen!

En hij heeft een ‘open’ kamertje (vind ik altijd heel belangrijk… en je man hoeft geen herrie te maken!

en bovenin bij de deur dan een haak ? zodat de deur wel open kan staan maar de kleine er niet door past ?

dan hoor je de kleine goed , is de deur open , en kan je zo naar binnen in geval van nood en de kleine blijft op zn kamertje…

Wij hebben een haakje op de deur gemaakt.

Die ruk jezelf zo los in geval van nood en je niet helder genoeg bent om hem eraf te doen (wat ik me niet voor kan stellen).

Wij hebben wel een traphekje maar ik had dat meer voor als ik de balkondeuren of de ramen verder open had staan.

En die hebben we deze zomer maar eens beveiligd; nog beter :wink: .

idd een klein haakje die je zo los rukt das nog wel een idee

of een deur dranger die zijn ook meestal te zwaar voor die ukkies!

en die hoor je ook wel als ze t proberen!!

ik ben er ook nog niet helemaal uit dus ik hou voorlopig t ledikantje nog eventjes!

succes