waar moet je ook al weer mee op letten ? (zw suiker vraag )

Ik heb bij mijn middelste zwangerschaps suiker gehad daar zijn ze pas achter gekomen NA de bevalling ze was mega groot voor 37 weken en ze was onwijs roze.

bij de jongste hebben ze me meer laten priken en toen kwam het hoge woord er uit met 29 weken zwangerschap zwangerschaps suiker.

ik ben toen op een dieet gezet en moest buiten de verloskundige naar de gyno toe en moest in het ziekenhuis bevallen.

ik ben toen te vroeg bevallen en mijn zoontje was 6 pond.

nu ben ik weer zwanger en ik moet met 28 weken weer te priken ( ik ben met 12 weken ook al geprikt ) alleen nu wil ik dus al gaan beginen met op mijn eten te letten met wat ik eet.

alleen nu heeft mijn geheugen me erg in de steek gelaten en weet alleen nog dat ik moet oppassen met brood :? kan iemand me even veder helpen want ik ga volgende week weer naar de vk en wil dan weer een verwijs brief hebben voor de diatisten.

maar ik ga nu voor een thuis bevalling en ik wil dus echt die suiker onder controlle houden en dus ook het gewicht van de kleine.

dus wie kan me helpen aan een lijstje ???

Bij normale, niet zwangerschapsgerelateerde diabetes geldt dat je gewoon gezond moet eten. Niet te vet en niet teveel snoepen (zowel zoet als hartig). En een beetje regelmatig eten, dus 3 maaltijden zeker en op geregelde tijden, evt een tussendoortje voor het flauw voelen.

Maar ik weet niet hoe het bij zw.schapsdiabetes zit. Lijkt me eigenlijk hetzelfde. Ik zie dan ook niet zo in waarom je op moet passen met brood? :think:

voor de koolhydraten daarom moet je oppassen met pasta brood poffertjes ( en daar was ik toen helemaal gek van )

even een linkje naar “mijn” topic http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67310&postdays=0&postorder=asc&start=45

onderin staan wat voorbeelden van het dieet wat ik heb gehad van de vk :wink:

misschien heb je er iets aan

@mamadidi wrote:

voor de koolhydraten daarom moet je oppassen met pasta brood poffertjes ( en daar was ik toen helemaal gek van )

Ja natuurlijk moet je geen hele grote hoeveelheden gaan eten, maar een normaal eetpatroon daar is niks mis mee hoor.

Maar poffertjes daar is nog wat anders mee, namelijk behoorlijk vet al van zichzelf, dan nog een klont boter erbij en liefst poedersuiker erop… tja… dan snap ik wel dat de diabetesvpk liever heeft dat je dat niet eet. :mrgreen: