Waar moet ik echt naar toe in Londen?

Over twee weken ga ik met mijn moeder, zusje, twee tante’s en een nichtje vier dagen naar Londen.

Ik ben er nog nooit geweest, waar moet ik echt naar toe?

Maw wie heeft er leuke tips :mrgreen:

Voor weinig geld, veel eten; vraag om een ploughmans-lunch in een bar en je eet je tonnetje rond!

Wat hebben wij gezien in een korte tijd: the Tower en the Towerbridge, Big Ben, Downingstreet (maar je mag er niet in, maar je moet er wel een glimp van opvangen natuurlijk!) Harrods (het enige wat ik toen kon betalen was een sleutelhanger maar die heb ik nog steeds! :lol: ) Voor de foto zijn we naar Paddington station gegaan :wink:

Buckingham Palace, Kensington Palace, Hyde Park, Speakers Corner, Houses of Parliament, eeehhhhmmmm…



En wij waren er maar 1 dag! (vriendinnetje en ik samen 1 dag met een bus op de trein via de chunnel, was toen net nieuw en als student moet je zoiets uitproberen! 8) )

De andere mensen in de bus kwamen om te shoppen en vroegen aan ons wat wij allemaal gekocht hadden. Dus toen ik mijn sleutelhanger van Harrods liet zien en zij zeiden: Is dà t alles?! lagen wij helemaal plat van het lachen want wij hadden zoveel geZIEN -en lekker gegeten :wink: -)

piccadily circus is ook een aanrader en een ritje met de bus en de taxi is ook leuk.





tja , het zijn wel de meest toeristische dingen maar misschien dat er een echte kenner is die ook meer bijzondere adresjes weet?



ik ben er twee keer geweest, rond de kerstperiode. dan zijn de grote winkelwarenhuizen zo mooi versierd :inlove:

Oh Ja, Piccadilly Circus met het beeld van Nelson! Die was ik nog vergeten!



Tja, ik ken natuurlijk alleen de echt super toeristische dingen… :shifty:

Naast wat al genoemd is:



covent garden

china town

london eye (dat grote reuzenrad)



portobello road (aanrader!!!)

Daar is een markt, met retro spul, nieuwe en vintage kleding, antiekkraampjes. Super gewoon!



Als je van musea houdt:

natural history museum, british museum, victoria and albert museum



Abbey road: bekend van de beatles :wink:



De hippe uitgaanswijk Soho.





Owww teveel om op te noemen, ik ben fan. Ben er pas 5 keer geweest :mrgreen:

En natuurlijk een lekker curry eten en naar een Pub een lekker biertje drinken.



Met slecht weer is het Science Museum ook erg leuk.

@juulke wrote:

En natuurlijk een lekker curry eten


Volgens kenners eet je in Brick Lane heerlijke curries :wink:

Ik vind Camden Lock / Camden Town in Londen echt helemaal leuk. Een wijk met heel veel winkeltjes en pubs en een grote markt (binnen & buiten), als je ‘mensen kijken’ leuk vindt dan is dit echt een leuke plek, heel levendig en kleurrijk :inlove:



Verder ben ik ook een keer naar een voorstelling geweest in de Royal Albert Hall; het gebouw alleen al is de moeite waard om dat te doen. Maar ik heb geen idee of je daar doorgaans ter plekke nog kaartjes voor kunt kopen, ik ben daar toen naar Cirque du Soleil geweest en die kaarten hadden we al lang vantevoren geboekt :mrgreen:



En verder heb ik ooit een dag - ik was toen in m’n eentje - met de metro rondgereisd. Een dagkaart gekocht, in de metro stappen en bij haltes die er ondergronds leuk uitzien (of een leuke naam hebben 8) ) gaan kijken hoe het er boven de grond uitziet. Was een hele leuke dag, je komt op plekken waar je anders misschien niet zou komen (en dan gecombineerd met de bekendere plekken). Maar ik ben niet zo van de toeristische ‘must-see’ attracties. Big Ben en Tower Bridge enzo, dat doet me dan weer niet zoveel. Mooie bouwwerken om te zien uiteraard, maar daar houdt het dan wel mee op (voor mij dan).



Oja, en de meeste zijn volgens mij gratis toegankelijk in Engeland :thumbup:



O leuk leuk leuk, ik krijg spontaan zin om een weekendje Londen te gaan plannen :angel: (hoewel ik geen idee heb of de situatie en sfeer daar op het moment wel zo aangenaam is… :shifty: )

British Museum is gratis. En enorm groot

Speakers Corner in Hyde park is heel leuk

The Serpentine in Hyde Park aan de andere kant, ook heel leuk

St James Park

Kensington Palace

Als je op lastminute kijkt kun je ook combinatie kaarten kopen voor bv the London Eye en een rondvaart op de Thames.

Een rode toer bus nemen en op het bovendek zitten, zo zie je heel veel.

London Dungeons in combinatie met Madam Tussauds is ook heel leuk te doen met slecht weer.