Waar ligt het aan....

Ok. We waren vanavond op een verjaardag en ik klaagde er over dat ik ons bed niet geweldig vind.

Ik ga redelijk klachten vrij naar bed en wordt 's ochtends niet uitgerust wakker en heb flinke nek- en schouderpijn.

Ik denk dus dat het bed niet meer goed is (is nu zo’n 7 jaar oud).

Vervolgens komt dan iedereen met zijn mening. De een dacht dat het aan het kussen lag, de ander gooide het op stress.

Heeft een van jullie dit ook gehad en wat deed je er aan?

Oh en van die antwoorden dat ik dan stil moet liggen of van hubbie af moet blijven of andersom heb ik zelf al bedacht :mrgreen:

groetjes Judith

moeilijk, iedereen is weer anders, manlief had het juist en die is toch wel een paar x van matras veranderd.

Ik kan ook absoluut niet op zijn helft liggen omdat ik merk dat zijn matras te zacht is (terwijl hij dezeflde klasse heeft uitgekozen als waar ik nu op lig)…

kussen heb ik zelf wel een keer veranderd, dat moet bij mij echt goed zijn…

Is lastig, heb niets ingevuld op de poll want kan kussen zijn (bijvoorbeeld een buikslaper met een te hoog kussen) maar kan ook het matras zijn. Dat dat bijvoorbeeld te hard voor je is waardoor je spieren niet kunnen ontspannen.

Ik weet wel dat ik een keer op vakantie echt zó ruk heb geslapen in een bed omdat het te kort was :roll: Dagenlang met kramp in mijn kuiten gelopen. Dus dat kan ook nog…

Bij ons lag het duidelijk aan het matras en het bed. We hebben sinds kort nieuwe matrassen en hebben tijdelijk op de vloer geslapen. Toen hadden we pas rug- en schouderpijn. Nu het nieuwe bed met nieuwe lattenbodem er is hebben we beide geen pijn meer. Let dus vooral ook op de combinatie van bed/bodem/matras.

wij hadden beide dat probleem ook, en hebben toen besloten eens te investeren in eeen goed matras ent jonge hadden we dat maar eerder gedaan, wat een verademing om uitgerust wakker te worden en zonder andere klachten.

Wij hadden dat ook en vooral hub.

Wij hebben toen de keuze gemaakt om thempur matrassen te kopen en dat bevalt ons heel goed :thumbup:

We hebben ook een thempur kussen erbij gekocht, was eerst even een paar nachten wennen (soms nog wel hoor want als het koud is, is het matras keihard) Maar het slaapt zo heerlijk!

Dus hier was het een combi van een goed matras en een goed kussen.

Ik heb wel optie a gekozen.

7 jaar…hmmm…dan is als het goed is je bed nog niet versleten…

Het kan zijn dat je gewicht toen toaal anders was dan nu…en dat je toen dus een ander matras uitgezocht had…wat nu niet meer zo geschikt is…

Het zou dus het matras kunnen zijn… Stess…geen idee…weet niet waar jij allemaal mee bezig bent…

Kussen kan natuurlijk ook…

Tjee… succes met het uitzoeken!!

Bij ons was het matras icm de lattenbodem. Het bedframe was nog helemaal prima… Het kan zijn dat je matras gewoon “oud” is… Misschien idd je gewicht wat veranderd is… Keer je het matras regelmatig? Mijn broertje doet dat bijvoorbeeld nooit en zijn matras gaat veel sneller naar de filistijnen dan ons matras…

Ik zou denk dat het een combinatie is… Maar zou beginnen met eens naar een goede beddenzaak te gaan en je te laten adviseren en te gaan proefliggen.

ik heb gestemd kussen

ik heb het namelijk ook ik kan alleen op 1 bepaald kussen slapen anders heb ik pijn m’n schouders/nek en hoofd

als ik een rot matras heb heb ik rugpijn en pijn m’n heupen

ik denk dat het een combinatie is.

ik had ook altijd erg veel last van nek en schouders en rug als ik wakker werd.

we hebben toen een nieuw matras en kussen gekocht.

het kussen kregen we gelijk mee, matras had levertijd.

nou ik merkte alleen van het kussen al erg veel verschil en dan met name in nek en schouders.

toen een maand later het matras er was had ik ook geen last meer van mijn rug als ik 's ochtends wakker werd.

ik zou zeggen koop eerst een nieuw kussen, voordat je een heel nieuw matras koopt, als je de klachten dan nog steeds hebt kun je altijd nog een nieuw matras kopen. ik zou dan wel investeren in een goed matras en die zijn erg duur.

wij hebben nu een combinatie van veren en traagschuim en het slaapt echt geweldig.

kussen is ook van dat traagschuim, even wennen maar het ligt echt veel beter voor je nek.

succes

Wat voor kussen heb je nu?

hoe vaak keer je je matras?

Wij kochten laatst een nieuw matras en die gozer zei dat je het minstens

elke 3 weken moest keren. Ik stond echt zo :shock:

Dat doen we dus nu braaf.

Ook heb ik nu een ander kussen. Ik had eerst gewoon zo’n slap veren

kussen en nu een natuurlatex kussen.

Ik vind hem ideaal! Door hypermobiliteit zakte bij mij ook altijd mn nek

en schouders in elkaar en als ik op mijn zij lag, voelde ik altijd mijn bekken.

En nu niet meer! Ik wou dat ik dat eerder had geprobeerd.

Ook het kussen regelmatig keren (op verschillende manieren).

ik denk zeker het matras

ik werd tot 3 jaar geleden ook steeds wakker met last van mijn rug

tot we een nieuw matras en bed kochten en echt waar dag en nacht verschil

succes met uitzoeken.

matras en kussen zijn beide belangrijk :slight_smile:

Waterbed kopen … dan heb je nooit last van deuken, drukpunten, hard/zacht en dat soort zaken. Je ligt altijd heerlijk warm, ook als partner later naar bed zou gaan. Kortom … wij zweren erbij . Normaal gesproken wordt je matras “OUD” en ingelegen vanaf dat je het gebruikt, een waterbed heeft dat euvel niet, het voegt zich iedere draai gewoon naar hoe jij ligt.

Dus optie anders genomen.

Geen stress en heerlijk slapen

Petri

Dus 70% is het met mij eens 8)

Ik ga de komende tijd eerst met kussens wisselen.

Ben een buikslaper, misschien een te dik kussen.

Dat is ook de goedkoopste oplossing.

Volgend jaar gaan we een nieuw bed kopen. We willen namelijk graag een boxspring met een verstelbaar hoofdeind, zodat je rechtop in bed kunt zitten.

Het geld van dit jaar moet helaas naar een nieuwe cv ketel. Maar ja, dat is ook niet minder belangrijk natuurlijk.