Nav het topic, waar laten jullie het speelgoed, vroeg ik mij af waar jullie alle knutseltjes van de kinderen laten?
De tekeningen waar ze echt haar best op heb gedaan, plak ik in een plakboek.
Maar de andere knutsels die niet in een plakboek passen staan nu in de kast op haar kamer. Maar nu ze op school zit komt er natuurlijk steeds meer bij.
Waar laten jullie alles?
Groetjes
En dan heb je er nog maar 1… :mrgreen:
Hier 4 kinderen, 3 op school, 1 op de peuterspeelzaal.
De werkjes voor moederdag en vaderdag en de echte wow pronkstukken gaan hier in een curverbak die op zolder in de berging staat… kan er vrij makkelijk bij.
De andere knutselwerkjes en tekeningen mogen altijd even op de woonkamer deur of in ons pronkvak in de woonkamer… daarna fotograveert papa ze en dan gaan ze gewoon in de kliko.
1x per 2 of 3 jaar, als we genoeg hebben, maken we van die foto’s een album per kind… met data erbij wat en wanneer ze hebben geknutseld.
Goed te doen, zo zijn ook de surprises (enorm groot) en de geknutselde schoenendozen gedekt :thumbup:
Toevallig hebben mijn man en ik aan het begin van dit schooljaar de boel van zolder gehaald (nu officieel kleuterklas af) en er stonden 2 bigshoppers en 2 vuilniszakken klaar.
Bijna alles wat heel thuis kwam bleef bewaard, dus ook bijna alle lampionnen van Sint Maarten.
Aan het eind van de avond paste alles in 1 kleine bak en de rest is weg.
Best leuk om eens te doen, grappig om te zien dat je in 4 jaar tijd 4 bijna dezelfde vaderdagcadeau.s hebt gekregen zonder het door te hebben en de verschillen in uitvoering tussen beide boy’s bij terugkerende thema’s.
The Wall of Fame hangt nog vol. Dat is de muur bij de trap naar boven, daar hangen de echte grote schilderwerken en tot de muur opnieuw behangen gaat worden blijf dat zo.
Thema knutsels staan of hangen soms eventjes in de woonkamer of gang (bijv. zo lang het seizoen duurt).
Nu we er geen meer in de kleuterklas hebben, wordt het vanzelf minder. Bepaalde werkboeken bewaren we wel nog om later te zien hoe ze gegroeid zijn, maar niet alles.
Ik kon pas een bureaulade kast meenemen, omdat we verbouwd/verhuisd zijn op ons werk. Die gaat naar zolder en daar gaan we voor zolang het kan de werkjes in bewaren. Later maken we weer een schifting, maar 1 bureauladekast op zolder is prima.
Vind de fototip ook wel een goede…misschien voor later een optie. Kan er altijd nog een hema album van maken dan.
Zoonlief kleurt en knutselt wat af. Het gros daarvan verdwijnt in de oud papier bak :shifty:
Ik zet het even neer voor de show en daarna beland het in de prullenbak :oops: :shifty:
de gemaakte werkjes en dingen van school gaan in een doos, ze was snel klaar met kleuteren, dus veel zooi heb ik niet, kdv bewaarde zelf alles in een map, nu heeft ze een doos op de kast staan, daar gaat alles in. Tegen die tijd dat ze ouder is of zelf kan beslissen wat ze er mee wil doen, moet ze et zelf maar wegdoen oid. zolang we er nog ruimte voor hebben haha
De leukste plaksels en tekeningen hangen we in de keuken op het magneetbord en er belandt iets op het prikbord in de wc. Daarna komt het in een grote bewaarmap, A5-formaat speciaal voor tekeningen. Als het er qua grootte en dikte niet in past, dan belandt het uiteindelijk in de container, net zoals de minder mooie werkjes (een kras hier en daar). We bewaren dus niet alles, maar wel een hoop.
T wordt voor et in de doos beland natuurlijk wel uitgebreid ten toon gsteld
Een kennis van mij maakt van ieder knutselwerkje dat niet ingeplakt kan worden een foto en doet dit in een map bij de tekeningen. Vond ik ook een leuk idee!
Dat is inderdaad wel een leuk idee. Onze meid komt soms met schilderijen thuis van 30 x 50 cm. Die belanden al snel in de papierbak, omdat je ze nergens kunt ophangen en nergens in kunt bewaren.
Ik maak ook foto`s van alle knutsels…en Ik heb voor beide kids een doos waar de mooiste en bijzondere knutsels in komen, de rest gaat na het fotograferen gewoon weg.
Voor tekeningen heb ik bewaarmappen waar de mooiste in komen en de rest ook weg ermee.
Onze dochter is een knutsel fanaat en euuhhh… alles staat of hangt een tijdje en daarna tja… helaas in de vuilniszak. Ze mist het niet, alleen als ze het ziet is het wel even heftig. Tja om nou alles te bewaren vind ik beetje overdreven en ons huis is nog geen 70 m2 met 3 kinderen 2 volwassenen en 1 kat dus veel opslagruimte is er ook niet.
ik ben erg blij dat onze nr 2 geen knutselliefhebber is voorlopig :shifty:
Hier hebben we 2 knutseldames en we bewaren ook niet alles.
de mooiste dingen gaan in een bak naar zolder en de rest helaas bij t oud papier of afvalbak.
de mooiste tekeningen gaan met naam en datum erop in een A3 mapje. Als ie vol is, koop ik weer een nieuwe en gaat de volle naar zolder.
3D knutsels hebben we nog niet zo veel. Die van L gaan meestal mee naar zijn moeder en Noortje heeft op een verjaardags en sinterklaas muts, nog niet veel gemaakt. Oja, een hart van klei aan een lint, voor moederdag. Dat hangt in onze slaapkamer aan de kledingkast. Het moet nog komen denk ik. Maar ik denk ook, net zoals Cell, aan een grote plastic bak met deksel op zolder.
Wel een heel goed idee om ook foto’s te maken :thumbup:
Hier gaat vrijwel alles uiteindelijk weg. Een paar dingen hebben we bewaard, zoals de kerst-kerkjes en waar je waxinelichtjes in kunt doen.
Ze hebben hier allemaal een eigen mand waar ze school werkjes in kunnen doen of thuis-gemaakte werkstukken. Eens in de zoveel tijd moeten ze die opruimen en gaat de helft weg.
Leuk om later het boek van school eens te bekijken maar verder alles bewaren of op de foto zetten vind ik niet nodig. Neemt ruimte in en je als ik het van mezelf nog zou hebben zou ik het waarschijnlijk nooit meer inkijken.
Ze weten dat het op een dag weg gaat maar ik zeg nooit: nu doe ik dit weg hoor. het is opeens gewoon weg en als ze er dan om vragen zeg ik: we kunnen niet alles bewaren, mama heeft een gedeelte op zolder liggen en de rest is weg. Dat vinden ze dan ook prima.