Ik ben even benieuwd waar jullie je kinderen in laten gaan op de kermis? En dan alleen of samen?
Dit na aanleiding van ons dagje kermis vandaag. Veron wil het liefst overal in. En als het niet direct gevaar op leverd ben ik best makkelijk en hij wil het liefst zo hard mogelijk en dan ook nog zeggen tegen dingen die over de kop gaan mama daar wil ik in :mrgreen:
De draaimolen , vliegtuigjes en dat soort dingen gaat hij ook alleen in ons geval.
Hij is nu vandaag in de spin geweest vandaag met me en vond het helemaal geweldig. Een mevrouw naast ons zei tegen me mevrouw is hij niet te klein voor deze dingen? Toen dacht ik hij wil zelf vind het geweldig waarom niet? Kan er niet uitvallen of iets toch en ik ben bij hem.
Dus daarom even benieuwd wat jullie wel of niet doen.
Groetjes Loes
onze middelste vindt dat soort dingen ook geweldig.
Samen met ons mocht en mag dat best hoor.
Wij zijn in de zomer van 2008 naar Legoland, Denemarken geweest en daar was ook een soort van ‘theekopjes’ (alla Disney) attractie. Ging behoorlijk hard, maar meneer was 2,5 en vond het geweldig.
Wat een lol had dat kind samen met papa.
De brave bootjes vonden ze enger. Ook de oudste van 4.
Die ging door een grot en dan mag het bootje wel kalm en rustig zijn… de aankleding niet.
Ik heb er ook geen moeite mee hoor.
Als ze er volgens de voorschriften ook in mag en ze wil het zelf ook…waarom niet dan?
Zo zit mijn dochtertje al met smart te wachten tot ze 1m10 is want dan mag ze in de efteling in joris en de draak :mrgreen:
Ik of papa zal wel altijd meegaan.
ja, ik vind het wel belangrijk dat ze begeleid worden bij zulk soort attracties, je weet nooit zeker hoe ze reageren.
Maar als jij je kind goed denkt te kunnen inschatten… ach ja, waarom dan niet idd.
Ik vind zelf de kermis heel onprettig en mijn kinderen ook, maar dat is echt puur de enorme hoeveelheid prikkels die op je afgevuurd wordt en het type mensen dat er rond loopt (te bleren, vervelend te doen).
In de efteling gaan ze graag in vanalles, de een houdt meer van enge dingen, de ander minder, maar zo heeft ieder kind zn eigen voorkeuren toch.
De eerste keer spacemountain hield ik wel echt mn hart vast… :shifty: Hij was toen 7, maar ik vind het zelf echt afschuwelijk dus terwijl ik stond te wachten dacht ik steeds meer van oooh wat doe ik dat kind aan om dit toe te staan?! Hij vond het geweldig achteraf
Grappig, een kermisvraag in de winter
Hier is ze van de zomer in de auto’s en draaimolen geweest zonder ons. In de zweefmolen wilde ze zelf heel graag en ben ik mee geweest en in de vliegtuigjes met buurmeisje en een keer met mezelf, maar alleen met buurmeisje in een helikopter, zo dicht mogelijk. Dit mdat ze er voor t eerst inging en ik die van mij zo er van angst in zie gaan staan, dus dat risico nam ik niet. Als ze durven en je denkt dat het verantwoord is, lekker doen! De spin wilde ze zelf ook al wel, maar dat zag ik met mijn bekken niet zo zitten, anders had ik dat ook wel gedaan hoor!
Echt kermis kan ik niet beantwoorden…zulke spannende kermissen hebben wij zelden…draaimolen ect. mogen ze alleen in natuurlijk…alles wat harder of hoger gaat ga ik mee (vind het zelf wel leuk).
Maar vrees dat wij 2 dare-devils hebben…Jo is (erg jong) al in bepaalde attracties geweest (die wel gewoon mochten voor zijn leeftijd c.q. lengte) en altijd samen met mij of mijn man,dus die schrikt niet snel.
Met 1 jr. en 10 maanden bijvoorbeeld in een achtbaan in Plopsaland (wij zouden er van gapen,maar het ging wel snel). Hij gierde het uit!
De boottocht daarna vond hij maar mwah…Jo was nogal vroeg wijs en kon zich goed uiten. Hij gaf zelf aan waar hij in wilde…
Als het voor zijn lengte mocht en het niet te gek werd,dan ging hij er in.
Met ons natuurlijk…
Vlak voor Plopsa waren we in Euro Disney (samen met mijn ouders en broers). Ook daar namen we hem mee in attracties waar hij in mocht (bijv. onder de 1 meter met begeleiding e.d).
Eli.as heeft ook al e.e.a. gedaan o.a. in Euro Disney (vorig jaar) en Efteling en Plopsa. Hebben de achtbaanrit in Plopsa op DVD staan. Leuk om die koppies te zien hoe ze zitten te genieten…
Ze geven beide wel grenzen aan…ze willen echt niet zomaar alles…over de kop e.d. durven ze niet. Doen we dus ook niet.
Dit jaar waren we in Plopsa. In zo’n vliegende hollander-achtig ding. Eli.as mocht er in. Toen we er uit kwamen sprak een vrouw mij aan hoe Eli het vond,want ze twijfelde om met haar kind te gaan…(Eli is 3).
Attracties waar ze voor hun lengte of leeftijd niet in mogen, gaan we niet forceren…gebeurt dus niet. Uiteindelijk is het altijd onder begeleiding. Wij zijn er altijd bij en als ze echt niet willen,dan gebeurt het niet…ook halverwege de rij.
In plopsa heb je een draaimolen met brandweerkarren. Daar zit een bakje boven wat naar boven en naar beneden gaat. Eli durfde niet in de hokjes (vind hij te hoog gaan). Hij wilde wel in de brandweerwagen zelf plaatsnemen en Jo in het bakje.
Ik kijk meestal wel goed hoe stevig een kind vast zit…ook in rijdende auto’s…ze kunnen zomaar ineens opstaan. Echte kleuter attracties gaan wij zelf niet bij zitten.
onze zoon wil ook in achtbanen enz. Joris en de draak ( efteling ) vind hij geweldig , qua lengte mag hij er gewoon in en toch vinden mensen hem vaak te jong met zijn vier en half jaar.
wij niet, hij geeft heel goed aan wat hij wel en niet durft/kan. en ja net als in de efteling zitten wij erbij.
met een mama die achtbaan-verslaafd is en een papa die een snelheidsduivel is zijn wij niet zo snel ‘bang’ maar w ehouden ons ALTIJD aan de veiligheidsvoorschroften .
OP de kermis gaat onze oudste ook in een soort achtbaantje, alleen met zijn vriendinnetje. Grootste lol samen .
ik vind dat een ander zich niet te bemoeien heeft met het hoe en waarom , op de kermis kijken ze echt wel of een kind erin mag en zo niet hoor je dat vanzelf .
Zolang ze er zelf in durft en ze mag er volgens de “regels” in, dan mag ze er in van mij.
Wij zijn net naar plopsaland geweest, daar is ze in alle achtbanen geweest (nog een keer! nog een keer! haha) waar ze in mocht… Dus over de kop niet, want daar mocht ze niet in en dat zou ze ook niet durven denk ik.
Verder ook in dingen zoals de mega mindy jetski’s, mij krijg je daar dus echt niet in, maar zij is er wel in geweest met mijn zus.
Jayden mag meestal nog niet in dat soort dingen, maar in drouwenerzand mocht hij met zijn lengte ook in de achtbaan en daar is hij toen ook in geweest.
Naar de kermis gaan we zelden en vaak gaan ze daar alleen in draaimolentjes en zo. Kaylee is ook banger op de kermis, ik denk dat licht en geluid daar ook heel veel doen :think:
Laura is gek op achtbanen, ze wilde van jongs af aan overal in. Met 4 jaar is ze al over de kop gegaan in de grote achtbaan in Hellendoorn en daarna ook in de Efteling (Python, Vogel Rok). Ze vindt het geweldig, en ze heeft haar lengte mee, want anders zou ze er niet eens in mogen op deze leeftijd.
Wat mij betreft mag ze dus overal in waar ze zelf in wil.
Maar die spinnen/octopussen op de kermis, dat vind ik persoonlijk zulke rotdingen. Niet omdat het eng of gevaarlijk is, maar je wordt zo heen en weer geschud, het lijkt me slecht voor je nek. Zelf kom ik er altijd beroerd uit.
In zo’n geval zou ik wel even opletten dat het bij één keertje blijft, en niet te vaak achter elkaar (bij pretparkbezoek bouwen we ook altijd even rustmomenten in, anders zat ze de hele dag in de achtbaan of de schipschommel).
Als het volgens de voorschriften mag en mijn kind wil er zelf in en als ik het ook geschikt vind voor mijn kind dan vind ik het geen probleem.
Wel gaat mijn man of iemand anders die dan bij ons is met ze mee(ik durf niet zoveel).
Hier een schijterbak die net sinds de zomer op de draaimolen durft, dus zijn we nog niet in een echt attractiepark geweest. Glijbanen daarentegen vind hij geweldig, hoe hoger hoe leuker, dus in het sprookjesbos heeft hij zich goed uitgeleefd.
Ik zit meer met een kermis waar je voor elk ritje apart betaald: hoe doen jullie dat? Nu J de smaak te pakken heeft wil hij ‘nog een keer, nog een keer!’, maw. hij is er niet uit te krijgen. En tja laatst zat ie op een hele mooie oude draaimolen voor 3,- per ritje en dan vind ik 1 of 2 ritjes toch echt zat… En het liefst wilde hij daarna ook nog eendjes vissen enenen… Hoe doen jullie dat? Stellen jullie van tevoren een limiet? Mag elk kind voor een bepaald bedrag? Of speelt geld dan geen rol en mag alles?
Hier isVerôn alleen dus hou ik niet echt rekening met de kosten voor af … kan me voorstellen als je 2 of 3 hebt je dat wel doet
Dit was een indoor kermis voor een 10 euro kon je overal in dus ja dan is het ook al anders :mrgreen:
zie nu trouwens steeds als het mag qua lengte en leeftijd… doet me denken aan de keer dat ik met mijn neef en nicht in de Efteling was en mijn neef eigenlijk te LANG was voor de achtbaan.
Altijd zijn probleem, hij mag er vrijwel nooit in.
Dus hij op blote voeten in de rij, mocht net.
Hij was ontzettend blij, eindelijk een keertje in de achtbaan (letterlijk blij als een kind :mrgreen: ) maar ging maar niet weer… die beugels moeten namelijk VAST en als je dan veel lengte in je rug hebt doet het best zeer als je die doordrukt
Voor wat betreft kosten op de kermis… echt op de kermis zijn wij denk ik 2x geweest met de kinderen.
1x was alleen de oudste er nog oud genoeg voor en die is toen in 2 dingen geweest en 1x met de oudste 2. Dat was op de kindermiddag van de TT kermis en dan is alles 1 euro :thumbup:
EN een stuk rustiger, muziek staat veel zachter er wordt minder geschreeuwd… vindt mama ook een stuk fijner :shifty: Toen zijn ze alletwee denk ik in 4 dingen geweest, waarvan 1x touwtrekken/eendje vangen zoiets.
Voor 3 euro per keer hadden ze dan maar 2 dingen mogen doen hoor.
jongste is niet weg te slaan uit de draaimolen (wel samen met iemand)
oudste gaat alleen in de draaimolen. vliegtuigjes durft ze niet alleen, dus mama moet haar eigen dan opvouwen…