Waar is mijn lieve meisje gebleven?

Mijn lieve meisje is sinds 5 weken veranderd in een peuter from hell

sorry voor de benaming

MENN ik sleur dit niet zo hoor bij de oma’s is ze super lief en thuis :twisted:

ze wil niet eten ze bijt slaat consequent zijn helpt nog niet echt :doh:

ik vind het echt super zwaar zo met 2 kindjes de ene die bv krijgt en soms om de 3 uur wil soms eerder en dan net op de momenten dat Nikki

erg vervelend is

ze zegt vanmorgen ik ga jou helpen ik ga lief doen ik vind jou lief

en wala DRAMA

ze wil niet eten dus ik tv uit nog niet en tuffen in me gezicht dus ze staat nu in de gang

Heeft iemand tips :think: :cry:

ik vind me eigen kind dus echt niet leuk meer en het wordt steeds moeilijker om de leuke dingen te zien :cry:

:hug: :hug: :hug: nee sorry geen tips voor je… lees wel mee voor de tips…

nu is het met D.orien niet zo erg als met nikki maar luisteren is ook niet haar sterktste kant

bianca,eerst een :hug:

hier was het net zo sinds daan geboren is maar nu eindelijk na 6 weken is zijn oude ik erweer.

het is echt wennen voor die kleine broertjes/zusjes ze zijn natuurlijk altijd 1op1 aandacht gewend en nu is mama maar druk met de baby.

ik kende mn mannetje ook echt niet meer hoor,gillen krijsen niet naar bed willen ,er af komen,niet eten etc.

maar na alles geprobeerd te hebben blijf ik nu heel positief tegen hem(soms lukt het niet altijd en dan merk ik dat meteen)

dus ik geef hem veel complimenten en benader hem positief en dat helpt.

van vriendinnen hoor ik precies hetzelfde,alle kindjes zijn vaak uit hun doen na komst baby.

hoop voor je dat het snel weer over is!!

helaas bianca, ik lees met je mee,

Lieve dames

vrees dat het toch echt komt door het nieuwe broertje of zusje in huis.

en ons cb vertelde dat een kindje na een grote gebeurtenis z’n 6 weken nodig heeft om weer in het gareel te komen dus houd nog even vol.

en bianca daarna blijven ze af en toe vervelend maar dan heet het peuterpubertijd joepie

:mrgreen:

Herken het gelukkig niet, aangezien hier ook een klein meisje erbij is gekomen.

Maar wat ROT voor jullie zeg.

Probeer niet alleen de ‘stoute’ dingen te zien, en alleen daar op te reageren. Als ze lief is/of ze alleen aan het spelen is/goed eet/pampertje pakt voor haar zusje/kusje geeft aan haar zusje/helpen in bad. Zeg dat ze het goed doet, dat mama trots op haar is. Dat ze nog het allerliefste meisje is, dat Lizz haar ook vast heel erg lief vind etc…

Probeer het schoppen/slaan/spugen gewoon te negeren, doet ze dit, zet haar gewoon weg van je schoot af ofzo. En leg haar uit waarom je dat niet leuk vind, en waarom het niet mag. En loop dan weg.

@bianca&? wrote:

ze wil niet eten dus ik tv uit nog niet en tuffen in me gezicht dus ze staat nu in de gang

:cry:

Probeer het positief te benaderen. Als ze nu iets niet goed doet krijgt ze straf. Straffen geeft op deze leeftijd zoveel frustratie, daar hebben alle gezinsleden last van.

Je zou het om kunnen draaien, bijvoorbeeld: We gaan nu aan tafel een broodje eten en als jij 2 stukjes op eet mag je na het eten even tv kijken.

Sterkte ermee!!

Toen Rick geboren is was er met Lienke ook niks te beginnen. Ging echt vreselijk gedrag vertonen en had enorme driftbuien.

Na een week of 6-8 veranderde Lienke gelukkig langzaamaan weer in het meisje zoals wij haar kenden.

Nikki moet natuurlijk nu ook erg wennen aan de veranderde situatie en de aandacht van papa en mama is niet meer alleen voor haar maar ook voor Lizz. Dat is voor zo’n meiske toch wel moeilijk om mee om te gaan.

Geef haar de tijd, betrek haar in wat je doet met Lizz, laat haar als het kan meehelpen. En niet alleen negatief gedrag bestraffen, maar ook goed gedrag belonen.

S6 ermee :hug: het is even heel lastig en vervelend. Hopelijk trekt het snel weer bij :hug: .

Nikki is op zoek naar aandacht. Eerst had ze ALLE aandacht, nu ineens moet ze dat delen. Dat is ze niet gewend. Ze is ook nooit naar een kdv geweest toch? Het is dus gewoon heel erg moeilijk voor haar om te wennen aan de nieuwe baby. Het is even heel leuk maar nu ze merkt dat de baby ook echt blijft is het even moeilijk te accepteren dat mama nu niet meer alleen aandacht voor haar heeft.

Dus vraagt ze aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht en werkt altijd. Want jij reageert, dus jij bent even niet met de baby bezig maar met haar. Negatief, dat wel maar dat maakt in dit geval niet uit.

Dit kost gewoon wat tijd. Ze moet even wennen aan de situaties. Haar leventje dat ze tot nu toe gewend was is drastisch veranderd. Zowel in de verdeling van aandacht maar ook in het dagelijks ritme en nieuwe regels. Dat kan best frustrerend zijn als je als peuter niet begrijpt waarom.

En dus gaat ze op zoek naar de nieuwe grensen. Omdat ze niet meer weet waar de grenzen liggen. Ze weet precies op welke momenten ze dat het beste kan doen… als jij bv moet geven.

Vervelend maar eigenlijk best logisch. Maar leuk is anders :hug:

Tips: Las gezellige momentjes in waarop je echt de volle aandacht voor Nikki hebt. Als Lizz slaapt bijvoorbeeld. Speel een spelletje, bak koekjes, ga verven, als het maar samen is met mama.

Maak van de bv-momentjes iets gezelligd. Lizz moet drinken dus mag Nikki ook gezellig wat drinken met een koekje. Dan mag ook de televisie even aan. Is Lizz klaar met drinken? Dan gaat de televisie ook weer uit en kunnen we weer wat anders leuk doen.

Probeer Nikki bij de bv te betrekken. Laat haar een doekje pakken omdat Lizz bijvoorbeeld “knoeit”. Doet ze dat: “Goed zo, wat ben jij een knappe meid! Mama is trots op je!” Doet ze het niet? Dan niet. Geen drama van maken.

Beloon haar iedere keer als ze tijdens een bv-momentje rustig is geweest. Plak stickers in een schriftje bijvoorbeeld.

Benadruk meerdere keren dat je trots bent op je meisje maar benoem niet constant dat ze GROOT is. Want misschien wil ze juist ook wel lekker klein zijn. Ook af en toe weer even babietje zijn.

Wat hier hielp is als ik tegen Aukje zei: “Kijk eens naar Mats. Die kan gewoon helemaal zelf de trap af! Goed zo Mats! Dat vindt Aukje goed van jou zeg!” Mats was dan helemaal blij dat Aukje dat vond.

En regels zijn regels. Spugen mag niet. Dus inderdaad op de gang. Daar geen aandacht geven. Neerzetten en weglopen. En na een minuut ofzo weer terughalen.

Als je aan het voeden bent en je hub is er niet, probeer dan geen aandacht te geven aan negatief gedrag van Nikki. Tenzij het echt helemaal uit de hand dreigt te lopen of er een gevaarlijke situatie ontstaat, negeer je haar gedrag volkomen. Ten eerste is geen reactie saai dus heb je kans dat ze stopt, ten tweede is die stress negatief voor de bv. Lizz voelt dat ook.

En last but not least… probeer echt tot 10 te tellen en bedenk je bij elke tel dat het voor Nikki allemaal nog het moeilijkste is. Ze doet het niet om jullie tot wanhoop te drijven. Ze doet het omdat ze even niet weet wat ze met de hele situatie aan moet en is weer opzoek naar duidelijkheid.

Het komt goed :hug: :-*

hier ook een kleine baby en het zelfde verhaal :?

Gelukkig is ze tegen de baby wel heel erg lief, maar tegen mij :roll:

Broer leif reageerd zich nog eens af op haar dus dubbele frustratie…

Gelukkig heeft de oudste bijna nergens last van dat scheelt alvast 1 :mrgreen:

Hier helpt het om echt even een aandachtmoment voor ze te hebben 1 op 1. Verder proberen positieve dingen te zeggen maar ja sommige dingen moeten ook gewoon gecorrigeerd worden omdat ze echt niet kunnen :naughty:

Verder iedere avond even gaan kijken als ze slapen, dan zijn ze zooo lief :inlove:

succes hoor, het gaat weer over :wink:

Oh wat vervelend zeg! Ik denk ook dat het te maken heeft met de komst van Lizz.

De tips van Matsjo vind ik wel heel goed. :thumbup:

thanks hanneke

heel veel dingen doe ik al maar ga nog eens goed kijken of ik nog meer dingen anders kan doen en kan verbeteren :-*

Hier ook zo’n opstandige peuterpuber.

Maar alles wat hier de afgelopen twee weken aan de hand is en gebeurt is, werkt ook niet mee.

We moeten Marith nu weer echt in het gareel zien te krijgen.

Met alle visite en drukte en ons verdriet is ze een beetje met onze regels aan het rommelen gegaan.

lieve anita :hug:

ik weet nog steeds niks zinnigs te zeggen :hug:

streng zijn consequent helpt idd het beste nu wij hebben ons

lieve meisje weer na 6 weken Tuurlijk heeft ze nog wel dr streken

maar ach

Wij hadden dit ook in het begin met Jasper, en toen kregen we de tip van het cb om iedere keer dat je iets met de baby gaat doen(bv geven bijv.) éérst wat tijd aan Jasper te besteden. Na een paar maanden weet je meestal wel wanneer de baby voor een voeding komt dus net daarvoor een paar minuten met de oudste een puzzel doen, of een boekje lezen etc. Even gewoon 1 op 1 aandacht vóór je aandacht naar de baby uitgaat :wink:

En hier heeft Jasper een speciaal spelletje gekregen(met hele kleine onderdelen dus niet zo geschikt voor met een baby erbij), daar mocht hij tijdens bv momenten mee spelen, en anders niet :wink: