Waar is het leuk wonen??

Mijn vriend heeft sinds begin deze maand een baan in Nieuwegein. Wij wonen in Meppel, dus hij rijdt iedere dag een behoorlijk aantal kilometers.

Hij zal niet altijd in Nieuwegein zelf blijven werken, maar uitgeleend worden aan bedrijven in het land.

Maar het grote deel van die bedrijven zijn toch wel gevestigd in de middelste baan van Nederland. Utrecht als centraal punt genomen en dan een straal daar omheen.

We zijn net verhuisd, dus daar denken we in eerste instantie nog niet aan (nog niet tenminste). Maar we gaan ons toch eens oriënteren op huizen in die regio.

Dus…wie kan ons adviseren?? Waar is het leuk wonen in die regio?

We willen niet zo zeer in de grote steden zelf gaan wonen (of het moet echt een buitenwijk zijn), maar meer in de omliggende dorpen/steden.

We hebben het zelf gehad over Amersfoort,buitenwijk van Utrecht,Dordrecht,Lopik,evt. Arnhem,evt. Duiven,evt. Amsterdam e.o.

Wie o wie heeft raad??

Bij de huizen op Funda staat vaak wel genoemd in welke wijk dat huis staat, maar dat zegt ons natuurlijk niets. Dus advies over welke wijken wel en zeker niet is ook welkom.

Alvast heel erg bedankt!!

Wij wonen ook in de regio Utrecht. Je noemt Duiven en Arnhem, dat is nog wel een uur rijden van Nieuwegein hoor! Als je niet stads wil wonen dan zou ik je Hoogland aanraden. Hoogland ligt in Amersfoort maar is een dorp geännexeerd door de stad. Er heerst daar echt nog een beetje een dorpscultuur. Let wel, de snelweg tussen Amersfoort en Utrecht is een parkeerplaats, zeker in de spits. (A28)

Wij wonen in de Utrechtse Heuvelrug. Driebergen, Doorn, Maarn… Errug mooi vind ik zelf. Bunnik, Odijk, Werkhoven, Cothen, Wijk bij Duurstede, het Stichtse land. Allemaal op maximaal een half uur met de auto van Nieuwegein. (Ik heb het nu niet over OV!)

Houten is ook niet erg ver, maar een echte groeilocatie. Het is maar wat je wil. Je kan proberen om dan in het Oude Dorp van Houten te komen, dat is niet zo Vinex. Verder vind ik Houten persoonlijk :sick: Evenals Nieuwegein overigens, maar dat is puur persoonlijk.

Wij wonen in IJsselstein, ligt praktisch naast Nieuwegein.

Het is hier leuk wonen, beetje dorps alhoewel de IJsselsteiners met klem dan zeggen dat ze toch echt stadsrechten hebben :roll:

Zonder gekheid, leuk wonen, leuk centrum (echt nog oude kern, goed openbaar vervoer (tram naar utrecht), niet te stads (niet groot), aardig wat winkels.

Nadeel vind ik dat er naar mijn menig te weinig groen / park / bos is waar je zo even naar toe kunt (ja genoeg in de omgeving, maar dan moet je eerst een tijd in de auto zitten)

Als je wat extra’s wilt weten (over specifieke wijken) dan kan je het altijd nog vragen natuurlijk.

Tsja, wat heb je te besteden en waar ben je naar op zoek?

In Bosch en Duin is het ge-wel-dig mooi maar ook niet te betalen, Bilthoven/ De Bilt is ook heel leuk en al iets minder prijzig maar nog steeds bovenmodaal zeg maar…

Bepaalde plekken in Zeist en Driebergen vind ik ook wel te doen, maar hoe dan ook, als je op zoek bent naar een flat is dat denk ik overal hetzelfde (hoewel je hier wel flats hebt die letterlijk in/tegenover het bos liggen, dat zou ik dan toch verkiezen boven een flat in een flatwijk), en als je iets vrijstaands zoekt is het al snel behoorlijk duur.

Als je van bos houdt zit je hier op de heuvelrug trouwens sowieso wel prima… maar het is zeker niet de goedkoopste regio om in te wonen!

Je moet overigens niet schrikken van de prijzen … zal een heel stuk schelen met Meppel.

@Mutti wrote:

Je moet overigens niet schrikken van de prijzen … zal een heel stuk schelen met Meppel.

Helemaal mee eens wij zijn ook op zoek naar een andere woning en schrokken gewoon van wat je kan kopen voor 2,5 ton in overijssel/drenthe en groningen.Hier koop je een rijtjes woning en daar een vrijstaand woonhuis met grond voor dezelfde peijs.

Verder kan ik je geen tips geven want woon niet in die omgeving