waar is het blog-topic

ooit was er in de huiskamer een topic over waar je het beste een blog kon maken…ik wil zelf ook een blog starten en zou dit topic graag nog even lezen.



maar via de zoekfunctie kan ik 'm niet vinden…en op de eerste 15 pagina’s zie ik hem ook niet.



wie helpt me?

bedankt!

niemand zin om te zoeken? :mrgreen:



kan iemand me dan een tip geven welke blog-aanbieder je kunt aanraden? liefst een gratis blog…



ik wil het gebruiken voor een stuk dagelijkse dingetjes op kwijt te kunnen, ruimte voor mijn creatieve uitspattingen en ruimte om de voorbereidingen voor onze wereldreis te kunnen delen

ik zit zelf bij blogspot, die is in principe prima, makkelijk in gebruik, je kunt eea naar wens vormgeven. maar had ik opnieuw mogen kiezen, dan was ik toch voor worldpress gegaan denk ik, daar heb je veel meer mogelijkheden, zijn heel veel progjes te vinden van andere gebruikers die je dan weer op jouw blog kunt plaatsen enz.



maar ik ben vooral benieuwd waar die wereldreis heen gaat!

worldpress, ik ga gelijk ff kijken :thumbup:



wereldreis, tja, weet je nog van onze plannen naar Nieuw-Zeeland?

die plannen gaan nu richting de wereld rond, zeg maar 8)

gewoon, omdat een wereldticket relatief veel goedkoper is, en als je dan toch onderweg bent, moet je daar wel gebruik van maken :wink:

Ik heb weblog en blogspot geprobeerd. Trouwens ook even wordpress.

Weblog vond ik erg omslachtig en bij blogspot kon ik het niet doen zoals ik het wilde



Wordpress is top, maar dan moet je toch wel iets meer ervaring hebben

in internet. Als je templates wil downloaden moet je wel iets weten en

je hebt een (betaalde) host nodig. Je hebt ook standaard wordpress maar

das zo standaard :mrgreen:



Nu ben ik bij typepad. Lijkt erg op weblog, je hebt alleen veel meer

mogelijkheden. Kost 8,95 per mnd. Maar ik vind em super!

ik had ooit een blog bij punt, opzich makkelijk mee te werken maar vaak wel wat traag…

Ik ben erg tevreden over blogspot! :slight_smile: Je kunt tegenwoordig veel meer, en als je een beetje crea bent heb je zo een leuke lay out! :slight_smile:



Vrienden van mij hebben voor hun reis een web-log aangemaakt.

Ziet er ook goed uit.



punt.nl heb ik ook een tijd gehad, maar was erg beperkt vond ik en duurde idd erg lang.

Ik heb ook een blog op punt.nl. Ik vind 'm op zich best goed werken, weet eigenlijk niet of 't traag is ja of nee. Misschien ligt dat ook wel aan de computer :think:

yingyang licht niet aan de puter, heb nou een blog bij borsatoweblog en dat is echt vele maler sneller!!



moet je alleen wel lid zijn van de fanclub

Ik log bij Wordpress met eigen host. Ik vind het helemaal geweldig, maar zoals al gezegd moet je dan wel wat ervaring hebben. Maar ze hebben goede support arikelen. Wel veel in het Engels.

Sis, hoeveel kost een eigen host als ik vragen mag?



zelf heb ik dus zeg maar nul ervaring met blogs… mijn man is ervaren ICT-er en wil me ook wel helpen met bepaalde dingen. Maar het liefst doe ik het zelf.

dan is wordpress dus niet zo handig begrijp ik?

oh, en bij blogspot vind ik de mededeling dat ze zijn overgenomen?

blogspot is van blogger, oftewel google. En alhoewel je templates kan downloaden voor blogspot, heb je verder weinig bewegingsruimte. Ik heb

het een paar maanden geprobeerd.



Als je man ict’er is, moet hij wel met wordpress kunnen omgaan. Is toch

wel t mooiste. Je hebt ook bepaalde templates die je kunt kopen en dan is het makkelijker. Ik kan het even voor je opzoeken als je wilt.



Voor nu bevalt mij typepad het beste, maar ik heb dan ook geen zin in

allerlei dingen eromheen eerst te leren…

Hosting kan je zo duur maken als je zelf wil. Ik betaa; €16,95 per jaar en dan heb ik dus eigen naam, beetje ruimte enzo.



Het lastigste is nog een database aanmaken in SQL, dat laat ik mijn vent ook doen. Verder doe ik alles zelf via ftp. Incl upgraden, plugins, templates etc.

blogspot is helemaal gratis :slight_smile:



(en nee, ik maak geen reclame! Haha)

ik heb er een!!!



bij wordpress…ik hem de basispagina klaar, met m’n eerst post natuurlijk :mrgreen:



verder de indeling zo gemaakt zoals ik het wilde en ruimte gemaakt voor diverse onderdelen.



ben benieuwd hoe ik het ga vinden :shifty:

:dance: :thumbup:

Ik ben ook een wordpress aanhanger. :wink: Ik heb alles wel geprobeerd (web-log. punt.nl, blogger, pivot op eigen domein), maar nu (al een jaar of 5) een log met mijn eigen domeinnaam en ruimte.

Bij de meeste web-hosting aanbieders zit er wel een programma bij waar je snel tools kunt installeren en zelfs een database aanmaken. Het is tegenwoordig echt appeltje eitje. :mrgreen:

Maar wordpress is gewoon leuk met al die plugins, je kunt 'm helemaal naar je eigen voorkeuren aanpassen.

Nou ja, ik ben dol op wordpress, heb je het in de gaten? :wink: