Ik ben nu 31 weken zwanger en heb nog een kleintje rondlopen. Nu heb ik het geluk dat ze van uitslapen houd en pas rond 10 uur uit bed komt. Dan slaapt ze s’middags ook nog eens 2 uur lang. Eigenlijk mag ik dus niet klagen.
Maar ik ben zo ontzettend moe dat zelfs de tijd dat ze wakker is mij best zwaar valt. Zeker als ik ook nog eens weg moet.
Nu vraag ik mij af hoe doen jullie het met meerdere kindjes? Ik neem aan dat niet iedereen de luxe heeft om pas 10 uur zn bed uit te komen :oops:
Waar halen jullie de energie vandaan?
Groetjes
ik heb de energie ook niet ( 3kids waarvan jongste 12 weken). maar ik ga gewoon door omdat het wel moet.
ook nog een peutermeisje wat snacht 2a 3 keer wakker wordt
en 1x voeden snachts
Eh… nergens vandaan?
Hier om half 8 maximaal er uit (vaak 6 uur), en hij slaapt overdag ook niet (meer), soms wel, maar vaak niet.
Ik doe alles op zijn tijd. Ik werk momenteel niet, dus heb het voordeel dat ik thuis ben de hele dag. We doen 's ochtends het liefst boodschappen, en gaan daarna luncen en in de middag nog even naar buiten, of knutselen, spelen zover dat kan.
Helaas komt het ook voor, dat ik hem wel eens voor de tv parkeer, en ik even rust pak door even wat voor mezelf te doen (computeren oid).
Ik ga als hij op bed ligt ga ik naar bed 19.00 uur/ 19.30 uur, tv kijken heel saai voor me partner, maar ik trek het anders ook niet.
Ik weet ook soms niet waar ik de energie vandaan haal, maar ik hobbel ook maar gewoon verder!
Ik vind het ook zwaar; dikke buik die in de weg zit, kortademig enzo, en dan een dreumes die NIET meewerkt (tenminste niet zoals mama het wil ;)) en van alles wilt ontdekken en doen…
Scheelt wel dat ik nu vakantie heb, en aansluitend daaraan begint mijn verlof! :lol:
Verder probeer ik het allemaal wel een beetje goed te plannen zeg maar. Omdat manlief in ploegen werkt in hij overdag ook nog wel eens thuis, dus dan ga ik juist op die momenten boodschappen doen, zodat ik niet nog een dreumes mee hoef te sjouwen.
Of ik rij naar m’n ouders, zet daar ons ventje even af en ga op mijn gemak daar de boodschappen doen (ik kan rustig naar de winkel en opa en oma zijn reuzeblij dat ze hun -nu nog enige- kleinkind weer zien!!! :D)
In de winkel vraag ik ook altijd of er even iemand mijn kratje boodschappen in de auto zet Nooit een probleem.
Als manlief thuis is, vraag ik hem altijd (en tegenwoordig doet hij het vanzelf wel ;)) om ons ventje in en uit bed te halen, want van al dat tillen word ik soms ook niet vrolijk.
Als ons ventje 's middags naar bed ga, dan doe ik één grote huishoudelijke klus (bv vandaag een berg was weg gestreken) en daarna lekker ff tijd voor mezelf (tv kijken, KOK-ken, op de bank hangen, ff in bad oid).
Verder ruim ik tussendoor wel wat op ofzo, maar ga echt niet meer het hele huis poetsen (dus nog geen nesteldrang, haha).
Probeer gewoon af en toe wat tijd voor jezelf vrij te maken.
Heb je geen (schoon)ouders ofzo in de buurt wonen, die een keer een middag of avondje kunnen komen oppassen zodat je lekker ff met je man of vriendin ofzo kunt gaan uit eten ofzo?
Succes ermee!!
gewoon stug doorgaan van een uurtje of 6 in de ochtend tot ik instort rond een uurtje of 9 in de avond
Hier al 3 kids rondlopen van 2, 4 en 6.
Afgelopen 2 weken hadden de kids wel lekker vakantie, dus kan het tempo allemaal slag lager, maar je moet er wel voor ze zijn natuurlijk.
Maar vanaf morgen is het weer direct kleren aan, ontbijten en op pad met het spul (al heb ik waarschjinlijk mazzel en kan manlief de ochtend de komende weken doen in zijn nieuwe klus :dance: ).
Heeeeeeeel soms lukt het om overdag met de jongste even op bed te kruipen, maar dat is niet al te vaak meer helaas. Nou je we doen het er maar mee… het zal straks nog wel minder makkelijk worden met de baby erbij
Arielle heeft al vroeg leren alleen spelen met een overspannen mama. Daar maak ik nu dankbaar gebruik van. En lukt het niet, dan niet. Doorgaan lukt me sowiezo niet. Is de energie op, dan is de energie op. Simpel. Onze grote vriend hier is dan de tv met DVD van Dribbel, molletje of Pieter Post. ('t Ding staat me veel te vaak aan voor aan, niet echt naar mijn zin… maar het moet maar).
Zeker nu ze geen middagslaapje meer wil, kijk ik rond deze tijd in de avond de klok naar 19.00 uur…
Dus het antwoord op je vraag; niet.
Overigens helpt het wel dat ze nu steeds meer mee wil helpen met alles. OK, het duurt langer, maar het wordt wel gedaan! :thumbup: Zo’n schatje is het :inlove:
Ik herken het ook. Deze zwangerschap is zoveel vermoeiender dan de eerste keer. Maar vaak merk ik pas 's avonds laat als onze man naar bed is, of nu in de vakantie pas hoe moe ik eigenlijk ben. Ik kijk nu toch ook erg naar verlof uit, hoewel ik eigenlijk pas met 36 weken wil gaan. Misschien pak ik nog extra vrije dagen op, als onze man toch opvang heeft. Want ik merk ook dat er van de praktische zaken rondom de zwangerschap zo eigenlijk nog weinig terecht is gekomen… :eh:
Sterkte!
dit is dus de reden waaarom ik een hekel heb aan zwanger zijn :silenced:
Hoop het neit meer te worden, 4 is genoeg
Hier ook totaal geen energie heb twee kids en voel me gewoon schuldig ik doe bijna niks …ik zit hier maar wat en ben reuze kort lonterig HIHI mooi woord…
Ik weet nu weer waarom dat zwanger zijn niks voor me is …maar ja het moet even he…
Ik ben er s’morgens ook echt veel te vroeg uit gemiddeld 6 uur en ben blij als ik rond 10uur s’avonds op bed kan…maar eigenlijk wordt ik al wakker met een doodvermoeid gevoel…
En ik wordt er zo chagrijnig van van het niks doen maar kan me er gewoon niet toe zetten om iets te doen ARGHHHHHHH
Ik had ook echt géén energie meer en heb mij bij de vk laten testen. Het bleek dat ik een tekort aan vitamine D had. Dit krijg je door gebrek aan zonlicht en da’s natuurlijk niet zo moeilijk deze tijd van het jaar… Nu blijkt het dat veel mensen en zeker ook zwangere vrouwen hier 's winters een tekort aan hebben volgens de vk. Mij heeft het slikken van extra vitamine D tabletten zeker geholpen. T is niet alsof ik springend door het leven ga, maar ik ben ook niet meer zooo moe
Misschien even aangeven bij je vk dus? Wie weet komt er wat te voorschijn uit je bloedbeeld…
geen idee :think: Koffie!!
af en toe lekker douchen en dan de tijd nemen benen scheren lekker even energie opdoen
wat leuks kopen geeft mij ook altijd energie!!
sterkte :hug:
hier is elke ochtend 6 / 7 uur jij mag dus echt in je handen knijpen
toen ik nog zwanger was had ik dat ook 7 uur wakker en maar 1 uur slaap tussen de middag eer dat ik sliep werd nikki al weer wakker
ik had 2x in de week dag voor mezelf nikki bij oma