Vrijdag is mijn eerste werkdag alweer en zoonlief gaat dan naar het kdv. Dat is vanaf nu dus 2 keer in de week zo. De rest is hij lekker thuis met papa of met mij.
Zijn schema nu:
7.30 uur fles
ongeveer 9.00 uur slapen
daarna spelen tot 12.00 uur fles
13.30 uur slapen tot 16.30 uur
dan weer fles en om 19.00 uur naar bed voor de nacht.
Om 21.00 uur halen we hem nog eens op om te eten.
Het kdv is ongeveer 15 minuten rijden van ons huis en daarvandaan nog ongeveer 20 minuten (ligt aan de drukte) naar mijn werk. Ik tel daar een half uur voor, want voor ik goed en wel binnen ben is het later.
Ik mag 's morgens beginnen tussen 7.30 uur en 9.00 uur. En ben dus tussen 16.00 uur en 17.30 uur klaar. Het kdv gaat om 7.00 uur open, maar de babygroep gaat pas om 8.00 uur open. Zoonlief kan wel eerder terecht, maar dan zit hij dus in de ruimte bij de peuters.
Wat zouden jullie doen?
Zoon wakker maken en fles eerder geven, zodat hij om 8 uur in de babygroep kan starten?
fles om half 8 geven, waardoor ik dus pas rond 9.00 uur op mijn werk ben? Zoon is dan tot 18.00 uur op het kdv en gaat om 19.00 thuis dus weer naar bed.
eerste fles door het kdv laten geven, ook al is dat dan niet zijn vaste begeleidster.
Ik weet niet of er regels over zijn op het kdv, maar bij ons was het vroeger zo (bij mijn 2 oudste kinderen) dat ze thuis de eerste fles gehad moesten hebben. Als er maar 1 leidster is zo vroeg op de ochtend heeft zij geen tijd om een fles te geven.
Daarbij denk ik dat het voor je kindje fijner is om alvast wat gegeten te hebben thuis, dan hoef je hem niet hongerig in te pakken en mee te nemen
Mijn dochter krijgt nu ook half 8 de eerste fles, maar als ze volgende week naar het kdv gaat geef ik hem eerder omdat ik het anders allemaal niet op tijd red.
ik ook optie een… voor die paar dagen per week is het zo’n kind goed aan te leren vroeger wakker te worden… de mindere slaap halen ze op het kdv best wel weer in… Voordeel is dan dat je zelf vroeger klaar bent met werken, zodat je je kleintje die dag ook nog ziet…