waar blijft mn menstruatie?

Ik ga het toch maar even hier navragen.



mijn menstruatie is altijd keurig op tijd geweest. ik kon er de klok bij wijze van spreken op gelijk zetten.

toen ben ik zwanger geworden en daarna is het eigenlijk een potje geworden.



nu ben ik weer met de pil gestopt en na de pilongie is er niks meer gebeurd.

ik verlies af en toe wat bruine afscheiding, heb me afgelopen week flink beroerd gevoeld, maar geen menstruatie te bekennen.



zwanger kan ik niet zijn, we willen pas beginnen als ik ongesteld ben geweest.



kan ik mn lijf op de een of andere manier een kickstart geven zodat ik weer eens ongesteld word?

Geef je bv?

nee

Je lijf heeft tijd nodig om je ongi weer op een normale cyclus te brengen… Vooral als je de pil hebt geslikt. De pil bepaald jouw menstruatie maar zodra jij ermee stopt. denk je lijf er misschien anders over?



Ik ga voor je duimen :pray:

Kickstart geven kan volgens mij alleen door medicijnen aan de huisarts te vragen die een ongi opwekken. En hopen dat je lichaam het daarna oppakt.

Hoe lang geleden ben je nu met de pil gestopt?

dat dacht ik de eerste maand ook, maar nu na 2 maanden?

ik herken het ook gewoon niet van de eerste keer dat ik stopte met de pil.



eigenlijk wel raar. normaal vervloek je de menstruatie, en nu kijk ik hem zowat mijn lijf uit :mrgreen:

Wanneer was het de eerste keer dat je stopte met de pil?

Anders gewoon even je huisarts bellen! :slight_smile:



Het lijkt me frustrerend als het maar niet komt terwijl jullie (denk ik) plannen hebben.

Uhm ik wil niet vervelend zijn… :roll: ik zou toch voor de zekerheid een zwangerschapstest doen… Mijn moeder was binnen 2 maanden zwanger van der tweede, terwijl ze ook op de pil zat.



Anders inderdaad even bij de arts gaan vragen, het kan zijn dat je PCOS hebt ontwikkeld… Andere mogelijkheid is dat het soms 6 maanden kan duren na het stoppen van de pil, dat je normale cyclus weer terug keert.



Ff naar de HA dus…



Liefs

Summerchild :-*

om zwanger te worden is s.eks nodig, en dat is niet aan de orde geweest :wall: dus die mogelijkheid is uitgesloten.



pcos ben ik wel bang voor, het kan immers altijd toch? als mn telling klopt zou ik deze week ongesteld moeten worden, dus wellicht dat als het weer niet komt, dat ik dan naar de dokter moet.

Fluppie je HA zal je ws vragen na de pilstop je lijf 6 maanden (cycli) de tijd te geven het zelf op te pakken. Wat je kunt overwegen is het in de homeopatische hoek te zoeken en teunisbloem capsules proberen. Het helpt tegen PMS klachten maar kan ook regulerend werken.

kan ik die als hooikoortspatient ook gebruiken? ik weet namelijk dat er bepaalde homeopatische pillen zijn die ik niet mag hebben.

Ik heb geen tip voor je, maar leef wel met je mee, balen zeg! :hug:

Daar weet de apotheek vast en zeker het antwoord op. :thumbup: Er zijn nog wat andere homeopatische middelen die menstruatie reguleren. Ik meen dat bv ook monnikspeper oid hetzelfde effect kan hebben. Een goeie natuurvoedingswinkel met bv het assortiment van Bach kan je ws al heel veel vertellen en verder helpen. :-*

bedankt! ik ga vanmiddag gelijk even kijken :-* inmiddels nog steeds te bekennen :wall:

Nadat ik september 2008 stopte met de pil heeft het ook ongeveer een maand of twee geduurd tot m’n eerste ongi. Daarna werd mijn cyclus steeds wat korter. Het had blijkbaar gewoon even tijd nodig. Ik vond het toen niet zo heel erg omdat we hadden afgesproken dat we pas rond kerst zouden gaan beginnen. Tegen die tijd was m’n cyclus rond de 35 dagen. En 4 ronden verder zat ik op 30 dagen en was ik zwanger. :smiley:



Dus mijn advies: geef het even de tijd. Dat is alleen natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan als je nu graag zwanger wilt worden. :shifty:

ik ben gestart met vrouw vitaal pillen waar ook teunisbloemolie en monnikspeper in zit. en tadaaa toeval of niet, maar na 2 weken slikken werd ik ongesteld.

het was wel wat korter dan normaal en ik heb niet echt rood bloed gespot, maar heel veel bruin/bijna zwart oud bloed.



we gaan nu dus lekker beginnen om nog een beebje te maken :inlove: ik hoop wel dat mn cyclus nu wat regelmatiger wordt, dat is toch wel makkelijk om een beetje je nod te kunnen bepalen.