WA-verzekering

De dochter van mijn zusje (pas 2 jaar geworden) heeft gisteren mijn cameraatje van de kast getrokken, het lusje stak een beetje over de rand, en dat was erg interessant.



Anyway de camera viel op de harde leistenen vloer en de lens is zo krom als een hoepel nu. Ook krijg ik de melding systeemfout.



Nu bedenk ik me dat ze dat natuurlijk ook gewoon kunnen opgeven aan hun verzekering?

Ik maakte er gisteren geen woorden aan vuil omdat die dingen weleens gebeuren, en het maar een goedkope camera was (50 euro)

Maar nu bedenk ik me dus dat het hen waarschijnlijk toch niets gaat kosten als ze het gaan opgeven aan hun verzekering.



Of valt zoiets niet onder de WA-verzekering?

Je kan het opgeven aan de verzekering geen probleem dacht ik, heb het ooit eens gehad met een douchewand…die gaf het ook op aan de verzekering en werd netjes vergoed.

Ja hoor, dit kunnen zij gewoon opgeven aan hun aansprakelijkheidsverzekering. Klein bedrag maar toch jammer en het is gewoon verzekerd.

ze kunnen het opgeven aan de verzekering, laat ze alleen wél even uitzoeken of ze voor de kinderen geen eigen risico hebben, want dan moeten ze het alsnog zelf betalen als het om zo’n relatief laag bedrag gaat.

Ja want als ze zelf iets moeten betalen dan hoeft het niet hoor, Tijn heeft namelijk bij hen ook een keer de koffie omgestoten op het “koeiekleed” en dat is er nooit helemaal uit gegaan! Hebben we verder ook niets toe gedaan!



Mijn zusje is ooit eens bij mij door de bankleuning gezakt, en ze heeft ooit eens iets laten vallen op (destijds) ons laminaat, waar toen een gaatje in zat!



Dat hebben we nooit opgegeven…



En maar betalen, dus hoog tijd voor eens een claim toch?

Gewoon claimen, is verzekerd! (ik werk bij centraal beheer) Een eigen risico is er meestal niet, tenzij ze al eerder iets geclaimd hebben, dan is het bij CB bijvoorbeeld 100 euro en zou het dus niet de moeite zijn.

Als de ouders erbij waren is het wel gedekt op de AVP.



Als jij op het kindje paste valt het niet onder de dekking, omdat jij dan zogezegd de verantwoording voor dat kindje heeft.



Let wel nog even op het eventuele risico van de verzekering.

Ik weet niet of het de moeite is voor die € 50,00. Hoe oud is die camera? Want de dagwaarde gaat enorm snel naar beneden!

Nog geen jaar oud!



Nou ze moet haar polis maar checken en dan zien we wel!

@Anne-marie wrote:

Ja want als ze zelf iets moeten betalen dan hoeft het niet hoor, Tijn heeft namelijk bij hen ook een keer de koffie omgestoten op het “koeiekleed” en dat is er nooit helemaal uit gegaan! Hebben we verder ook niets toe gedaan!




Ik snap wel wat je bedoeld, maar zou toch een beetje een rottige bijsmaak eraan overhouden als jouw kleintje daar ook wel eens iets heeft kapot gemaakt en nu het bij jou gebeurd dat jullie het wel gaan claimen. Maar goed, dat blijft dat ieder zijn eigen keuze…



Blijft het feit dat het je goed recht is natuurlijk en als ze verzekerd zijn kan het waarschijnlijk ook gewoon. Ze moeten wel goed kijken of er geen eigen risico aan vast zit, want dan loont het de moeite ook niet.



Oh, ik zie net dat dat al gezegd is… Zeg niets meer :wink:

Wij hebben een keer iets gehad, maar kregen het niet omdat het familie was :roll:

Daar wordt vaker mee gefraudeerd was het antwoord :thumbdown:

Ben toen ook overgestapt naar een ander maatschappij :wink:

@pientje wrote:

@Anne-marie wrote:
Ja want als ze zelf iets moeten betalen dan hoeft het niet hoor, Tijn heeft namelijk bij hen ook een keer de koffie omgestoten op het “koeiekleed” en dat is er nooit helemaal uit gegaan! Hebben we verder ook niets toe gedaan!




Ik snap wel wat je bedoeld, maar zou toch een beetje een rottige bijsmaak eraan overhouden als jouw kleintje daar ook wel eens iets heeft kapot gemaakt en nu het bij jou gebeurd dat jullie het wel gaan claimen. Maar goed, dat blijft dat ieder zijn eigen keuze…



Blijft het feit dat het je goed recht is natuurlijk en als ze verzekerd zijn kan het waarschijnlijk ook gewoon. Ze moeten wel goed kijken of er geen eigen risico aan vast zit, want dan loont het de moeite ook niet.



Oh, ik zie net dat dat al gezegd is… Zeg niets meer :wink:




Ik denk dat we het er toch bij laten, stel dat ze straks echt ooit eens grote schade maakt (schoengsp door de bekleding ofzo) dan doen ze misschien moeilijk, omdat ze al eens eerder iets kapot heeft gemaakt bij ons.



Ach dan staan we ook quitte.



Maar aan de andere kant, we betalen met zijn allen toch dik premie, dus waarom zou ik het dan niet opgeven :think: