De titel zegt het al…
Onze dame wil alleen warm eten uit een potje en geen vers eten…de aardappels met groente en vlees die mama speciaal kookt spuugt ze gewoon weer uit.
Ze heeft altijd gewoon eten gehad naast het potje maar ze wil de laatste weken niks meer.
Iemand tips?
Gr Dune
Hier hielp het om niet meer speciaal te koken… dus gewoon met de pot mee. Zit meer smaak aan als aan het volledige zoutloze wat je speciaal maakt, in de potjes zitten ook allerlei smaakstoffen om het lekkerder te maken… Sinds hij gewoon met de pot mee eet wil hij zelfs geen potjes meer, mama’s eten is stukken lekkerder!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik was vast van plan om ECHT te gaan koken voor Lotte… maar wat blijkt in de praktijk: Ze vindt eten uit een potje vele malen lekkerder dan wat ik voor haar maak…
In eerste instantie wel doorgezet, maar ach, na 2 maanden ben ik toch overstag gegaan en krijgt ze nu gewoon potjes en soms eet ze met de pot mee (spinazie met eitje bijvoorbeeld) in plaats van andersom. Ze eet momenteel als een bouwvakker en ik zie liever dat ze goed eet dan dat ze met lange tanden eet wat ik voor haar maak.
In potjes zit in principe alles wat ze nodig hebben, dus ze krijgt in ieder geval binnen wat ze binnen moet krijgen. Moest me er alleen zelf even overheen zetten, mijn trots was gekrengt dat ze mijn kookkunsten niet waardeerde
Fruit krijgt ze nog wel steeds vers en dat vindt ze echt heerlijk! Sinds dit weekend krijgt ze ook gewoon stukken fruit (banaan, peer en meloen uit het vuistje :thumbup: ) en dat gaat er prima in!
Luuk eet meestal ook gewoon met de pot mee. Ik kook ook niet meer speciaal zoutloos voor hem.
Ik laat het hem zelf eten en dat gaat prima.
Ik ben het ook met Ellen eens dat potjes ook niet verkeerd zijn (behalve dan voor je portomonee :? ), want daar zit ook alles in wat ze nodig hebben. Dus dat maakt niet echt uit. Maar ik zal wel blijven proberen met het normale eten (en er geen strijd van maken).
En misschien zit ze nu in een fase dat ze gepureerd gewoon lekkerder vindt (weet niet of je het eten wat je zelf maakt ook pureerd).
Liefs Janneke :-*
Hmm… :think:
Nou, ze kreeg dus alleen aardappels zoutloos gekookt en de rest wel van de pot mee.
Potjes zijn inderdaad niet verkeerd, maar ik vind het best duur.
Ze is nu een jaar en mag dus meeeten van de pot, ik vind het helemaal niet erg als ze af en toe een potje krijgt hoor, maar ik ben bang dat het gewoonte wordt.Misschien wil ik ook wel te snel… :think:
Een combi is misschien wel een goed plan.Maar eens proberen
Mischa kreeg eerst altijd vers, toen op vakantie potjes en daarna at hij een tijd lang potjes beter dan vers.
Nou eet hij met de pot mee, en moet ie geen potjes meer.
En anders gewoon een pot doen en dan steeds een beetje vers erdoorheen…en zo steeds meer vers dan pot…langzaam aan wennen.
Of gewoon cold turkey geen potjes meer laten zien en vers maken…of de verse hap in een pot doen :mrgreen: gewoon foppen dus 8)