Vuurwerk.

aaarrggghhh… ik HAAT het.

De tweede keer dit jaar, vuurwerk word hier naar binnen gegooid (door de brievenbus). Ook al zijn het rotjes, ik blijf het piep vinden.

:wall:

ik had die kleine rot jongens bijna in elkaar geschopt van woede. :oops:

Ze gooien vuurwerk door je brievenbus naar binnen?!! Iemand zou die koters moeten opvoeden! :naughty:

ik vind vuurwerk wel leuk maar als ze het naar binnen gaan gooien dan word ik denk ook woest hoor :naughty:

Nou inderdaad, wat zijn dat voor manieren, ik was ze achter na gegaan en ik weet zeker dat ze het dan niet nog een keer hadden durven doen :angel:

Oh, ik haat vuurwerk ook zo!

Vroeger (toen ik nog in Den Haag woonde) timmerde m’n vader altijd de brievenbus dicht met oud en nieuw. Niet voor niks… :evil:

Later had dat weinig zin meer. Bliezen ze gewoon hele portieken op… Onvoorstelbaar. Gelukkig bij ons nooit gebeurd, maar de ontploffingen die we soms in de buurt hoorde…brrrr, daar kreeg je kippenvel van. Ben blij dat ik nu in een iets bravere buurt/stad woon.

Manlief heeft een plankje op maat gemaakt om in de brievenbus te doen tijdens oudjaarsavond/nacht, misschien is dat ook wat voor jullie?

Overdag is dat natuurlijk niet handig, ivm de post, maar misschien 's avonds?

Teiltje water onder the brieven bus. Mijn vader gooide toen mijn ouders pas uit elkaar waren met regelmaat vuurwerk of brandent papier naar binnen.

@Nefarious wrote:

Teiltje water onder the brieven bus. Mijn vader gooide toen mijn ouders pas uit elkaar waren met regelmaat vuurwerk of brandent papier naar binnen.

Je vader?!! :shock:

Fijn :roll: :hug:

Kwakje, achterna gaan vuurwerk afpakken en een schop onder de kont.

Politie bellen kan ook natuurlijk :angel: :-*

Plankje hebben we, toen ze de 1e keer gedaan hebben (toen ook politie gebeld).

Teiltje water, is een idee. Maar wel onhandig ivm het elke door de voordeur in en uit te gaan.

Wij hebben een hoekhuis, en aangezien onze wc en trapkast aan de zijkant is hebben we zo’n stenen ventilatierooster. Daar hebben ze vandaag dus een rotje in gestoken (gelukkig is het rotje op het gras gevallen, en op het gras tot ontploffing gekomen).

Jullie mogen best wel weten dat ik het rond oud/nieuw echt vreselijk (eng) vindt. Vooral we nu een kleine hebben. Stel dat…?

:oops:

Ik snap je heel goed kwakje :hug: .

Ben er ook nooit zo dol op. Maar gelukkig nog nooit iets naar binnen gegooit gekregen.

en terwijl ik net dit topic doorlees springt de kat tegen het raam omdat er vuurwerk in de tuin wordt gegooid…

Gelukkig was de kat wel binnen, maar schrok niet minder van haar als dat ze buiten had gezeten en tegen het raam was gevlogen.

aarrgghhh dit is toch niet normaal?? Stel dat jij zelf net in de tuin stond? :shock:

Gisteravond lagen wij best wel op tijd in bed. Om half 11 zat ik recht op in m’n bed. Vuurwerk (vuurpijlen en dan van het echte vuurwerk) voor het huis, ik schrok me echt kapot. Gelukkig sliep onze zoon er door heen.

Als ik dit lees ben ik toch weer heel blij dat ik in een dorp woon en niet meer in de grote stad…

Tot op de dag van vandaag nog niet één keer vuurwerk gehoord…

En waar ik normaliter mijn eigen huis uitvluchtte op oudjaarsavond, blijf ik dit jaar voor het tweede jaar op rij lekker thuis…

Ik heb een vreselijke hekel aan vuurwerk, en vooral de ongein die er mee wordt uitgehaald…door brievenbussen, in deursloten proppen, enzovoorst enzovoorts…

@Kwakje wrote:

aarrgghhh dit is toch niet normaal?? Stel dat jij zelf net in de tuin stond? :shock:

Gisteravond lagen wij best wel op tijd in bed. Om half 11 zat ik recht op in m’n bed. Vuurwerk (vuurpijlen en dan van het echte vuurwerk) voor het huis, ik schrok me echt kapot. Gelukkig sliep onze zoon er door heen.

Schijnbaar mag je dan de politie bellen.

Een week of 2 geleden werden hier in de straat achter ons ook vreselijke knallers afgestoken. Ik zat rechtop in bed, en dacht eerst dat er geschoten werd :oops:

Daags erna zagen we dat de prullenbak bij het veldje uit elkaar geknald was.

Achterbuuf vertelde van de week dat de politie aan de deur was geweest of ze iets gezien hadden. Nee wel gehoord. Vraag van de politie: waarom heb je niet gebeld dan!?

ik hou van vuurwerk… :oops:

maar dan wel gewoon op een nette manier, niet bij mensen of dieren gooien of in een brievenbus

ik weet van mijn ouders, die hadden altijd een bakje water in de brievenbus staan.

en mijn so doen altijd een stuk hout tegen de brievenbus…

toevallig heb ik net weer vuurwerk gehaald… (in duitsland, ligt daar gewoon in de supermarkt…)

@Imfe wrote:

[ Nee wel gehoord.

Ik moet hier wel om lachen. Normaal is het maar de vraag of we iets gehoord hebben van een inbraak ofzo. Maar ja vuurwerk - van een zo’n ding kan een hele wijk meepraten.

Ik haat vuurwerk net zo hard als dat ik sneeuw haat, heel erg dus!

Hier waren ze vanaf begin december al aan het knallen en dan bedoel ik ook echt knallen als in containerbommen en dergelijke en waar is de politie als ze je nodig hebt?

precies… hier zie je de politie alleen in de zomer. :x

Ja idd in de zomer genoeg blauw op straat… :thumbdown:

Als je hier overdag kijkt hoeveel kliko’s er wel niet kapot liggen op straat…

Schandalig gewoon.

Van mij mogen ze dat hele vuurwerk gewoon afschaffen.

Of alleen van die sterretjes, dat vind ik nog wel mooi om te zien. :**:

Hier wordt vooral voor ons huis op het schoolplein geknalt. onze katten mogen dus vanaf vandaag niet meer in de tuin. Denk dat ze in paniek toch de tuin uit zouden kunnen schieten met alle gevolgen van dien. Ze houden hier wel gepaste afstand.

Ik zou toch voor dat bakje water gaan want als het niet knalt komen ze hopelijk niet terug, is de lol eraf.