vuurwerk

Ben zelf helemaal anti vuurwerk. Maar ja moet ik daar de jongens van bijna 13 en bijna 14 daar mee opzadelen. Mijn man vond van niet. Dus hebben we samen besloten dat ze van hun eigen geld wat vuurwerk mogen kopen en dat mijn man het begeleid (zowel de aankoop van wat wel en wat niet en het hele afsteek gebeuren).

Nu hebben ze maar een heel bescheiden bedrag geinversteerd. Maar eenmaal de smaak te pakken weet ik niet wat ik van volgend jaar kan verwachten.

Ben benieuwd naar het beleid van andere puber ouders.

Helemaal geen kinderen die vuurwerk willen?

Denk dat er niet veel zijn met oudere kinderen.



Maar ik dacht dat bij de mei mama’s ook ene jane of janet zat die ook oudere kinderen heeft.



Zal haar wel even pben voor je.

Heb haar inmiddels gepbt voor je.

Hahah hier ben ik dan…



Mijn meiden vonden vuurwerk nooit zo intressant (wij zelf ook niet),



mijn zoon wel.

Die heb ik dus ook van zn eigen zakgeld laten kopen een paar jaar en laten afstreken onder begeleiding.

Dit heeft hij 2 of 3 jaar gedaan en dit jaar heeft hij zo iets van :

Ik kan mn zakgeld wel beter besteden 8)



Dus we hebben het niet verboden en dat werkte hier uiteindelijk prima,

maar het zal toch ook met het karakter van je kind te maken hebben, het soort vrienden wat ze hebben enz…



Zo ben ik ook anti-roker, maar heb het nooit verboden.

Mn 2 meiden roken allebei…zijn ook echt van die uitgaanstypes

(oudste inmiddels niet meer, nu ze een eigen huis heeft enz),

maar mn zoon is net zo anti roken als het maar kan…



Maar over het algemeen denk ik dat openheid en niet verbieden, maar begeleiden het beste werkt!



Succes!!!Je hebt nog een paar leuke jaren voor de boeg :wink:

Dat is ook de reden dat ik wat vuurwerk betreft over staf ben gegaan. en dit jaar is het zo bescheiden (want ja ze zijn ook zuinig want zijn bezig met de aanleg van een vijver) dat ik er ook weinig problemen mee kan hebben. Maar was dus inderdaad benieuwd naar beleid daarin en event. grenzen van andere ouders.

Wat betreft roken en drinken vind ik persoonlijk een ander verhaal. Dat schaadt de gezondheid dus voor mijn gevoel geef ik wel een erg halfslachtige boodschap als ik dat op jonge leeftijd zou toestaan.

Maar de kinderen zijn hier allemaal fanatieke hardlopers en roken en drinken is binnen de club echt not done. Dat speelt dus momenteel (en hopelijk de komende jaren) helemaal niet. Maar niet roken, drinken en ook in het weekend op tijd naar bed zijn dus leefregels waar ze zich via hun sportclub aan moeten houden. Maar het hoofdstuk vuurwerk staat daar natuurlijk helemaal los van.

Nou, wbt roken was het zo dat mijn ex dus wel rookte, dus in die zin was verbieden ook erg dubbel.

Ik heb ze wel altijd duidelijk verteld wat ik er van vind en dat het slecht voor je gezondheid is enz…



Maar goed, het ene kind is het andere niet en ik heb dan toch liever dat , als ze over de scheef gaan,ze daar wel eerlijk over durven zijn.

Ik denk als je het ronduit verbied, de kans van stiekem doen, een stuk groter is.



Een zelfde soort beleid heb ik wbt sex.

Ik probeer ze er van te doordringen dat het niet iets is wat je “zomaar” moet doen enz…

maar dat ze, als ze er voor staan, ook vooral denken aan VEILIG enz…

Dat resulteerde er o.a. in dat mijn zoon een aantal weken geleden (heeft sinds een paar maanden voor het eerst echt serieus verkering) binnen kwam lopen, op de bank neer plofte met de woorden…

Ik zeg ut maar gewoon, want ik kan toch geen geheimen hebben voor jou…ik heb sex gehad 8) :shock:

Wel veilig hoor!!! gooide hij er gelijk achter aan :mrgreen:



Goed…toen zat ik wel ff zo van :shock: :shock: :shock: :o :o :o

en een gevoel van- waar zijn al mijn kleine kinderen gebleven…-



Okee…giga OT dit allemaal, maar goed :mrgreen: :mrgreen: