Vuurkorf vraagje

Hmm mijn man viert komend weekend zijn verjaardag. En ik wil niet dat er in huis gerookt word. Maar mijn man vind dit een beetje ongastvrij.



Nu heeft hij een geweldig idee. Hij heeft een vuurkorf geregeld. Zo staan de rokers buiten maar niet in de kou.

Fantastisch zou je denken, maar wat doet zo’n ding met je tegelvloer? Als er stukken hout wegspatten, brand dat dan in? Ik heb de schade op een grasmat wel eens gezien. Om te huilen als je er zuinig op bent.

Wij wonen pas enkele maanden in dit huis, en de bestating is dus ook pas enkele maanden oud.



Mij maakt het niks uit, als het schoon te krijgen is, maar ik zou het eeeeuwig zonde vinden als er blijvende schade ontstaat.

Wie ow wie heeft ervaring met zo’n korf?

Ik geloof dat wij geen blijvende schade hebben op de stenen :think:



Maar kun je anders niet een paar stoeptegels neerleggen? Zet je hem daarop.

dat zou kunnen, als het niet zou zijn dat we die allemaal aan s.moeder hebben gegegeven, en die ze juist heeft gebruikt voor bestrating.

Bovendien ben ik bang dat die ‘krassen’ op onze bestrating (we hebben een beetje een zachte steen uitgekozen, best balen achteraf)

heb je natuursteen of gewoon steen…



Vuur kunnen wel zwarte vlekken achterlaten natuurlijk… maar als je het ergens opzet is die kant weer kleiner…

het is wel een gewone gebakken steen, maar er stoten heel snel randjes af enzo. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je dat zwarte met een emmer chloorwater en een schuurborstel af kunnen schrobben?



Want dat is mijn vraag een beetje.

Misschien kun je een laagje zand er omheen leggen?

Dat kun je naderhand opvegen en het beschermd de tegels tegen de spetters.

Nicje, wow wat een goed idee! Dat ga ik doen!

ik heb er zelf altijd een houten plaat onder liggen die moet ik wel af en toe met water nat maken :wink:

gewoon zand eronder en dan heb je niks geen last!



moet zeggen dat we hem hier gewoon op de waaltjes hebben staan en heb er nog nooit schade van overgehouden hoor :thumbup: