vtech storio 2

is het iets of eigenlijk niet meer voor onze 5,5 jarige?

Wij hebben vorig jaar er 1 gekocht voor Marijne die werd toen drie. Nu krijgt ze er een paar spelletjes bij voor Sint en komende verjaardag. Ze vind het erg leuk en je hebt verschillende niveau’s spelletjes.



Maar eerlijk gezegd, ik zou een simple (Kruidvat oid) tablet kopen en daar lekker gratis apps op downloaden, dat scheelt een boel geld :oops:



Dus ik heb er wel een beetje spijt van…

Niek heeft toen die eerste gehad, gewoon zo’n nintendo ding voor op de tv… maar ik vond er toen al weinig meerwaarde aan.



Hier hebben we inmiddels voor alle kinderen een tablet, ook voor Suus. Suus heeft een goedkoop model van intertoys, maar we hebben er wel voor haar geschikte tablet spellen opgezet en zo leert ze bijvoorbeeld boerderij dieren benoemen en plaatsen, kleuren herkennen, tellen enz.

Zo is er voor elke leeftijd wat wils.



Mies is 5 jaar en 2 maanden en speelt ook graag op zijn tablet. Hij is vooral druk met letters en doet daar spelletjes voor… maar ook gewoon voor de lol dingen… tekenen, puzzelen enz.



Gezien de prijs van alle spellen los, zou ik never niet een storio kopen, enorme investering en dan heb je eigenlijk nog niks…

ik zou hem idd ook niet nieuw kopen, maar kon heb van iemand overnemen met 3 spellen, voor 50 euro.

Nu vind ik dat een behoorlijk bedrag, als zou blijken als het eigenlijk te “kinderachtig” voor dr is aangezien ik ergens zag dat kinderen van 3 er al op speelde.

vandaar mijn vraag.



cell: wat versta je onder een goedkoop model van intertoys? ik zie daar alleen maar tablets voor minimaal 275 euro en dat vind ik te gek voor een kind

99 euro… zijn zo vaak in de aanbieding… de duurste wel meteen de fijnste tot nu toe is van Acer en was 119 euro… de rest heeft allemaal non merk van rond de 100 euro.



Maar 3 spellen… daar is ze ws wel gauw klaar mee…



Dan zou ik nog eerder gaan kijken voor een 2e hands nintendo DS… die is hier namelijk nog steeds populair. Beide kids hebben die gekocht van spaargeld en verjaardagsgeld rond hun 6e verjaardag en spelen er nog steeds op… games daarvoor kopen we vaak inruil bij Game Mania.

Ik denk dat ze daar veel langer mee doet dan met een storio. :shifty:

oke bedankt voor je reactie cell!

dan ga ik hem niet overkopen.

Ik kon hem totaal niet, en ben ook echt niet thuis in “kinder computer land” dus ben blij met je advies!

wij hebben de storio 1, en ze vinden het nog steeds leuk, ze krijgen met sinterklaas nog 2 nieuwe spellen.

wij hebben ook een tablet, maar die mag niet overal mee naartoe, storio en nintendo wel.





voor €50 incl 3 spellen voor een storio 2 is goedkoop.



en daarbij is de storio vele malen leerzamer dan tablets, kunt zeggen wat je wil, maar van alle apps heb ik er nog geen leerzamer gevonden…



wij hebben nu ook die van dora zodat ze wat engels kan leren (hier vraagt ze zelf om)

Dr panda is leerzaam :slight_smile: