De woezel en pip lijkt me erg leuk, de vtech schijnt ook leuk te zijn. Onze dame wordt 2, maar is wel wat wijzer voor haar leeftijd, pikt snel dingen op. Vraag me af of ze dan misschien al niet meer heeft aan de vtech, dat ze daar in groeit en dat de woezel en pip misschien al snel te makkelijk wordt? Denk zeker dat ze daar nu nog veel aan heeft, maar voor langer gebruik misschien vtecht leuker?
Ik wil liever iets waar ze langer iets aan heeft dus vraag me af wat de beste keuze is en wat jullie ervaringen zijn.
De laptops die jij noemt ken ik niet, maar ik wil toch even onze laptop-ervaring delen. Laura heeft een Dora laptop, gekregen toen ze 2 jaar werd. Ik dacht toen ook net als jij, ze is best slim voor haar leeftijd, en liever iets waar ze wat langer mee kan doen en niet te snel op uitgekeken is.
Maar voor een 2-jarige was het toen niet zo heel geschikt, ja, je kon wel op knopjes drukken en naar een muziekje luisteren, maar ook niet veel meer dan dat, dus uiteindelijk heeft het ding een jaar in de kast gelegen.
Eigenlijk pas vanaf 3,5 jaar dat ze er wat vaker mee speelt, want de meeste spelletjes op de Dora laptop zijn toch bedoeld voor kinderen van rond de 4 jaar heb ik de indruk, en ze kan er nu ook echt zelfstandig mee uit de voeten. Er zitten nog steeds spelletjes bij die nog iets te hoog gegrepen zijn, met letters en rekenen, dus ze kan er nog wel even mee vooruit. (en daarna op naar de Nintendo DS…)
Al met al was het wel een goede aankoop, maar als ik het over zou doen, dan zou ik eerder kiezen voor speelgoed dat beter bij de leeftijd van dat moment past, en niet iets waar ze een paar jaar mee kan doen.
Hier heeft hij ook een laptopje gekregen toen hij 2 was en net wat er al word gezegt…knopjes drukken en luisteren leuk maar verder toch nog te moeilijk. En die van mij is ook best al wijs en loopt ook voor volgens het CB maar hij doet er weinig mee gaat liever puzzelen met 49 stukjes :mrgreen:
Ja idd, het zal nu nog moeilijk zijn en vraag me dus idd af of dan voor de toekomst wel leuk is. Die van woezel en pip is wel echt voor nu.
Dyfaine, welke laptop heeft jouw zoontje?
hier heeft de oudste met 3,5 de roze vtech laptop gekregen omdat ik haar eerste echt te jong er voor vondt ze snappen het allemaal nog niet echt en het is geen uitdaaging werdt zelf saai en als ze wel de leeftijd er voor hebben is het meestal niet intressant meer of misschien zelfs al stuk.
ik zelf persoonlijk zou toch echt even verder kijken heb je bv de bumba laptop algezien??? deze is denk ik eerder geschikt voor de leeftijd mijn zoon van 16 maand heeft deze gekregen van opa en oma en de laptop is echt meer voor de kleintjes tot 3 jaar hoewel :think: mijn dochter van nu bijna 5 pakt hem ook nog wel :lol:
Ik heb voor lasse onlangs de oranje v tech laptop gekocht - zelfde als de roze - vanaf drie jaar staat er op nou sorrie hoor maar dan moet je kind toch wel heel bijdehand zijn.
Zelfs nu kan hij maar een aantal van de dingen maar ok hij zit nu op school en leert veel momenteel dus we kunnen het langzaam uitbreiden.
Nena heeft de Nijntje laptop en die is volgens mij hetzelfde als woezel en pip - zelfde opzet - van neefje georven. Het zegt haar nog niet zoveel. Voor lasse is die wel te simpel.
Ik heb het idee dat V tech nog al laag inzet met geschikt voor - lasse heeft ook een leerklok gekregen die is ook voor vanaf 3. Nou ik vind hem meer voor vanaf 4.
En als ze er niets mee kunnen is het alleen maar frustrerend.
Eli heeft Woezel en Pip gekregen van mijn ouders.
Toen hij hem open maakte was het eerste wat hij riep “hee, waar is de 6??”
De getallen gaan dus maar tot 5. Leuk natuurlijk,maar idd niet echt een uitdaging voor pittige peuters…
Maar…hij speelt er wel leuk mee. Niet vaak en niet lang,maar ach…welke peuter doet dat wel?
:mrgreen:
Er zitten 2 standen op. Hij speelt meestal de “zoek” stand. Dan zegt de comp wat hij moet zoeken…dus zoek de letter u, of zoek pip of zoek blauwe cirkel…nou…dat kan Eli met zn ogen dicht ook wel,maar toch vind hij er lol in.
Die andere stand geeft iets meer opties…ook spellen geloof ik.
En toch…denk ik dat hij niet bijzonder lang meer meegaat.
Idd TE simpel…
Jo heeft daarintegen weer een laptop gekregen waar heeeeeeel veel opzit,alleen jammer dat ze cijferspellen allemaal moeilijke rekensommen zijn.
hoeveel is 85 + 67. Nu heb ik 2 best aardig slimme mannekes,maar dat soort sommen hoeft een 4-jarigen van mij nog niet doen.
Beetje zonde…de letter-spellen zijn wel helemaal goed.
Voor nu, deze leeftijd zou Woezel en Pip echt nog even leuk kunnen zijn.
Eli is nu trouwens 2 jr. en 5 mnd. ongeveer. Zij zien het als speelgoed…nog niet als uitdaging,maar wil je dat het langer meegaat,dan zou ik ook verder kijken. Misschien idd Vtech…
Zag iets van Vtech met electrokaarten…misschien is dat iets? je had ze vanaf 2 jaar…eerst heel simpel,maar je kan het daarna bijvullen met andere kaarten dacht ik…weet het even niet meer.
Neem aan dat je het over onderstaande Woezel en Pip hebt??
(ps…soms kan teveel kokken schadelijk zijn voor kids…echt gezellig zo aan tafel…not,hihi…).
@wieniex wrote:
Ja idd, het zal nu nog moeilijk zijn en vraag me dus idd af of dan voor de toekomst wel leuk is. Die van woezel en pip is wel echt voor nu.
Dyfaine, welke laptop heeft jouw zoontje?
1 jaar en 10 maanden kan prima…vergeet niet dat je 2e er straks ook nog wat mee kan. Dus risico loop je eigenlijk niet toch?!
Ook al heeft je oudste er maar kort iets aan…
@Mejis wrote:
De laptops die jij noemt ken ik niet, maar ik wil toch even onze laptop-ervaring delen. Laura heeft een Dora laptop, gekregen toen ze 2 jaar werd. Ik dacht toen ook net als jij, ze is best slim voor haar leeftijd, en liever iets waar ze wat langer mee kan doen en niet te snel op uitgekeken is.
Maar voor een 2-jarige was het toen niet zo heel geschikt, ja, je kon wel op knopjes drukken en naar een muziekje luisteren, maar ook niet veel meer dan dat, dus uiteindelijk heeft het ding een jaar in de kast gelegen.
Eigenlijk pas vanaf 3,5 jaar dat ze er wat vaker mee speelt, want de meeste spelletjes op de Dora laptop zijn toch bedoeld voor kinderen van rond de 4 jaar heb ik de indruk, en ze kan er nu ook echt zelfstandig mee uit de voeten. Er zitten nog steeds spelletjes bij die nog iets te hoog gegrepen zijn, met letters en rekenen, dus ze kan er nog wel even mee vooruit. (en daarna op naar de Nintendo DS…)
Al met al was het wel een goede aankoop, maar als ik het over zou doen, dan zou ik eerder kiezen voor speelgoed dat beter bij de leeftijd van dat moment past, en niet iets waar ze een paar jaar mee kan doen.
De dora laptop staat als vanaf 4 jaar genoemd, misschien dat dat ook scheelt?
Hier hadden we een winnie de pooh laptop. Al was het een grappig ding met kaarten voor verschillende leeftijden, ik vond het niet echt leuk speelgoed.
Zelfde met de dora-globe, was ik geen fan van.
Nu hebben ze een echte laptop en dat gaat prima… 8)
Ik zou voor je 2-jarige nog even geen computerspul kopen eerlijk gezegd.
Mijn meisje heeft voor haar tweede verjaardag de Assepoester laptop én de Dora laptop gekregen (I know… :oops: ), beide van V-tech.
Ze rommelde er toen al wel wat mee, maar pas sinds een paar maanden speelt ze er echt mee zoals het hoort en snapt ze de spelletjes erop ook echt. Dus ik zou zeggen dat die V-tech kinderlaptops pas echt leuk zijn vanaf 3,5 jaar ongeveer…
De Woezel en Pip laptop ken ik niet, maar als die wat simpeler is van opzet zou ik nu zeker voor die gaan. Het is immers ook niet leuk om haar een cadeau te geven waar ze nog lang niks mee kan.
Thanks voor de tips!
Ben er nog niet uit. Heb wel iets ontdekt wat ik eigenlijk nog veel leuker vindt…bambino loco. Daar hebben wij vroeger heel veel mee gedaan, kan uitgebreid worden met moeilijkere boekjes enzo, dus die krijgt ze nu van mijn ouders. De laptop zit nog in de twijfelfase haha! Ik zal ze eens in de winkel bekijken, dan kan ik beter inschatten hoe lang ze er wel of niet iets mee kan doen.
bambino loco heeft lasse ook ooit georven van een vriendin van mij wiens kids het ontgroeit waren en daar kon hij iig een stuk eerder mee uit de voeten dan de laptop.
De woezel en pip is overigens voor jongere kinderen dan de v tech oranje/roze hoor. Nena heeft hem georven van neefje maar ik zie haar nog geen letters kennen met 2 jaar. Maar wel primaire kleuren en vormen enzo.
De woezel en pip is overigens voor jongere kinderen dan de v tech oranje/roze hoor. Nena heeft hem georven van neefje maar ik zie haar nog geen letters kennen met 2 jaar. Maar wel primaire kleuren en vormen enzo.
dat is dan het voordeel van W & P. Daar zitten maar 5 cijfers, 5 letters en 4 of 5 kleuren en vormen op. Verder nog enkele afbeeldingen.
Dat hebben ze zo door.
Eli kon de cijfers wel al,maar de letters nog niet. Inmiddels wel...maar het zijn er maar 5 natuurlijk....het feit dat hij steed "Erg goed!" hoort maakt het spelen wel leuk....
Mijn dochter kreeg met ruim anderhalf de Nijntje laptop, die is precies hetzelfde als die van Woezel en Pip.
Binnen een paar maanden kon ze de zoekfunctie foutloos en herkent ze de cijfers en letters.
Nu is ze net 2 geworden en is hij te makkelijk. Ze pakt hem nog maar zelden (maar misschien moet ik er ook weer eens batterijen instoppen :oops:) Ik zou er zelf mijn geld niet ingestoken hebben.
Bambino Loco heeft ze voor haar tweede verjaardag gekregen en ik vind het helemaal leuk. Vooral omdat je het zo makkelijk weer kunt uitbreiden met nieuwe boekjes. Zij vindt het ook erg leuk om te doen trouwens.
Hier hebben we 1 van Vtech, erg leuk! De meisjes spelen er ook graag mee.