Heeft iemand dit wel meegemaakt?
En wat heb je dan aangedaan?
Heeft dit ook gevolgen voor de baby?
Ik had niet genoeg vruchtwater bij mijn eerste kindje, dit was ook bekend bij de gyn.
Mijn verhaal is helaas heel ernstig afgelopen, ik heb mijn dochter met 41 weken zwangerschap na een spoedks verloren.
Dit komt zeer waarschijnlijk door het tekort aan vruchtwater waardoor zij niet genoeg binnen heeft gekregen wat ze binnen had moeten krijgen, en de hersentjes zijn uitgedroogd en haar navelstreng ook.
Hierdoor heeft ze het heel erg moeilijk gekregen de laatste paar dagen, en had ik eerst niks in de gaten ik kreeg pas argwaan toen ik haar de bewuste dag niet meer voelde bewegen maar helaas was het toen al te laat.
Met 41 weken en te weinig vruchtwater zou ik niet langer zwanger willen rondlopen. Snel geboren laten worden zou mijn instelling zijn en niet afwachten.
Heb verder geen ervaring, maar vind het eng. Ik had wel weinig vruchtwater maar net genoeg en ben in combinatie met andere problemen dus eerder ingeleid.
@Kittycat wrote:
Met 41 weken en te weinig vruchtwater zou ik niet langer zwanger willen rondlopen. Snel geboren laten worden zou mijn instelling zijn en niet afwachten.
ben je dan zolang al zwanger??
heb je berichten gelezen en lees daar niks over alleen dat je zwanger wilt worden :roll:
Nee, ik ben zelf niet zwanger maar mijn dinnetje wel!
Ik hoop zo dat het goed zal gaan met haar.
Morgen wordt ze ingeleid!
:hug: zal bidden voorhaar
ik las dat ze ingeleid werd…
maar ik zou ook op mijn strepen gaan staan!!! halen dat kindje!!!
hier bij lucas op school loopt ook een moeder, die is nu over de 38 weken en zit ook te rommelen met het vruchtwater, ik snap niet dat ze het risico willen lopen, ( de gyn dan he want zelf wil ze ook niet meer)
terwijl ze met haar eerdere twee kindjes het zelfde probleem had, en de placenta’s al helemaal verkalkt en dus op waren!!!
Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn kleine in stuit en werd mij verteld dat ik ook weinig vruchtwater had. Daar werd verder niets aan gedaan. De KS werd gepland en 3 dagen eerder diende de kleine zich al aan (bij 39 weken). Dus ik denk dat de natuur zijn eigen gang is gegaan door de kleine eerder te laten komen wellicht door het weinige vruchtwater.
Vorige keer was te zien door een echo dat er weinig vruchtwater is. Hoe kan men dat zien als je geen echo hebt? Ik ben nu namelijk 38.5 week en ik zou eigenlijk niet weten wat de status is van mijn vruchtwater De baby ligt goed dus geen reden om een echo te laten maken. Kan een verloskundige het ook voelen?
Ja, een vk kan voelen of je voldoende vruchtwater hebt. Tenminste mijn vk zei na het voelen van mijn buik dat ik voldoende vruchtwater had
Nog geen nieuws van dinnetje
Bij haar hadden ze via een inwendige echo weinig vruchtwater geconstateerd! VK dus niets eerder gevoeld :roll:
Ik heb met met Marit nog een week op het zkh gelegen omdat er weinig vruchtwater was…Dat was al met 34 weken en ze een groei achterstand zou hebben…Vervolgens mocht ik naar huis en hebben ze gewoon afgewacht tot 42.0 precies toen ze besloot zelf te komen :eh:
Ik heb vanaf week 27 veels te weinig vruchtwater en ik werd op tijd ingeleid. Te weinig vruchtwater kan ernstig zijn.
Al weet ik wel dat het “normaal” is als je vruchtwater afneemt als je de 40 wkn passeerd.
Tip voor je vriendin, het leven in haar buik goed in de gaten houden!!
Succes.
@marielle wrote:
Ik had niet genoeg vruchtwater bij mijn eerste kindje, dit was ook bekend bij de gyn.
Mijn verhaal is helaas heel ernstig afgelopen, ik heb mijn dochter met 41 weken zwangerschap na een spoedks verloren.
Dit komt zeer waarschijnlijk door het tekort aan vruchtwater waardoor zij niet genoeg binnen heeft gekregen wat ze binnen had moeten krijgen, en de hersentjes zijn uitgedroogd en haar navelstreng ook.
Hierdoor heeft ze het heel erg moeilijk gekregen de laatste paar dagen, en had ik eerst niks in de gaten ik kreeg pas argwaan toen ik haar de bewuste dag niet meer voelde bewegen maar helaas was het toen al te laat.
wat erg wat vreselijk
als ik dit hoor besef ik hoeveel geluk ik heb gehad.
Het is ook heel erg alleen heel vaak wordt het onderschat hoe ernstig het echt kan zijn.
Hoe is het nu met je vriendin?
Nog geen baby :roll:
Ze kreeg wat gel aan haar bbm(deze zat nog potdicht).
Ze zeiden tegen haar dat ze het nog een paar dagen zouden aankijken en als er geen vooruitgang is gaan ze de baby dit weekend nog halen!
Wordt eerlijk gezegd niet goed van :evil:
Jaaaaaa de baby is er :dance: :dance: :dance:
Gelukkig ging alles goed en was het geen zware bevalling :thumbup: