Vruchtwater gepoept

Bij het breken van mijn vliezen tijdens mijn persweeen kwamen we erachter dat mijn dochtertje in het vruchtwater had gepoept.

Ben toen in het kraamhotel bevallen.

Ik wil nu thuis bevallen, en ben wel eens benieuwd of het nu echt zo vaak voor komt.

Dus bij wie kwam dit ook voor bij het 2de kindje ?

hier geen van 3’tjes…

Bij vriendin van mij haar oudste wel, de 2e niet (werd toen alsnog een zhuis bevalling vanwege niet vorderende ontsluiting, maar dat is natuurlijk weer iets heel anders).

Kan je helaas ook niet aan een ‘vergelijking’ helpen, want mijn eerste had wel (vanwege stress) in het vruchtwater gepoept en de tweede werd ingeleid. En geen meconium in het vruchtwater. Meestal is mij verteld iig dat er een stressfactor is waardoor de baby in het vruchtwater poept. Denk dat je de bevalling af zult moeten wachten want ze kunnen het echt pas op het laatste moment zien als je vliezen breken. Plannen dus om thuis te bevallen maar rekening houden (moet je toch altijd) dat je evt nog zult moeten ‘verhuizen’ en je koffertje klaarstaat zodat je met zo min mogelijk stress kunt verplaatsen. :thumbup:

Bij de oudste wel maar die was 13 dagen overtijd en dan kan het zijn dat de kindjes het gewoon niet meer op kunnen houden omdat de darmpjes zo vol zitten. De andere 2 niet :mrgreen:

De oudste niet.

De jongste was 9 dagen overtijd en had wel in het vruchtwater gepoept. mocht ondanks dat, gelukkig gewoon thuis bevallen. Ik had al volledige ontsluiting, de kleine zou al geboren zijn geweest voordat ik in de auto zou zitten…

Een tweede heb ik niet, mijn eerste (en enige :wink: ) had wel in het vruchtwater gepoept, maar wat ik toen merkte was dat het me niks kon schelen dat ik naar het zkh moest. Ons kind kwam, dat was het mooiste en belangrijkste, en of dat nu thuis was (zoals ik me altijd had voorgesteld) of in een ziekenhuisbed inclusief beugels en allerlei toeters en bellen, dat maakte niet zoveel meer uit.

beide kids wel maar ook beide overtijd

Onze jongste had ook in het vruchtwater gepoept.

Hij is geboren met 39.3 en heeft het erg zwaar gehad.

We moesten 6 dagen verblijven in het ziekenhuis, en hij heeft zelfs op mediumcare gelegen zo weinig zuurstof had hij.

Hier ook beide mannetjes in het vruchtwater gepoept.

Maar omdat beide bevallingen snel gingen hadden we geen tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Het zijn dus 2 thuisbevallingen gebleven gelukkig! 1e 40+0 en 2e 40+2)

Hier alleen bij me oudste, maar ja de jongste is ook ingeleid met de 38 weken dan.

Levi kwam pas met de 41 weken.

1e met 41 weken wel, 2e met 41+1 niet

onze oudste wel, was vijf dagen te vroeg, was zo’n stortbevalling. We mochten uiteindelijk wel thuis blijven, we konden overigens het ziekenhuis niet eens halen. Ze was er zo snel. Was een heftige start dat wel.

Onze jongste ook een snelle bevalling, 1 week te vroeg en niet in het vruchtwater gepoept…

bij lucas was ik zo wie zo al in het ziekenhuis, maar die had ook in het vruchtwater gepoept, thomas niet, maar ik bleef steken op 8 cm, dus alsnog naar het zkh

bij iris kwamen we er wel thuis achter dat ze in het vruchtwater gepoept had na het breken van de vliezen, dus geen thuisbevalling meer…en wéér naar het ziekenhuis :wink:

Hier hadden ze wel alle 2 in het vruchtwater gepoept, Daniël kwam met 40 weken, en Nynke met 39.

Het werden dus beide keren ziekenhuisbevallingen.

Mijn nichtje bij allebei. Met allebei de bevallingen moest ze alsnog naar het ziekenhuis.

alle twee

maar was al in ziekenhuis ivm meer dan 24 uur gebrokenvliezen

ik heb maar 1 dochter, maar ook zij had in het vruchwater gepoept…helaas moesten we naar het ziekenhuis.

Zij was trouwens 41.2 overtijd!