***vruchtje te klein met 6 weken en 2 dagen...herkenbaar?***

Waarschijnlijk kan niemand me echt helpen, maar zoek gewoon ervaringen en herkenbaarheid, en wil gewoon graag even mijn verhaal kwijt…ofwel in trant van pasen, mijn ei kwijt!



Zou volgens eigen berekening nu 6 weken en 5 dagen zwanger zijn. Vorige weken wat bloedverlies gehad, heel weinig en alleen tijdens ontlasting, 2 keer helder, verders allesn behalve donkerrood en donkerbuin, meer beige zeg maar (lekker detail) en elke keer weer weggaand.



Echo gehad, met 5 weken en 2 dagen zag t er goed uit. Vruchtzakje 9 mm, nog geen vruchtje, alleen het bekende ringetje, de cellen, omdat t nog te vroeg was. Ook bloedachtige verlies baarde geen zorgen, zou innesteling zijn. Ze schreef op geen hartactie en de grootte van het vruchtzakje met onduidelijk fotootje.



Sinds deze week geen enkel bloedachtig verlies meer en kwaaltjes nemen toe. Ook moeders voor moeders test was vet positief (die is veel minder gevoelig als gewone testen) Kreeg er vetrouwen in en mijn gevoel erover was goed (ik geloof in mijn eigen gevoel, dat heeft me afgelopen maanden in medische molen geen enkele keer verkeerd laten voelen, klopte altijd of t positief of negatief nieuws zou zijn…en ben absoluuut niet zweverig maar juist heel nuchter in dat soort dingen)



deze week echo met 6 weken en 2 dagen, andere gyn. Hij kon vruchtje moelijk vinden, was 2 a 3 mm. Heeft verder geen weken berekend. Vruchtzakje was nu 15 mm. Hij zegt dat vruchtje te klein is voor nu en had een hartjke moeten zien. Het was nu dus eigenlijk niet goed en kan volgens hem 2 kanten op. Spannende week dus gaf hij aan.



Thuis gekomen wij dus in zak en as…wat nu, maar aan andere kant ook nog heel rustig, goede gevoel nog steeds. En wij vinden het vreemd, dat als er nu een vruchtzakje zit van 15 ipv 9 mm en van geen vruchtje naar 2 a 3 mm, dna is er toch wel groei…daar hebben we het dus niet meer met gyn over gehad.



Dus wie heeft ervaring? Kan t niet zijn dat ie wat langzamer groeit? Dat ie dadelijk een groeispurt maakt?



Wie herkent dit verhaal en heeft een positieve of negatieve ervaing??



En duimen jullie met me mee? Ale d egyn zegt 2 kanten, dan kan t dus ook nog wel goed gaan, dus daar hopen we dan maar even op…alhoewel dat niet steeds makkelijk is na zo’n verhaal!



Bedankt voor t luisteren (lezen)

Dit is mijn echo met zes en halve week…ook niets te zien…







Gelukkig was er twee weken later wel een hartje te zien en inmiddels hebben we ook de rest met handjes en voetjes gezien.



Ik hoop voor je dat de volgende echo wel duidelijk is en dat je mag genieten van het zien van een kloppend hartje!

Ik heb hetzelfde gehad met 6 weken en 4 dagen zwangerschap volgens mijn eigen berekening en dat is alweer 14 jaar geleden



Echo laten maken ivm klachten ,bloedverlies etc etc test gedaan en die was positief.

Uitslag van de echo was niet goed,ik had een rot gevoel en mijn wereld stortte ineen.



Huisarts vertrouwde het niet en zond mij in voor nog een echo in een ander ziekenhuis.



En ja hoor ik was inmiddels 8 weken en onze nu bijna 14 jarige dochter wuivde ons toe.



Dus laat je niet gek maken en wacht lekker af.



Succes met je zwangerschap

Wat betreft de echo heel herkenbaar.

Zou eigenlijk nu 7 weken moeten zijn maar de eerste echo was weinig te zien, week later minimaal en ook nog niet duidelijk een zwangerschap en weer een week later kwamen ze op een zwangerschap van 5 weken…

Had trouwens voor de eerste echo al positief getest, dus heel apart allemaal.



De arts had er een naam voor dat de groei even stil kan staan oid, maar dat weet ik ook niet meer.



Heel veel sterkte, succes en maak je niet helemaal gek en probeer ook te genieten!

Wiennie, meis…

Dat is wel verontrustend, zeg. Als je niet gemeld had dat hier je berichtje stond, had ik er overheen gelezen. :hug:

Er staan veel positieve berichten hierboven, ik denk niet dat jouw gevoel je in de steek laat. Blijf daarin geloven, meissie…

Mag je a.s. vrijdag weer terugkomen?



Ik :pray: :pray: :pray: voor je.



Liefs,

:-*

Kaat



:: :: :: :: :: ::

Er stond hier een scvhema, maar kwma niet door als leesbaar schema dus heb m maar weggehaald, toch niet leesbaar voor anderen, ik weet wel wat er staat, maar het was zo’n rommeltje!!!

zoals in je onderschriffie (en je al eerder tegen je eitje hebt geroepen voor ie beebje werd) :



GROEI BEEBJE GROEI!!



liefs,

Kaat

danielle heb me even geupt voor je!!!

Bedankt. Ik heb je een PB gestuurd met nog wat vragen.

heb een vraagje kom net terug van de genycoloog ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger mijn vruchtzakje groeit traag en is nog klein. Mijn bloedwaarden zijn wel heel goed mijn hcg waarde is 4900 moe ik mij zorgen make