GAFSA - Volgens Britse media staat een vrouw op het punt een twaalfling ter wereld te zetten en daarmee het record van 'octomama' Nadya Suleman, die een achtling kreeg, te verbreken...
Meerdere kranten melden dat de lerares uit Gafsa, Tunesië, zwanger is van zes zoontjes en zes dochtertjes. Na twee miskramen besloten de vrouw en haar echtgenoot om over te gaan tot een IVF-behandeling. Die sloeg behoorlijk goed aan...
Ondanks de grote risico's van zo'n meervoudige zwangerschap zegt de vrouw, van wie de identiteit nog niet bekend gemaakt is, uit te kijken naar de bevalling. De familie spreekt over een 'geweldig wonder', meldt The Daily Mail .
Volgens de aanstaande vader, in lokale media Marwan genoemd, kwam het nieuws over de twaalfling als een complete verrassing. "In het begin dachten we dat we een tweeling zouden krijgen, maar er werden veel meer foetussen ontdekt", aldus Marwan, die docent is op een hogeschool. "Onze vreugde werd daardoor alleen maar groter."
De zwangere vrouw heeft te kennen gegeven niet te kunnen wachten tot ze alle kinderen in haar armen kan nemen. Volgens Marwan hebben artsen gezegd dat de bevalling mogelijk op een natuurlijke wijze plaats kan vinden.
Hoe groot moet haar buik dan zijn? En hoe klein de baby's :shock: ?
Ja, ik las het ook. Hoe zwaar moet het wel niet zijn? Komt de moeder zelf niet in gevaar? Ik ben ook bang dat niet alle baby’s het zullen halen. Bevalling op een natuurlijke manier, heftig, ik vond eentje al zwaar genoeg, laat staan twaalf…! :shifty:
Ik snap niet zo goed dat een arts 12 embryo’s terugplaatst :eh: Lijkt mij namelijk wel gevaarlijk voor de vrouw zelf en ook niet echt goed voor de kindjes. Die kunnen volgens mij nooit voldragen worden.
Een arts mag toch ook helemaal niet zo het leven van zijn patient in gevaar brengen of is er geen regelgeving over hoeveel er teruggeplaatst mogen worden?
Hier geloof ik dus ook niets van! Een twaalfling kan nooit volgroeid zijn en dus niet natuurlijk ter wereld komen. Als het wel waar is vind ik dat de arts uit zijn ambt gezet moet worden. Ik geloof het ook niet omdat het bericht alleen maar spreekt over blijdschap en een wonder, maar niet rept over de zorgen. Die je je wel degelijk moet maken met een meerling, laat staan een twaalfling. Erg raar bericht dit!
Inmiddels lijkt de vrouw te zijn ondergedoken. Eerder claimde ze dat ze al negen maanden zwanger was van de twaalfling, terwijl niets aan haar lichaam dat liet zien. Bovendien weigerde ze een medisch onderzoek. Op dit moment kan helemaal niemand haar meer bereiken, maar de enige dokter in Gafsa, het plaatsje waar de vrouw woont, heeft al aangegeven dat hij haar nog nooit behandeld heeft en dat ze het verhaal waarschijnlijk van A tot Z verzonnen heeft.