Uitgegeven: 13 januari 2010 20:48
Laatst gewijzigd: 13 januari 2010 22:46
TERAMO - Een 37-jarige vrouw eist een half miljoen euro schadevergoeding van een Italiaans ziekenhuis dat haar geen morning-afterpil wilde voorschrijven.
© Gezondheidsnet
Toen een andere gynaecoloog daartoe wel bereid was gevonden, was het te laat voor de behandeling. De vrouw bleek zwanger en heeft het kind gekregen.
Dit heeft de Italiaanse krant la Repubblica woensdag gemeld. Drie jaar geleden knapte een condoom toen de vrouw seks had. In het ziekenhuis van Teramo in de regio Abruzzo wilde men de vrouw niet helpen aan de morning-afterpil.
Opvoeding
Na de geboorte van het zoontje wilde de vader het kind niet erkennen en niet bijdragen aan de opvoeding. Onderhandelingen met het ziekenhuis leidden niet tot een akkoord.
De vrouw eist de schadevergoeding voor de kosten van het kind, de lichamelijke belasting van de zwangerschap en de nadelen van het hebben van een kind voor haar toekomstige relaties.
Ik las het vanochtend en dacht gelijk, waarom heeft ze dan geen abortus laten plegen?
een morningafter is alleen werkzaam, the morning after…
Dus dan had ze nog 12 weken om abortus te laten plegen.
lijkt me vrij jammer voor jezelf als je zo in het leven staat…
ja knappe kop als dat kind het voor elkaar krijgt zonder een berg aan complexen op te groeien :?
Ik neem aan dat de reden waarom de mevrouw geen morning after pil kreeg dezelfde is als waarom ze geen abortus heeft laten plegen: in het katholieke Italië is zoiets niet alleen ‘not done’ maar ook nog eens bijna onmogelijk(en de abortus waarschijnlijk zwaar illegaal ) Niet alle landen zijn wat dit betreft zo vrijdenkend en liberaal als NL
EDIT: Google verteld mij dat het in Italië niet illegaal is , weer wat geleerd vandaag :shifty:
@Madre wrote:
Ik las het vanochtend en dacht gelijk, waarom heeft ze dan geen abortus laten plegen?
Ik zou het ene ook doen en het andere ook eerder niet. De ene voorkomt dat je echt zwanger raakt en als je het dan echt blijkt te zijn zou ik ook niet zo snel voor abortus gaan.
@Bella wrote:
@Madre wrote:Ik las het vanochtend en dacht gelijk, waarom heeft ze dan geen abortus laten plegen?
Ik zou het ene ook doen en het andere ook eerder niet. De ene voorkomt dat je echt zwanger raakt en als je het dan echt blijkt te zijn zou ik ook niet zo snel voor abortus gaan.
Nou blijkbaar wil ze het kind niet. Dan zou ik dus wel alles eraan doen om de zwangerschap af te breken… Het kindje vraagt er ook niet om om geboren te worden en al helemaal niet bij zo’n moeder… 8)
Ik ben helemaal niet makkelijk als het om abortus gaat hoor, maar als een vrouw zoooo niet een kindje wil dan niet…
Er is zelfs zoiets als een mornginafterspiraal, die kan dacht ik nog langer geplaatst worden om een innesteling te voorkomen.
Vind het vooral zielig voor het kindje, die heeft hier niet om gevraagd en een moeder die zo tegen hem aan kijkt, het is geen verrijking maar een last. En deze basis gun je niemand.