Vrouw bevalt twee keer in jaar van tweeling

AMSTERDAM - Een Engelse vrouw is binnen een jaar tijd voor de tweede keer bevallen van een tweeling. Carla Sohdi onderging vorig jaar nog een ivf-behandeling omdat ze niet zwanger kon raken.



Drie dagen voor de eerste verjaardag van haar dochters Rose en Sonya zette de Engelse ‘miracle mum’ opnieuw een tweeling op de wereld, ditmaal twee jongens: Zachary en Antonio.

Sohdi en haar man waren niet zo lang geleden nog ten einde raad, omdat het maar niet lukte zwanger te worden. Een ivf-behandeling bleek succesvol, waarna Sohdi in de zomer van 2011 beviel van een tweeling.

Niet lang daarna werd ze opnieuw zwanger en kreeg ze tot haar schrik te horen dat het opnieuw een tweeling werd. De kans daarop is volgens bookmakers 1 op de 50.000. “Ik zei tegen mijn man dat hij me nooit meer mag aanraken!” vertelde de gelukkige moeder aan Daily Mirror.



bron: NU.nl

Een van de redenen dat mijn man twijfels heeft over een vierde, omdat we meer risico op nog een meerling hebben :lol:



Volgens mij heb je bij een twee-eiige tweeling juist meer kans om nogmaals een twee-eiige tweeling te krijgen. Op internet te lezen is de kans zelfs 10% dus ik vraag me af hoe die bookmakers op die 1 op 50.000 komen? Of bedoelen ze dan de kans dat je in 1 jaar 2 tweelingen krijgt?

ik denk dat ze idd bedoelen dat het binnen een jaar gebeurd en dan ook nog eens na een IVF behandeling nu een natuurlijke 2-ling…



Lijkt me wel even schrikken :shock: Maar wat geweldig :smiley:

Dat zal best even schrikken geweest zijn zeg.

Zo lukt het maar niet om zwanger te raken, en zo ben je binnen korte tijd ouders van 4 kinderen :mrgreen:



Bijzonder! En denk inderdaad dat die bookmakers de kans bedoelen dat je binnen erg korte tijd 2maal van een tweeling zwanger bent.