"vroeger" met koninginnedag

Liep ik rond deze tijd al uren over de Utregse vrijmarkt.

En dan hadden we al een aantal biertjes op want je liep dan zo lekker met je biertje in de hand. Midden in de nacht van die zwartgeblakerde hamburgers eten want toen was er niet echt een voedsel- en warencontrole of ze waren ook aan het feesten :wink:

Dan liepen we door tot een uur of drie 's nachts en daarna doken we met een grote groep het studentenhuis in, waar alle slaapzakken over en langs elkaar lagen :mrgreen:



Vervolgens gingen we 's morgens flauwe dingen doen. Picknicken bij Rhijnauwen, midgetgolven in Bilthoven, of een taartje eten in Soest.



Daarna weer terug naar Utrecht-stad, alwaar we weer rondliepen met een biertje of een ijsje, en tegen etenstijd zochten we een restaurant op.

Altijd aan de gracht en maar kijken naar rondlallende studenten, vermoeide ouders en uitgeputte verkopers.



En dan na het eten de restanten van de vrijmarkt bekijken. Dozen achtergelaten stripboeken meesjouwen. Tegen achtergelaten kledingstukken schoppen. Kijken naar de puinruimers van de gemeente en spontaan mee gaan helpen.



We hadden het er net nog over hier :wink:

Want dat deed ik al met manlief toen we nog niet eens hadden bedacht dat we elkaar leuk vonden :mrgreen:

En nu gaan we morgen naar een rommelmarkt in het centrum van Emmen, en 's middags naar het oranjefeest in een dorpje hier achter ons huis.

En dat is dan nog leuk ook :angel:

Zijn we nu braaf en burgerlijk :wink:

Zo ja: mooi.

Zo nee: ook mooi.



Maar wel leuk om terug te denken aan eh vroegah…

@lydia wrote:

En nu gaan we morgen naar een rommelmarkt in het centrum van Emmen





Wij ook :smiley: Hopelijk wordt het mooi weer.

@Coba wrote:

@lydia wrote:
En nu gaan we morgen naar een rommelmarkt in het centrum van Emmen





Wij ook :smiley: Hopelijk wordt het mooi weer.




je herkent me vanzelf. Drie rode jasjes, en 1 rood jasje rent alle kanten uit behalve de goede, en het andere rode jasje rent er als een kip zonder kop achter aan. Het middelste rode jasje staat waarschijnlijk overal te shoppen. Overigens is de bugaboo waar het kleinste rode jasje in zou moeten zitten ook rood.

We hebben geen oranje. Sorry :mrgreen:



Veel plezier morgen :thumbup:

haha, nou ben benieuwd :smiley:

Straks zie ik 3 rode jasjes en zeg ik wat en dan ben je het niet :shock: :lol:



Wij gaan ook niet in oranje hoor. Toch is het altijd wel gezellig in Emmen Centrum met 30 april. We zijn ook een keer naar Groningen gegaan 2 jaar terug. Nou, daar was ik snel uitgekeken hoor :frowning:

Nog-langer-geleden-vroeger versierden we onze fietsen helemaal met oranje, rood wit en blauw crepepapier en reden dan zo rondjes door de buurt of op de camping, lag eraan waar we waren. :smiley:

@Bagheera wrote:

Nog-langer-geleden-vroeger versierden we onze fietsen helemaal met oranje, rood wit en blauw crepepapier en reden dan zo rondjes door de buurt of op de camping, lag eraan waar we waren. :smiley:


jaaaaa dat is ook mijn herinnering aan koninginnedag, die versierde fietsen. en dat de mooiste fiets een snoepzakje kreeg bij de speeltuin, met trekdrop.



die ‘wilde’ tijd heb ik eigenlijk een beetje overgeslagen (niet in het algemeen hoor, maar wel tijdens 30 april). heb nooit zo veel gehad met van die massafeestjes :think:



maar morgen geniet ik wslk wel lekker van al die kindjes die in het vondelpark allemaal hun best staan te doen om een centje te verdienen. zal hier de spaarpot maar eens in een zakje legen, zodat we lekker veel kunnen geven.

Jaaa, lang, lang geleden…



Niet alleen vanwege de kids nu… maar ook omdat de koninginnenacht in Amsterdam de Koninginnenacht niet meer is die die ooit was :wink:



Maar toch morgen naar Amsterdam, naar het vondelpark, braaf, vroeg in de morgen… ipv 'snachts en laat in de morgen met een flinke borrel en veel gebral.



Die tijd was eens en komt vast ook wel weer terug. Nu met de kleintjes even niet, maar weet je: Ik vind dit ook wel heel erg leuk!



Ben benieuwd! Heb er zin in!

Lang geleden was ik al uren wakker om mij te verzekeren van een goed

plekje om te verkopen. Toen was de 6-regel er nog niet…Nu ben ik bij mijn moeder want we gaan zo even kijken bij wat mensen op straat. Ik had de kans om uit te slapen :shifty:



Nu ga ik dus even met mijn moeder kijken en straks komen de kinders ook hier heen…

Leuk!!! Wordt 20 graden…



Fiep:

en lowlands is geen massafeest???

Jaaa die versierde fiets idd! Geweldig!



En ik kan me nog goed heugen dat ik als kind met mijn ouders en vrienden van hun ergens in de binnenstad bij een plekje stond op de vrijmarkt. Mijn ouders big party en wij maar spelen met alle kindjes die langs kwamen oid.



Later in mijn puberjaren naar de koningin gezwaaid toen ze langs kwam in driehuis! :oops: :mrgreen: Ik schaamde me rot, maar iedereen stond te zwaaien (ook de grote groep bral-hockeyers waar ik mee was). Dus ik stak ook mijn hand maar op. Belachelijk gevoel gaf dat.



En daarbuiten was elke gelegenheid tot feesten gewoon een excuus om vreselijk veel te zuipen en ergens te belanden wat je van tevoren niet had bedacht :wink:







Oh en dit jaar… gaan wij naar het vrijmarktje op de toekomstige school van de meiden. En verder niets!

@lydia wrote:





je herkent me vanzelf. Drie rode jasjes, en 1 rood jasje rent alle kanten uit behalve de goede, en het andere rode jasje rent er als een kip zonder kop achter aan. Het middelste rode jasje staat waarschijnlijk overal te shoppen. Overigens is de bugaboo waar het kleinste rode jasje in zou moeten zitten ook rood.


Alleen voor dat beeld alleen al zou ik eigelijk wel naar Emmen willen rijden :lol: :lol:

Hoezo geen oranje :lol: ? Wij dragen het hele jaar door eigenlijk wel kleding die oranje is. Staat ons namelijk alledrie erg goed en is lekker vrolijk :mrgreen: Dus misschien toch maar eens proberen. Vooral voor de kids vind ik het een superkleur.



Vroegah- wat zeg ik vroeger, vorig jaar nog :shifty: - heb ik op koninginnedag gewoon achter de tap in een cafe/op het terras aan de prinsengracht gestaan. Mijns inziens de beste plek om koniginnedag te vieren :mrgreen: Er hangt dan zo’n speciaal sfeertje onder alle horecamensen, jammer dat dit er vanaf nu niet meer inzit :wink: , maar ach straks idd even naar het vondelpark met dikke buik en buggy- ook leuk 8)

Jaaaa vroeger was koninginnedag heel anders, liepen we s’nachts in Rotterdam te feesten. Nu gaan we met het hele gezin naar het centrum want daar is van alles te doen. Ik heb daar ook wel zin in

“Vroeger”



Koninginnennacht vieren tot laaat, met zn allen in ons studentenhuis slapen, ontbijten met zn allen in de tuin, om een uurtje of 12.00 het 1e blikje bier open, naar de stad lopen en daar de hele dag bandjes kijken, terrasjes onveilig maken, lekker de hele dag in de roes van af en toe een biertje en een zonnetje op je hoofd. Tegen etenstijd erachter komen dat je toch wel een beetje veel biertjes op hebt :wink: Dus gauw een vette hap eten En dan na het eten nog lekker verder feesten en om een uurtje of 21.00 kapotmoe naar huis en de volgende dag de kater uitslapen, die best meevalt omdat je de hele dag buiten ben geweest.





Nu



smorgens naar de kindervrijmarkt en kinderoranjefeest. Vanmiddag na het slaapje naar de stad en het park een beetje rondwandelen en leuke bandjes kijken. Iets eten in de stad en om 19.00 zorgen dat we thuis zijn voor het badje en bedje.

vroeger was het hier ook leuk: met de hele straat je fiets versieren, een ballon oplaten, spelletjes doen, prijsjes winnen en frietjes eten.



iets later flink feesten en biertjes drinken in eindhoven. genieten van de drukte wat begon op 29 april en eindigde op 30 april 'sa ovnds.



nu? helemaal niets…hier is niets eer te doen… s’s ochtends een aubade en een praatje van de burgemeester,e nd at was het eigenlijk wel…n dus wij pakken vanmiddag maar de fiets en gaan genieten van het moie weer. en wie weet waar we uitkomen waar het wel gezellig is :smiley:

@Madre wrote:





Fiep:

en lowlands is geen massafeest???


madre:





nee daar zit m.i. wel een verschil tussen. Op Lowlands komen mensen die op de een of andere manier allemaal van dezelfde manier van feesten houden, min of meer. Anders zouden ze ten slotte niet naar lowlands gaan. Daar is dus een soort van gemene deler (hoe breed ie ook is, want er loopt echt vanalles rond), bij koninginnedag, carnaval is de enige gemene deler dat je bij dezelfde natie hoort…heel mooi dat zo’n feestdag mensen bindt, maar ik heb daar zelf niet zo veel mee.

haha Lydia,jullie zelfde plannen als wij…



We hebben om 8 uur de vrijmarkt al gepakt…11 uur weer thuis…

Vanmiddag gaan we naar hetzelfde kinderfeest als jullie…dus ik zal mijn ogen open gaan houden…haha…

Ik draag zelf een grijze/zwarte jurk…T. draagt een fel geel broekje…(als die nog schoon is straks haha)…