Nou, dat zeg ik: Teun wordt iedere ochtend om 5 uur wakker. Soms heeft ie er zin in en wordt ie om 4.30 uur al wakker…En meneer is dan echt wakker. Hij is gewoon klaar voor de dag. Kan nog wel even rustig blijven liggen spelen,maar om 6.00 uur is het echt gebeurd…Dus zitten we om 6.15 aan het ontbijt…Omdat zijn slaapkamer ver van die van ons is, moeten we de babyfoon gebruiken en hoor ik dus iedere kreet van de vrolijkerd.
's avonds ligt hij er ook om 18.00 uur in. Hij valt dan gewoon om. Tussendoor slaapt hij 2 keer 1 uur. Dit heeft hij ook echt nodig en valt ook niet te rekken.
Zijn er meer ouders met zulke vroege vogels? En weet iemand op welke leeftijd dit ongeveer gaat omdraaien???
Heb het idee dat hij er nu wel mee bezig is. Vanaaf hield hij het vol tot 18.30 uur…Ben benieuwd wat ie morgenvroeg doet haha!
Hier tot 12 maanden een jochie wat idd klokslag 6u vond dat de dag wel kon beginnen :mrgreen:
De laatste weken lijkt het wat te veranderen. En dan in positieve zin hoor Vanmorgen was het bijv. kwart voor 8 :thumbup:
Dus er is hoop!
Gelukkig heb ik geen vroege vogels (19.00 uur erin, 9.00 uur eruit), maar ik heb wel tot een jaar nachtbrakers gehad. Hier hielp het gewoon een ritme te bouwen, maar dan ook aangepast op hun. Ik heb een tijd bv gegeven, dus de vaste voedingen vonden plaatst op vaste tijden (ontbijt, middageten, fruit en avondeten) de bv gaf ik op verzoek.
Op die manier heb ik er dus ingebouwd dat de kinderen om 9 uur aan het ontbijt zitten. Kwamen ze eerder, dan kregen ze een bv en legde ik ze weer terug. Nu wordt de oudste ook eerder wakker hoor, soms zelfs 6 uur, maar dan gaat ie gewoon rustig op zijn kamer spelen, tot ie mij hoort. Ik kleed mezelf altijd eerst aan, en dan is hij en de jongste aan de beurt…
Hier ook een vroege vogel soms 04.30 maar meestal zo 05.30.
gr Leonie
ik denk aan een fase. Hier ook een dikke twee weken lang, s morgens zes uur :shock: maar sidns een aantal dagen is het weer richting de acht gegaan! :dance: me buuf dr kleintje is dr ook mee begonnen rond acht maan en sinds drie weken slaapt die ook weer langer. Dus er komt weer een tijd… dat je weer langer kan slapen…
k was zelf neit te genieten die twee weken :oops:
ow… ook al eens geprobeerd om em een fles te geven en weer terug te leggen? of zoeiets?
Met Bas nooit gehad, op een fase van 1 a 2 weken ertussen na.
Sanne wel, maar die geef ik bv en leg ik terug als ze voor 6.30 uur komt en dan maak ik haar rond 8.00 uur wakker, zodat de da kan beginnen en er een ritme ontstaat. Het is met haar heel erg wisselend.
Ik zou voor jou adviseren om een fles/bv te proberen en dan terugleggen. Wat is ver weg met de kamers? Bij ons zitten er ook een hal tussen en twee deuren, maar hier geen babyfoon aan, want dan zou ik teveel horen. Als Sanne nu zacht brabbelt hoor ik haar niet en valt ze vaak nog even in slaap. Ik hoor het wel eens als ik toevallig naar het toilet ga.
Hopelijk is het een fase :hug:
@konijn wrote:
ow… ook al eens geprobeerd om em een fles te geven en weer terug te leggen? of zoeiets?
Dat doe ik dus ook. En dat is vanaf het begin goed gegaan. nu wordt ze zonder de vroeg fles om 9 uur wakker :thumbup:
Maar ze werd altijd rond 6 uur wakker… en tjah… ik ben nou eenmaal geen ochtend mens :mrgreen: Dus ik zag het als nachtvoeding;-)
heel herkenbaar dit!
sophie haar dag begint ook echt rond 6 uur. Tot een maand geleden gaven we haar dan een flesje in bed en viel ze daarna weer meteen in slaap.
Maar als ik moet werken moet ze om 7 uur op het kdv zijn, en is het wel fijn als ze dan al een uurtje wakker is en we dus op het gemakje kunnen doen. Dus wij beginnen hier ook op dagen dat ik vrij ben of late dienst heb onze dag om 6 uur.
Heb er heeeel erg aan moeten wennen, omdat ik graag uitslaap, maar ben er nou helemaal aan gewend. En zelfs als ik in het weeken van manlief mag uitslapen, ben ik toch klaarwakker.
En Sophie doet het verder rpima, dus waarom haar dag later willen beginnen? hier maakt het trouwens ook neit uit hoe laat ze 's avonds in bed ligt. (varieerd van 18.00-20.00 uur) om 6 uur is ze gewoon wakker!
hoe doet je kleine het nou eigenlijk?
He, bedankt voor de antwoorden! Ik had eerder moeten klagen hier. Hij slaapt ineens door tot 5.45 uur, dan verschoon ik zijn luier (wat kan zo’n jongetje piesen zeg!) en leg ik hem terug. Hij huilt dan niet maar roept om mij of is gewoon errug wakker. tot 7 uur hield hij het de afgelopen dagen vol.
De fles eerder geven heb ik een hele tijd gedaan, tot ik op brood over ging. Nou krijgt hij de fles na het brood. Hij heeft ook geen honger als hij wakker wordt, laat zelfs zijn brood half staan.
Ehm, ver is een woonkamer van 80m2 ertussen. De kamers en gangen liggen er in een U vorm omheen. Teun moet wel heel hysterisch huilen, dan hoor ik hem als ik wakker ben.
Maar nu houdt hij het 's avonds ook steeds langer vol, dus misschien draait het langzaam om.
Helaas is het geen fase. Hij doet dit al sinds zijn 3e maand, alleen kon ik hem toen nog terugleggen na een fles, met 6 maand was dit helaas gebeurd. Wel fijn om te lezen hoe jullie er mee omgaan.