Vroeg wakker

Onze dochter van 14 maanden is sinds een paar weken weer erg vroeg wakker, het liefst wil ze om kwart voor 6 al spelen. Daar zitten wij natuurlijk niet echt op te wachten! Is er iets wat we kunnen proberen om te zorgen dat ze wat langer slaapt?



Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Gewoon terug naar bed sturen met de mededeling dat het nacht is. Dat pappa, mamma, opa, oma en iedereen die ze leuk vind ook slapen. (streng zeggen) en dat ze ook moet slapen. Verder niet te veel woorden geven. En dat steeds volhouden. In t begin erg vermoeiend maar als jij t consequent volhoud hebben ze zo door dat ze toch echt terug in bed moeten en als ze om een goede tijd er uit komt dan moet je heel blij reageren o wat heb je lang en goed geslapen!!



Zo deden wij het altijd. (3x zo een fase gehad rond 14maanden, rond 2jaar en met 2jr.4maand) allemaal duurde het een week ongeveer. Net als je denkt dat ze het nooit zal leren, leren ze het. :lol:

mischa wordt om half 7 wakker standaard, krijg een papfles en gaat weer zijn bedje in. Slaapt dan gewoon weer verder. Maar dat doet ie al vanaf 3 mnd.

Ja mijn kleine zit sinds deze week al om half 5 te spelen op zn kamer. En na een half uur gaan alle kastdeuren open :naughty: Ik heb em telkens weer terug in bed gelegd, uitgelegd dat het nacht is en dat er geslapen moet worden. Nu na een weekje, zie ik resultaat. Dus even consequent blijven, ze moeten natuurlijk ook leren dat als ze wakker worden, het niet per definitie ochtend is. Succes!

Ik geef als hij rond 6 uur wakker wordt een fles melk en daarna slaapt hij nog ruim een uur.

Shalom

@popsiepoedel wrote:

Onze dochter van 14 maanden is sinds een paar weken weer erg vroeg wakker, het liefst wil ze om kwart voor 6 al spelen. Daar zitten wij natuurlijk niet echt op te wachten! Is er iets wat we kunnen proberen om te zorgen dat ze wat langer slaapt?



Ik ben benieuwd naar jullie tips!




Hoi,



Hier hetzelfde probleem. pfffffff.



Wat wij doen:



We gaan naar onze Sem toe en vertellen hem dat het nog erg vroeg is en dat papa en mama nog eventjes willen slapen. Sem gaat dan meestal ook nog even slapen tot een uur of 8.



Het later op bed brengen hebben we ook al geprobeerd, maar dat hielp hier niets.



Groetjes…

Hebben wij hier ook gehad, en na een flesje melk slaapt hij lekker veder.

Misschien heeft ze wel honger?