vroeg wakker worden en ook opstaan

Hoe pakken jullie t probleem van vroeg wakker worden aan?

Mijn zoon werd vroeger pas om 9.30 uur wakker. Nu is dit 6 uur!! Dachten dat dit minder zou worden met rolluiken maar dat is dus niet zo!

Hij wil dan niet meer slapen. Je ziet gewoon aan hem dat het niet goed met hem gaat. Hij heeft blauwe kringen om de ogen.

Later naar bed werkt ook niet!

Wie weet een creatieve oplossing zodat hij langer in zijn bed blijft.

Gr. Sjoset

hoe oud is hij?

Ik heb hier een nachtlampje met een timer erop. Die lamp springt aan op het moment dat hij op mag staan. Zolang het lampje uit is, moet ie in bed blijven liggen. Dat werkt hier uitstekend!

men gaat naar de bouwmarkt …

men koopt een voorhamer …

men tik heel subtiel tussen de ogen …

hahahaha ik heb geen idee , het komt denk ik echt door de warmte , de kleine van mij slaapt ook helemaal waardeloos en ik probeer met hem op woensdagmiddag altijd ff een tukkie met hem samen te doen zodat hij toch ff een beetje goede rust krijgt.

ik kan je verder niet helpen , hopelijk zijn er andere mama’s die niet zo flauw zijn als mij en je wel een goede tip kunnen geven …

veel sterkte :-*

Hier ook eentje. Een middagdutje op de bank wordt dan nog wel eens gedaan. Verder weet ik het ook niet.

Hij is 3! een tijd klok op een lapmje was ook al een idee wat ik had. Dus zeker het proberen waard.

Wat die voorhamer betreft. Zou ik graag doen maar als andere daar achter komen krijg je zoveel problemen. Dan raak ik ze nog kwijt en ik heb ze nog nodig voor de afwas te doen en andere rot klusjes in huis! HIHIHI

Met een dutje komt hij wel de dag door lost niks op aan zijn slaapgebrek. Dutje is naar iets van een uurtje. Daar heel je geen 2 uurtjes mee in.

GR. Sjorset

Hier nog zo’n vroegerd…(waar blijft die smiley met die wallen toch???)…

Hoorde van de psz juf dat alle moeders en vaders erover klaagden…

Ik neem haar nog even in mijn bed, als het erg vroeg is en nog schemerig. Kan haar dan nog doen geloven dat het nacht is…

Maar ik hoop dat ze binnenkort weer gewoon lekker nog even doorslaapt hoor!!!

tja…

hier twee kids met hetzelfde mankement…

denk toch echt dat het de warmte is, ide maakt ze overdag ook zo moe…

wat wij doen… lekker laten gaan…we gaan er vanuit dat ze binnenkort wel weer tot een uur of 7 zullen slapen,

je hebt mazzel, wij staan al 3 1/2 jaar op rond een uur of 6-7.

regelmatig is het ook vroeger geweest :silenced:

het beste is een zo strak mogelijk ritme. Elke dag op dezelfde tijd

naar bed en middagdutjes beperken. Toen olijf drie werd heb ik af en

toe een dag overgeslagen.

Doet wonderen voor de nachtrust.

Nu slaapt ze nog zo’n 2x per week 45-60 min. (tenzij er iets raars is

waarom ze meer wil slapen)

ik moet zeggen dat wij ook wel gewend zijn dat het geen uitslapers zijn… maar toch eigenlijk normaal gesproken wel na 6 uur.

dus het verschil is niet super groot

maar nu idd (ruim) voor 6 uur, vinden wij ook niet zo geweldig…

Ja!

ik heb normaal een goede slaper, maar nu…

Van de week was het 5.30 uur!

Dat is echt uitzonderlijk.

Ik ben naar hem toegegaan en heb gezegd dat de maan en sterren er nog waren en dat het zonnetje er nog niet was (maan en sterren associeert hij met nacht en dus slapen). Dat heeft gelukkig geholpen. Hij is stilletjes in bed blijven liggen en uiteindelijk in slaap gevallen, tot 08.30 uur!

Hier ook al weken een vroege vogel idd kom maar op met die wallen-smiley

Mik slaapt al ruim 1 1/2 jaar niet meer tussen de middag, maar na weken tussen 06.00-06.30 wakker te zijn slaapt hij vandaag bij on in bed tussen de middag en gisteren heeft hij dat ook gedaan. Ook aan hem kan ik merken dat hij oververmoeid is van het slaaptekort en daardoor juist gaat hyperen.

Mijn dochter staat ook sinds een aantal weken zo vroeg op. Meestal rond 6:00 en soms nog vroeger. Ik probeer haar altijd terug te leggen maar het heeft gewoon geen zin. Ze is gewoon uitgeslapen. Nu mag ze dan als ze wakker is (en het is na 6 uur) tussen ons in zitten en dan zetten we de tv op onze slaapkamer aan op nick junior en dan kunnen we zelf nog even blijven liggen. Al zit echt slapen er niet meer in. Ik ga er maar van uit dat ze in het najaar wel weer langer zal gaan slapen en tot die die tijd ga ik 's avonds gewoon vroeger naar bed. Is redelijk te doen zo.

Hier sinds een poosje ook zo’n vroege vogel.

We hebben samen een mooie wekker gekocht. Pas als die afloopt, mag ze uit bed. Ik heb dat langzaam opgebouwd, uiteindelijk lag ze weer tot 7 uur op bed. En ze lag niet meer wakker, maar sliep gewoon tot bij 7-en. Heel onverantwoord krijgt ze als beloning een snoepje. Dat is voor Bo ècht een beloning, voor allerlei andere zaken doet ze echt d’r best niet. Na 2 weekjes was het over en konden we ook weer stoppen met de snoepjes.

Het ging 2 maanden goed en sinds afgelopen week stond ze weer een aantal ochtend om 5.30 naast m’n bed. De wekker er weer bij gepakt en nu gaat het soms goed, maar soms ook nog niet. Even volhouden nog.

Balen he. De een wordt vroeg wakker met de warmte terwijl de ander er niet uit te krijgen is. Nou ben ik al zo’n negen jaar gewend aan vroeg opstaan dus weet ik inmiddels niet beter. De oudste twee zijn geen slapers.

Maar ik heb dan het geluk dat Stijn met dit weer megalange middagdutjes doet. Hij is er nu rond twaalf uur ingegaan en slaapt nog steeds. Komt mooi uit want we willen na het eten gaan zwemmen.