Onze zoon is net 1 geworden en wordt iedere ochtend om 6.00 uur wakker. Hij slaapt dan nog half maar ligt echt te huilen van de honger. 's Avonds eet hij goed zijn avondeten om 18.00 en om 19.30 geef ik nog een fles van 100cc melk. Ondanks alles wordt hij dus toch nog (net te) vroeg wakker. Weet iemand iets wat ik nog kan proberen om hem iets langer te laten slapen?
Misschien de fles een half uurtje later geven, om 8 uur?
Tja, als het gewoon zijn ritme is. Wat je ook zou kunnen proberen is om 6 uur een beetje water. Misschien slaapt hij daar dan nog een uurtje op.
Succes in ieder geval. Hier ook eentje die iedere dag rond half 6 wakker wordt.
nope geen last van… die van mij heeft een hekel aan vroeg wakker worden en geeft nog geen kik voor 8 uur 's morgens… nooit gedaan ook niet
Hier krijgt hij rond 17.30 avondeten en dan om 19.00 nog een fles van 240! Waarom krijgt hij maar 100 cc om 19.30?
Ik geef hem 100cc omdat hij 's ochtends en 's middags ook al 100cc krijgt bij zijn boterham. Bij het consultatieburo zeiden ze namelijk dat hij bij 1 jaar maar max. 300cc melk op een dag mag! Hij krijgt trouwens halfvolle melk.
Je kan hem ook een papje geven voor het slapen gaan… Blijft net even wat langer in zijn maagje… Of doe paar schepjes rijstebloem erdoor heen…
:eh: Bij mij zeiden ze max 500cc melkproducten (dus incl, yoghurt e.d) .
Wordt je zoontje echt wakker van de honger of zou je evt een speentje kunnen geven?? Dat is hier meestal zo vroeg wel de truuk. Of anders ipv een flesje melk, dat je een flesje thee geeft??
Overigens was het hier bij mij zo, toen ik overging op gewone melk, werd ze wakker 's ochtends, nu ik een pak opvolgmelk (nr3dus) geef, slaapt ze weer gewoon door. Maar dat kan ook samenhangen met het grieperig zijn en tandjes krijgen, dus een toeval, maar goed, misschien het proberen waard.
Bij mij MINIMAAL 500 cc Nutramigen (dieetvoeding ivm een kma), ik vind maximaal 300 eigenlijk wel weinig hoor. :think:
Volgens mij is die 300ml een minimum en kan je best 's avonds meer geven. Ik heb Aidan heel lang 's ochtends en 's avonds een papfles van 200ml gegeven. 's avonds was de fles wel dunner dan de ochtendfles (minder schepjes Bambix).
Ik zou proberen om jouw zoontje 's avonds nog een flesje van 200ml te geven met wat schepjes Bambix, kijken of dat helpt.
En mv2kids, ik vind jouw reactie een beetje raar. Ukkiepukkie vraagt om tips omdat haar zoontje elke dag om 6 uur wakker wordt en jij vertelt haar doodleuk dat jouw zoon nooit voor acht uur wakker is. Daar vraagt ze toch niet naar.
Je zou de melk (tijdelijk) kunnen vervangen door een pyamapapje, vinden ze heerlijk, is net wat dikker en blijft dus wat langer in hun lijfje
Lotte sliep er altijd net wat langer door (Nu niet meer hoor, we zijn weer een paar maanden verder intussen )
Hier is ook af en toe rond dat vroege tijdstip een flesje nodig. Hij eet goed overdag en krijgt voor het slapengaan een fles (gewoon zoveel hij lust, meestal 160 cc). Als hij daar weinig van drinkt, komt hij net te kort 's ochtends (want inderdaad, oogjes nog dicht van de slaap dan).
Vanochtend nog, en hij is lekker terug gaan slapen tot 7.45 .
Water helpt hier enkel 's nachts en niet meer onder de ochtend.
Misschien kun je dan, als dat voor jouw gevoel beter is, overdag iets anders geven.
Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Mijn vriend had ineens een ander idee gekregen, niet logisch maar het werkt (tot nu toe) wel! We geven hem 's avonds om 18.30 meteen na zijn toetje (dus nog aan tafel) een fles van 100cc. Daarna niets meer.
En hij slaapt nu tot 7.00 uur 's ochtends! Perfect dus.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat hoe later je de fles geeft 's avonds hoe eerder ze wakker worden. Dat heeft te maken met de spijsvertering. Vraag me niet hoe of wat maar ik heb het wel vaker gehoord.
Over de tip met het water geven 's ochtends. Meneer trapt er niet in, hij voelt dat hij voor het lapje gehouden wordt volgens mij. We hadden dit ook al vaker geprobeerd.
En het pyjamapapje vindt hij vies, hij eet bijna alles behalve dat…werkte dus ook niet. :?
Ik vind het trouwens wel raar dat ieder cb weer iets anders zegt over de hoeveelheid melk, lekker duidelijk voor de ouders! Grrr… ik luister niet meer naar ze.