Vroeg testen betrouwbaar?

Hoi,

Even een vraagje

Bij mijn vorige zwangerschap had ik bij de test een heel licht streepje en ook (gelukkig) totaal geen last van enig kwaaltje. Nou zou dat kunnen zijn omdat wellicht mn hcg heel laag is.

Omdat ik nu in spanning zit of ik wel of niet zwanger ben, dacht ik na over van die vroege gevoelige testen, kruidvat of zo, maar zou dat wel lukken dan?

Ik zou het namelijk wel graag vroeg willen weten omdat mn cyclus niet heel erg regelmatig is en elke maand 3tot4 dagen spanning op de toilet ben ik nu wel een beetje zat.

Wie weet hier iets meer van? Wie kan me helpen?

:think:

Je kunt idd die goedkope van de kruidvat nemen (2 voor 5) die zijn best gevoelig. Betrouwbaar…tja, een streep is een streep natuurlijk. Maar geen streep zegt nog niet direct dat je niet zwanger kunt zijn, soms duurt het wat langer voor het hcg komt, bijvoorbeeld door een late innesteling. Maar ook kun je een streepje krijgen en daarna alsnog ongi worden doordat het al heel vroeg mis is gegaan…Dus tja…als je het niet kunt laten zou je al wel kunnen testen, maar het geeft je nog geen zekerheid :wink:

sluit ik me bij aan.

die van de kruidvat gaf bij mij 4 dagen voor NOD al een streepje.

succes

@WoLa wrote:

Maar ook kun je een streepje krijgen en daarna alsnog ongi worden doordat het al heel vroeg mis is gegaan…

klopt heb ook al vaak gehad :cry: :?

Kan idd… Ik teste bij deze zwangerschap vrij vroeg ( wisselde cyclus, en 4 weken positief met KV + matcare ) Bleek bij de digitale test en de echo dat ik langer zwanger was dan ik dacht… Als je echt twijfeld kan je er altijd een test tegenaan gooien, alleen bied het geen zekerheid, negatief is zeker niet altijd negatief namelijk…

succes met je keuze en laat je de uitslag nog weten? :smiley:

groetjes,

Louise

Nou, helaas! We zullen nog een ronde moeten wachten.

:twisted: :twisted:

Volgende keer beter!

ik heb van die speciale test gekocht van mat care en 3 dagen voor mijn NOD gestest. Negatief.

We hadden een feestje vandaar eerder getest.

Op de dag van NOD (dus 3 dagen later) een positieve test.

De handlleiding zegt dt je 6 dagen voor NOD kan testen maar bij mij dus niet.

Ik testte pas 4 dagen na mijn NOD positief, omdat mijn eisprong later was geweest en de innesteling daardoor ook. Een vroege test was bij mij dus zeker negatief geweest, terwijl ik dus wel zwanger was. Vroeg testen is dus niet altijd zinvol.

he jammer :hug: succes voor de volgende ronde!