Vroeg opstaan & school.

De situatie is nu dusdanig dat ik, als ik overdag moet werken (ik werk ook avonden) om 7 uur moet beginnen en om die reden J. om 6.15 naar de gastouder breng. Dat gaat al jaren prima, hij komt makkelijk zn bed uit, ik kleed hem snel aan en hij duikt daar weer in haar bed en slaapt lekker uit. Prima.



Maarrr, over een half jaar gaat hij naar school. Ik ben nu in de race voor mijn absolute droombaan, waarbij ik met name overdag zal gaan werken. Ik vraag me af of ik het mijn zoon aan kan doen, om zo vroeg uit bed te gaan en dan een hele dag op school te zitten. De gastouder brengt hem gewoon naar school tegen die tijd. Het zou overigens gaan om 3 dagen per week.



Kan een kind dat aan? School lijkt me heel vermoeiend, vind het zo naar als ik hem dan op die manier zo belast, maar misschien maak ik het in mijn hoofd wel veel groter dan het is.



Iemand ervaring mee?

als mijn grote draak bij mijn exman is,

gaat om 5.30 uur de wekker…



hij moet dan ook extra vroeg naar bed,

op school merken ze het wel nu, kind is dood moe

aan het einde vd dag.,



ik vroeg al, kun je geen oppas regelen voor bij jou in huis…



want de volgende dag bij mij, is hij weer erg moe…

hele dagen naar school is natuurlijk zwaar,

maar elk kind is anders natuurlijk…



succes alvast :-*

tja als ik naar mijn kinderen kijk zou het geen probleem zijn… die zijn namelijk uit zichzelf al op dat tijdstip wakker :roll: en redden het eind van de dag prima.

Maar hoe het zal zijn voor jouw kleine die zijn slaap blijkbaar duidelijk wel nog kan gebruiken is moeilijk te voorspellen natuurlijk.



Zat ook al te denken gastouder bij jou thuis tot aan school thuis… maar die moet je dan ook maar net weten te vinden natuurlijk.

Hier zijn de kids uit zichzelf al zo vroeg op (helaas… :wink: ). Een gastouder bij jou thuis zou misschien een oplossing kunnen zijn. Maar je zou ook kunnen overwegen, als jouw zoon het niet blijkt te kunnen volhouden straks op school, om hem af en toe een dagje of middagje thuis te houden, zodat hij even kan bijtanken. Hij hoeft nog niet volledig naar school he, het eerste jaar.

Een andere gastouder is geen optie, ik wil deze gastouder absoluut niet vervangen. Maar goed, als er kinderen bestaan die dat wél trekken kan ik alleen maar hopen dat mijn kind het tegen die tijd ook trekt.



Elke avond op tijd naar bed (ben ik nu niet heel strict in :oops: ) zal ook al wat schelen, denk ik. :slight_smile:

Micah is elke dag om 6 uur wakker (uit zichzelf helaas) en gaat rond 19:00-19:30 naar bed.



Je zoon zal zeker in het begin moe zijn, maar aan het nieuwe ritme raakt hij ook wel weer gewend.

@D. wrote:

Een andere gastouder is geen optie, ik wil deze gastouder absoluut niet vervangen.


dat klinkt goed! De perikeltjes van tijd geleden dus opgelost? :thumbup:



en ik denk niet dat er een eenduidig antwoord bestaat op je vraag :wink: denk iig dat het niet echt te vergelijken is met kinderen die uit zichzelf zo vroeg wakker worden. Dat is namelijk hun eigen ritme, en zij worden dan ook niet uit hun bed gehaald terwijl ze eigenlijk nog moe zijn. lijkt mij logisch dat die er dus ook anders op (kunnen) reageren.

Ik vind het wel vrij heftig klinken. M.n. omdat hij nu als ie bij gastouder aankomt dus ook nog het bed in duikt en dat dus blijkbaar nodig heeft. School is sowieso heel vermoeiend op het begin voor de meeste kindjes, als ie dan ook opeens dat slaapje niet meer kan pakken… :think:



en uh, als je iemand vindt alleen voor die uurtjes vanaf dat jij weggaat tot school, dan kan je alsnog bij zijn eigen gastouder blijven verder, toch? :angel:

Is het geen idee dan om vanaf nu J aan die regelmaat te gaan leren wennen.

Dus vanaf nu op een vast tijdstip naar bed s’avonds, en als hij naar de gastouder gaat niet meteen terug naar bed, maar gewoon opblijven.



Kijken hoelang hij dat red, en waarschijnlijk kan hij het na een paar weken steeds langer volhouden.



Je hebt nu nog een halfjaar de tijd.



Succes mop :-*

@D. wrote:

Een andere gastouder is geen optie, ik wil deze gastouder absoluut niet vervangen. Maar goed, als er kinderen bestaan die dat wél trekken kan ik alleen maar hopen dat mijn kind het tegen die tijd ook trekt.



Elke avond op tijd naar bed (ben ik nu niet heel strict in :oops: ) zal ook al wat schelen, denk ik. :slight_smile:




Tzt gaat ie vanzelf vroeg naar bed daar ze versleten zijn in het begin. Lasse viel hier in het begin tijdens het eten in slaap.

Dank voor het meedenken allemaal!



Hem een ander ritme aanwennen is een goed idee inderdaad, ga ik doen. Mocht dat echt een ramp blijken te zijn, kan ik altijd nog kijken hoe ik het tzt wil oplossen. Familie staat standby en wonen in de buurt, dus daar slapen en door zus of schoonzus naar school laten brengen is op zich een optie, maar eerst maar eens kijken hoe het gaat met wat vroeger naar bed toe gaan. :slight_smile:

Mijn gastkindje kan er dus absoluut niet tegen.

Die werd bij mij altijd tussen 6:15 en 6:30 gebracht en daarna nog een hele dag, inclusief school. 's Avonds lag hij dan om 7 uur in bed maar zat tussen de middag rechtop te slapen bij mij aan tafel.

Ik heb gezegd dat ik vond dat dat niet langer kon en dat ze moesten proberen hem pas om 7u te brengen.

Dat is gelukt en sindsdien gaat het een stuk beter :thumbup:

Een half uur kan echt verschil maken.



Goed dat je over deze dingen nadenkt. Het is een kwestie van uitproberen denk ik, ieder kind is anders. Maar persoonlijk vind ik het zielig om ze om 6uur uit bed te trekken en zou als het enigszins kan, dit anders oplossen. Hij moet wel ruim 12-13 uur wakker zijn met alle activiteiten van dien.

Maar nogmaals, ik ken jouw kindje niet, misschien houdt hij het prima vol.



Misschien kan hij op sommige dagen bijtanken door bij je gastouder ook te overnachten ?

@Karin2 wrote:

Mijn gastkindje kan er dus absoluut niet tegen.

Die werd bij mij altijd tussen 6:15 en 6:30 gebracht en daarna nog een hele dag, inclusief school. 's Avonds lag hij dan om 7 uur in bed maar zat tussen de middag rechtop te slapen bij mij aan tafel.

Ik heb gezegd dat ik vond dat dat niet langer kon en dat ze moesten proberen hem pas om 7u te brengen.

Dat is gelukt en sindsdien gaat het een stuk beter :thumbup:

Een half uur kan echt verschil maken.



Goed dat je over deze dingen nadenkt. Het is een kwestie van uitproberen denk ik, ieder kind is anders. Maar persoonlijk vind ik het zielig om ze om 6uur uit bed te trekken en zou als het enigszins kan, dit anders oplossen. Hij moet wel ruim 12-13 uur wakker zijn met alle activiteiten van dien.

Maar nogmaals, ik ken jouw kindje niet, misschien houdt hij het prima vol.



Misschien kan hij op sommige dagen bijtanken door bij je gastouder ook te overnachten ?




Zoals ik het lees zijn er ook kindjes die het wel prima aankunnen. Of mijn kind daar 1 van is, moet de tijd uitwijzen, maar als hij een kind is dat het allemaal prima aankan lijkt zielig me niet helemaal op zijn plek. :slight_smile:



Bij mijn gastouder slapen is niet bespreekbaar, dan zal het nog eerder zo zijn dat hij bij broer&schoonzus slaapt om ‘uit te slapen’ op schooldagen (zij hebben twee dochters die naar dezelfde school gaan), dat is wel een optie. Maar dat is echt de allerlaatste optie, ik wil eerst alles uit de kast halen om het zelf op te lossen.