Vrijdag bso van 12 tot 17 voor kleuter

Wie heeft ervaring hiermee?



Zoals het er nu uitziet zal onze dochter straks op vrijdag naar de BSO moeten. Dat betekent dus van 12 tot uurtje of 16/17. Op woensdag en donderdag gaat ze tussen de middag en na school naar onze vaste oppas. Helaas kan ze de vrijdag niet.

Heel misschien kan hub de opvang gaan doen dmv thuis werken, maar dit is nog verre van zeker en natuurlijk niet ideaal als hij zou moeten thuis werken, maar goed. Ik zal haar dus moeten gaan opgeven voor de bso. Ik vind het zo lang, op vrijdagmiddag, na zo’n volle week (en dan ook nog eens in hetzelfde gebouw als ik werk, kijk uit mijn lokaal ook nog eens op de bso uit dus vind het echt niet fijn)



Wiens kids moeten dit ook? En hoe gaat het?



Ik hoop eigenlijk nog op een andere oplossing,maar vooralsnog heb ik die nog niet…

jah, mijn juul, al zit die nog op het kdv, maar ze gaat op de vrijdag en woensdagmiddag altijd naar de bso voor de utidaging. Ze speelt meer met kinderen die vier zijn, dan jongere.

Daar zijn nog twee meisjes, ze hebben altijd een hoop lol. Heb nooit gemerkt of het gevoel gehad dat het veel of lang is.



Denk dat het soms voor jezelf als ouder vervelend voelt dan dat eht voor het kind is, die vinden vaak dat wel prima. Teminste, mijn dochter dan.

Ze zit nu ook op kdv en speelt ook veel met 4 jarigen (thuis trouwens ook) Het zit m meer met het idee dat het einde week is en dan is de vrijdag een erg lange dag. Maar idd ze weten vaak al snel niet beter en wat moet dat moet… Kijk ik zelf maar niet teveel uit het raam :wink:

mijn zoon gaat ook vanaf begin van zijn schoolcarriere ( :smiley: ) op woe en vrijdag naar de nso, de twee lange dagen dus. Hij heeft dat hier altijd goed getrokken, heb helemaal niet het idee dat ie afgemat is na die dagen.



maar hoor wel van andere ouders dat ze de dagen hebben omgegooid omdat hun kind zo’n lange dag dus niet trok. denk dus dat het nogal aan het kind ligt, en dat je niet anders kan doen dan het uitproberen :wink: maar hier dus goede ervaring :thumbup:

Hier ook vanaf het begin de woensdag en de vrijdag op de bso en mevrouw trekt dat prima.

@fiep klophout wrote:

maar hoor wel van andere ouders dat ze de dagen hebben omgegooid omdat hun kind zo’n lange dag dus niet trok. denk dus dat het nogal aan het kind ligt, en dat je niet anders kan doen dan het uitproberen :wink: maar hier dus goede ervaring :thumbup:




vrienden van ons hebben dus de boel omgegooid na een tijdje, want hun zoontje wende er dus niet aan.

Helaas zou ik de boel niet eens om kunnen gooien. Wel fijn om te horen dat het ook al positieve ervaringen zijn hier! Dat maakt het al wat makkelijker :wink:

Bij ons op de bso zitten niet zoveel kinderen op vrijdagmiddag, dat is op zich ook wel lekker rustig.

Hier gaan ze ook op vrijdag naar de bso, naast nog 2 andere dagen.

Ze zijn moe als ik ze kom halen, maar ze trekken het wel. Er zijn die dag minder kinderen, dus is het rustiger en meer tijd voor rustige dingen om te doen.

Mijn 2 kids gaan ook op woensdag en vrijdag. Ik heb de vrijheid om ze vanaf een uur of twee alweer te kunnen halen, maar vaak is het ook pas 17.00 als ik nog wat te doen heb.



Welk tijdstip het ook is (vroeg of laat) ze hebben altijd zoiets van ‘ben je er nu al?’ Ik vind dat een goed teken. Ze willen zelfs af en toe mee-eten, terwijl dat echt niet hoeft, maar gewoon voor de gezelligheid doen ze dat af en toe.