vriezervoorraad weggooien?

Ik heb op dit moment 25 voedingen in de diepvries van 3 Ã 3,5 maand oud. Ik denk erover om deze voorraad weg te gooien, want:

a. het is met spruw besmette melk (ik weet dat je de melk ook kunt verhitten, maar dat zou mijn moeder dan moeten doen en ik denk niet dat het dan goed gaat :silenced: ).

b. de melk is nu al ruim drie maanden oud en voorlopig heb ik deze melk toch niet nodig.

c. mijn meisje drinkt niet uit de fles/drinkt geen gekolfde melk.



Gewoon weggooien dan maar en de vrije ruimte benutten om lekkere hapjes in te vriezen :mrgreen: , wat denken jullie, doe ik er goed aan?

Ik lees even met je mee.

Ik heb ook nog ingevroren melk in de vriezer, maar Jesse lust het niet meer (hij geeft nu de voorkeur aan KV :roll: ).



Aan de ene kant vind ik het ook zonde om het weg te gooien, maar aan de andere kant…

Mijn melk is van augustus, dus nog niet zo oud.



Groetjes,

Willy

Die met spruw besmette melk zou ik idd wegdoen als je hem niet direct nodig hebt. De andere kun je altijd nog gebruiken om pannekoeken van te bakken voor de kids.

@Willy wrote:

Ik lees even met je mee.

Ik heb ook nog ingevroren melk in de vriezer, maar Jesse lust het niet meer (hij geeft nu de voorkeur aan KV :roll: ).



Aan de ene kant vind ik het ook zonde om het weg te gooien, maar aan de andere kant…

Mijn melk is van augustus, dus nog niet zo oud.



Groetjes,

Willy


Ik zou het dan 1/3bv - 2/3 mixen met kv…krijgt hij het toch binnen en hij heeft zijn kv :wink:

@Renee74 wrote:

Ik heb op dit moment 25 voedingen in de diepvries van 3 Ã 3,5 maand oud. Ik denk erover om deze voorraad weg te gooien, want:

a. het is met spruw besmette melk (ik weet dat je de melk ook kunt verhitten, maar dat zou mijn moeder dan moeten doen en ik denk niet dat het dan goed gaat :silenced: ).

b. de melk is nu al ruim drie maanden oud en voorlopig heb ik deze melk toch niet nodig.

c. mijn meisje drinkt niet uit de fles/drinkt geen gekolfde melk.



Gewoon weggooien dan maar en de vrije ruimte benutten om lekkere hapjes in te vriezen :mrgreen: , wat denken jullie, doe ik er goed aan?




Ik heb ook een meisje die geen fles wil…ik maak er pap van met wat fruit erdoor…

Moet je het na het koken gelijk geven of mag het afkoelen en dan nog een keer opgewamt worden?

Anders zou ik het zelf doen(koken) en mijn mama laten geven daarna.

Alle bakjes staan ondertussen te ontdooien, ik kan er toch niks mee :frowning: .



Sas, volgens mij moet de melk dan meteen na het afkoelen gegeven worden. Pap en fruit is over twee maanden pas een optie, want ik wil tot zes maanden wachten met bijvoeding. Gelukkig hoef ik pas over een maand weer te werken, dus we hebben nog een maandje om te oefenen. Maar aangezien ze moord en brand schreeuwt als we met een flesje aankomen, heb ik er weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen :? .



Wel typisch hoor, de eerste dronk niet goed aan de borst, dus heb ik maandenlang gekolfd en flesjes gegeven. Nu heb ik weer eentje die geen flesjes wil :roll: .

hallo,



Afgekolfde melk die je invriest blijft maar 3 maanden goed dus ik zou alles weg gooien wel zonde maar ja.



robin

@robin wrote:

hallo,



Afgekolfde melk die je invriest blijft maar 3 maanden goed dus ik zou alles weg gooien wel zonde maar ja.



robin


:think: Ik dacht altijd 6 maanden :eh:

In een vriesvakje in de koelkast 6 weken

in het vriesvak apart van de koelkast 3 maanden

In een aparte diepvries kouder als -18 6 maanden, let er dan wel op dat het betreffende laatje weinig open gaat.