Vriezer opruimen.. Mooie afsluiting van dit jaar...

Met tranen in m’n ogen, ik vind het zooo zonde, maar ik ga strakjes mijn melkvoorraad uit de vriezer weg gooien… Hij is ruim over de datum (er liggen zelfs flesjes van mei dit jaar bij ( :shock: )… Zo lang heb ik al geen melk meer uit de vriezer gegeven… Maar ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien… Met zoveel moeite en zoveel liefde gekolfd… Dat spoel je toch niet zomaar door de gootsteen…?? :frowning:



Ik had hem destijds makkelijk die melk uit de vriezer kunnen geven, maar ik vond dat altijd zo zonde… Ik wilde die melk voor noodgevallen bewaren, en wilde liever dat hij bij mij dronk, om de produktie op peil te houden…



Maar het jaar is voorbij, de melk heb ik allang niet meer nodig en de ruimte in het vriesvak wel… Strakjes gaat dus alles door de gootsteen… Eeuwig zonde… Maar er kan nu wel weer een bak Haagen Dazs Dulce de Leche bij… :mrgreen:

Of Mona vanille ijs met caramelsaus!

Ik weet hoe het voelt Yolanda. Hier was het zelfs zo erg dat…schrik niet…ik de melk van Thom pas kon weggooien toen de eerste gekolfde melk van Thies erbij kwam. De melk van Thom was dus absoluut niet meer te gebruiken, maar ik kon het gewoon niet wegdoen…erg he?!

Groetjes,Monique.

zonde yo

maar je kan niet alles bewaren he.

het is eigenlijk wel een compliment dat je je voorraad niet hoefde te gebruiken !!!



( je had er natuurlijk ook een taart mee kunnen bakken :wink: )

Of pannenkoeken, en dan niks tegen Frank zeggen… :silenced: :mrgreen:



Maar heel gek, hoe je geen afstand ervan kan doen… :roll: Maar jij bent dus gewoon nog erger Monique… Hahaha…



Maar goed, ik kan ondertussen terugkijken op een bewogen bv-jaar… Zo ongeveer de helft van het jaar heb ik hem “stiekem” moeten voeden in zijn slaap, of in halve slaap/waaktoestand… Anders weigerde hij gewoon… :frowning: Een paar weken voor zijn verjaardag het hoogtepunt qua weigeren… Heb moeten kolven… Besloten om op of na zijn verjaardag er echt mee te stoppen… Het deed me zo’n pijn dat hij niet wilde drinken… Hij had het zo hard nodig… Maar gelukkig een paar weken na zijn verjaardag ging hij weer goed drinken, en dat doet ie tot op heden nog steeds… :inlove:

Zonde van die beste melk!

Nou Yolanda…petje af hoor! Lang leve het forum ,want mensen zoals jij geven mij telkens de redenen om weer door te gaan.

Pffffffffff een jaar moeizaam drinken…kom ik aan met m’n 4 weken borstweigeren. Maar goed, in ieder geval erg fijn om hier op het forum zoveel mensen te ontmoeten die met je meeleven en weten wat je voelt …geweldig is dat!

Op naar een heel goed borstvoedingsjaar!

Groetjes,Monique.



Ps wat naar SeeSeeEm dat je de gekolfde melk weg moet gooien…wat zal dat pijn doen…ik geloof dat ik het niet zou kunnen en het toch zou bewaren.

en meis?

vriezer opgeruimd? hihi

Het staat nog te ontdooien… Het schiet niet echt op zo… :?

anders even in een bak heet water zetten, ontdooit het sneller

Aaaaah wat zonde van die melk Yolanda maar kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor!

Oef… ja, ik kan me je gevoel ook heel goed voorstellen!! Wel dapper en misschien ook wel lekker als het klaar is?

Ooohh meis, dit voelt alsof je een stukje van Chris zijn babytijd weggooit!! :cry:



Maar het is idd een troost dat er nu iets anders voor in de plaats bewaard kan worden. Iets heel lekkers voor mama!! :mrgreen:



Ik heb ook staan janken toen ik mijn voorraad weg moest gooien toen we er na twee dagen achter kwamen dat de koelkast het niet meer deed :doh: Of toen mijn gekolfde melk door een zuster zonder pardon door de gootsteen werd gespoeld :cry: Het heeft zoveel waarde…



:-*

@Xanna! wrote:

Ooohh meis, dit voelt alsof je een stukje van Chris zijn babytijd weggooit!! :cry:


Ja, volgens mij is dat een groot deel van het “probleem”… Plus dat ik sowieso nooit iets weg kan gooien… Plus dat het me altijd redelijk wat moeite heeft gekost om het bij elkaar te krijgen… Plus dat ik nu niks meer voor “noodgevallen” heb… Koemelk drinkt ie nog steeds maar met mate… Z’n yoghurt eet ie nu ook niet meer… Sojamelk wordt gelijk van tafel gesmeten… Dus er blijft weinig keus over dan he… :mrgreen:



Maar goed, hij is nu leeg… :shifty:

Tja, dat wordt hier ook tijd. Dus Yolanda, ik zal solidair met je zijn… :wink:

Ik heb zelfs nog melk van precies een jaar geleden staan :oops:

Laat ik ook maar eens aan een grote opruiming beginnen! Voor mij scheelt het dat Myrthe sinds een ruime week op mijn werkdagen een flesje poedermelk krijgt (ze drinkt niets dat bevroren is geweest :roll:). Die stap was groter dan het weggooien van deze melk. Ik stond (sta) wel ingeschreven bij het moedermelknetwerk, maar de meeste melk is nu over de datum, dus…

:-*

Sanne

@SeeSeeEm wrote:

Ik gooi elke werkdag met pijn in mijn hart mijn gekolfde melk weg, omdat we na nog een paar keer proberen niet anders kunnen concluderen dat Lis geen afgekolfde melk lust :frowning: !




Je zou kunnen kijken of je in aanmerking komt voor het Moedermelknetwerk, als donormoeder? Dan kun je andere mamma’s en kindjes blij maken met jouw kostbare melk :smiley:



Meer informatie kun je vinden op http://www.moedermelknetwerk.nl .

Bij Yoni had ik er ook zo’n moeite mee om de afgekolfde melk weg te gooien. Tot onze vriezer een keer niet goed dicht gezeten had :doh: , toen kon ik alles in 1 keer weg gooien. Dat was een moeilijk moment :cry:



Nu bij Anyk heb ik er iets minder moeite mee. Aan het begin ging er regelmatig melk weg, omdat ze gedeeltelijk uit de fles dronk en er altijd wel iets overbleef (luxe probleem :slight_smile: ) In de vriezer hebben we een doosje en als dat vol is moet er iets weg voor ik er een nieuw flesje in kan zetten. Plannetje van mijn mannetje die de vriezer zag veranderen in een melkvoorraadkast.

Oooohhh… wat een mijlpaal zeg. Kan me helemaal indenken hoe moeilijk dat moet zijn, maar zoals je zelf ook al zegt… wat extra ruimte voor een heerlijke pot Haagen Dazs of Ben & Jerry’s is natuurlijk nooit weg :mrgreen: :-*. Top hoor, zo lang. Petje af!!!

Voor het weggooien (door de gootsteen spoelen dus… vond in de vuilnisbak gooien nog minder respectvol :roll: ) nog een foto gemaakt van het bewijs van de allerlaatste kolfsessie op 5 juli vorig jaar… Ziek eigenlijk, om daar foto’s van te maken… :shifty: Maar voor het verwerkingsproces wel nodig… :?



@Yvonne Z. wrote:

@SeeSeeEm wrote:
Ik gooi elke werkdag met pijn in mijn hart mijn gekolfde melk weg, omdat we na nog een paar keer proberen niet anders kunnen concluderen dat Lis geen afgekolfde melk lust :frowning: !




Je zou kunnen kijken of je in aanmerking komt voor het Moedermelknetwerk, als donormoeder? Dan kun je andere mamma’s en kindjes blij maken met jouw kostbare melk :smiley:



Meer informatie kun je vinden op http://www.moedermelknetwerk.nl .


Dat had ik nou ook willen zeggen.

Maar je kan het ook bewaren SeeSeeEm om er later pannekoken voor je kindje mee te bakken, of om het door de fruit en groente happen te doen, om er pap van te maken, of misschien de oudere kindjes van te laten drinken (klopt toch?) of om er straks chocomelk van te maken of een met een scheutje diksap een soort drink yoghurt of zo (ik verzin maar wat hoor).



Yolanda wel vervelend, melk weggooien.

Gek, he, dat we gekocht spul helemaal niet erg vinden om weg te gooien, en moedermelk wel. Sterkte ermee.