Vriendenboekje

Mijn oudste heeft een vriendenboekje mee naar school.(kleuterklas) Hij ligt nu al een week bij een klasgenootje. Zelf ben ik het type dat het dezelfde dag nog in orde maakt en het de volgende dag (hooguit de dag daarna) weer terug geeft.

Ik besef me dat niet iedereen zo in elkaar steekt, dus ben eigenlijk benieuwd wat nu een “schappelijk termijn” is om eens te gaan informeren :mrgreen:

nu :slight_smile:

:lol:

zelf ga ik er na een week toch echt wel naar vragen…

En het is mezelf ook weleens gevraagd… had de oudste er 2 mee en de middelste ook… en dat op 1 dag… eh ja en ik de heren maar zeggen er slechts 1 tegelijk aan te nemen :roll:



Maar hoe accuraat ook… als er 1 is die in een boekje gaat zitten bladeren terwijl ik me de ander de boekjes aan het invullen ben… wil er weleens iets ‘mis’ gaan en ligt zo’n boekje gewoon bij onze andere boeken :lol:



Een week is voor mij het vragen waard. Overigens laat ik dat het kind zelf doen overigens. Want ze vragen het hier zelf ook: mama wanneer krijg ik mijn boekje weer terug? Nou dat moet je dan maar even aan… vragen…

Ja, ik laat het haar ook vragen hoor! Desnoods aan de vader of moeder :wink: Vind het alleen zo sneu, want het is de 1e keer dat ze een boekje meeneemt en meteen is het een week weg…

hier hebben we er Annan zelf naar laten vragen toen ze merkte dat haar boekje lang wegbleef (zal ong een week zijn geweest)

toen het anna na een week niet was gelukt, hebben we haar geholpen door te informeren bij de ouders

Ik zorg normaal ook dat het binnen 2 dagen terug is.

Maar Maaike heeft voor de zomervakantie een boekje op de bso laten liggen; wat ik dus niet wist (had ze in haar la gelegd).

En toen was ik blij dat die moeder er na vroeg.

Jongentje ging van school :shifty: dus toen moest ik nog als een gek zorgen dat dat boekje daar weg kwam :eh: .



Ik vond het eerst ook stom dat je ze van sommigen nooit terug kreeg.

Maar na 20 boekjes snap ik em een beetje :mrgreen: .

Ik vind een week wel een redelijke termijn om te gaan vragen.



Ik snap wel dat iedereen snel zijn boekje terugwil, maar dat is ook niet altijd haalbaar.

Zelf werk ik vaak lange dagen, en als ik dan om 19:00 thuis kom, dan is er eigenlijk geen tijd meer om dan nog met Laura samen vriendenboekjes in te vullen, want dan moet ze alweer onder de douche en naar bed. En om het zonder haar in te vullen vind ik ook niet leuk.

Dus bij ons blijft zo’n boekje vaak liggen tot het weekend.

@Mejis wrote:

En om het zonder haar in te vullen vind ik ook niet leuk.


Ik doe het ook altijd samen met 1 van de heren.
Vond het ook zo raar toen de oudste een keer echt volgende ochtend zijn boekje al terug kreeg... ja heb gisteravond toen ze op bed lagen direct ingevuld... huh?
Oké weet in 99% van de gevallen wel wat het antwoord zal zijn, maar juist die 1% weten ze me soms aardig mee te verrassen en dat is zo leuk :lol:

Hier duurt het wel een paar dagen voor het boekje terug gaat.

Ruben tekent er wel zelf iets bij en zn naam kan ie ook zelf schrijven.

En de antwoorden moet ie ook zelf geven, dat zijn vaak de leuke antwoorden.

Inderdaad! De dingen die ze zelf verzinnen zijn juist zo leuk ja! Dat is zo leuk aan die boekjes en om het later terug te lezen!

Het langst dat ik het boekje van Jo kwijt was was toch tegen de 4 a 5 weken…tot 2x toe…

Ben er uiteindelijk om gaan vragen.

Eerst bij de jongen,die zei dat hij nog niet ingevuld was…later kwam hij terug en zag dat 1 van zijn broers hem ingevuld had voor hem…



Bij de 2e kwam hij vrij snel terug…ik vind 1 week echt de max! Hier is dat eigenlijk al lang…

Mijn oudste liep meteen op haar vriendinnnetje af met de mededeling dat ze haar boekje terug wilde :lol:

Haar vader stond er naast, dus maar even uitgelegd dat ze hem graag weer door wilde geven aan de rest. En nu maar afwachten wanneer hij terug komt :wink:

Hij is nog steeds niet terug :shifty:

@Eppo wrote:

Hij is nog steeds niet terug :shifty:




dan zou ik de ouders er toch zelf nog even aan herrinneren.

Hier is Lucas zijn vriendenboekje ook kwijt. vorig schooljaar zat hij in groep 1/2 en nu zit hij in groep 3 dus hij zit nu nog maar bij de helft van de kindjes van vorig jaar. Zelf heeft hij geen idee bij wie het ligt, heb het ook al aan verschillende moeders gevraagd maar bij niemand ligt het.

zonde is dat zeg! Zo jammer dat iemand dat dan kwijtraakt of vergeet!



Ik heb de vader er nogmaals op aan gesproken, voelde me een onwijse zeur :oops:

Maar Ja, afwachten maar weer…

Nou, ik vind je helemaal geen zeur. Je dochter heeft haar vriendenboekje nu al een behoorlijke tijd afgestaan en het is tijd dat ze het weer in handen krijgt. Hier weleens gehad, maar toen hadden de kinderen buiten ons medeweten om vriendenboekjes geruild en die waren ergens in hun kamer gaat zwerven.