Vrienden-etentje....

Hallo allemaal,



Wij hebben aanstaande maandag een vrienden-etentje van een groep van onze kerk.

Nou neemt iedereen een deel van de maaltijd mee; voorgerecht, hoofdgerecht, bijgerecht, nagerecht.

Aan ons (zal wel op mij neer komen) de taak een hoofdgerecht mee te nemen. een vriendin van ons neemt een lasagne schaal mee.

Omdat dat niet genoeg is voor een groep van 10 personen moet ik nog een hoofdgerecht bedenken.

Een (maaltijd)-salade is geen optie want dat neemt iemand anders al mee (bijgerecht).



Heeft iemand tips?

Ik heb geen oven. :frowning:

Misschien een andere pasta -soort?

Nasi of bami lijkt me niet echt een combi met de lasagne van m’n vriendin.

Maar hoeveel heb ik dan nodig?



Groetjes van Anita

een andere pasta lijkt me er prima bij.

als je vriendin lasagne met tomatensaus maakt, zou jij een pasta met een witte/roomsaus kunnen maken, bv met zalmsnippers of tonijn en kappertjes.

misschien even navragen wat voor soort salade gemaakt wordt? als dat een pastasalade is wordt het wel zwaar. juist ‘gewoon’ een bak sla, tomaten, olijven, feta is wel lekker bij pasta.

@elisaatje wrote:

een andere pasta lijkt me er prima bij.




Ja ik denk dat ik dat maar ga doen, ik denk aan Tagliatelle in Champignon-Roomsaus.







Als je zwanger bent mag je zeker geen Feta kaas eten of is dat wat anders dan brie?

je mag zachte kaas míts die gepasturiseerd is.

dat staat op de verpakking. oa de AH verkoopt feta waar expliciet op staat dat ie gemaakt is van gepasturiseerde melk

(ben er zelf dol op :wink: )

Zo lang het geen rauwe melkse kazen zijn of lait cru, dan kun je alle kazen eten. In nederland zijn in principe alle boeren kazen van rauwe melk gemaakt. Feta en brie kun je geoon eten. Het moet er namelijk specifiek op staan als het van rauwe melk gemaakt is.

koude macaronischotel :drool:

receptje…? :wink: :drool:

grote pan spaghetti?