Vriend(innet)jes te spelen

Ik ben er nog niet zo aan gewend, maar sinds de basisschool komen er regelmatig kindertjes met mijn oudste zoon mee te spelen. Of beter gezegd komen ze hier gewoon spelen, want met elkaar spelen is er van mijn zoons kant nog niet bij.



Het valt me wel tegen dat ze niet lekker gaan spelen, maar het vriendje of vriendinnetje vraagt de hele tijd om iets: of ze naar de speeltuin mogen, of ze de kleden voor de tent mogen, of ze tv kijken mogen, of ze stoepkrijt mogen, of ze bellenblaas mogen, en dat dus in 1,5 uur en tussendoor moet ik ook nog zorgen dat het eten even na vijfen klaarstaat. Gek word ik ervan.



Gaat het bij jullie ook zo? Hebben jullie bepaalde regels hiervoor zodat ze weten dat ze bijvoorbeeld 2x van spel mogen wisselen? Of laat je ze lekker spelen, want het is maar 1 of 2x per week dat er iemand te spelen komt? En hebben jullie ook wel eens dat je ze met dat kindje ziet komen aanlopen en denkt: ‘o nee he, niet met die!’.

Donney neemt nog geen vriendjes mee,het begint al wel te komen,zo van wanneer mag die of die bij mij spelen???Hij speelt wel heel vaak met het buurmeisje en dan spelen ze toch redelijk samen!!!Zij is trouwens bijna(januari)4

Urs :-*

de ene keer speelt jan ergens anders, de andere keer neemt hij iemand mee.



in het begin was het ook vnl naast elkaar spelen.

nu is het meer samen spelen en overleggen wat ze gaan doen.



ik zeg altijd tegen jan als er een kind voor het eerst komt; ga eerst maar even wat zelf doen.

de ander wil eerst even kijken wat jij allemala voor speelgoed hebt.



en dat vragen,… tja zo zijn kinderen.

mbt snoep is mijn antwoord altijd; je krijgt wat als ik het tijd vind of straks oid.



kinderen hebben een korte concentratie en kunnnen nog niet uren met hetzelfde bezig zijn.

als ik merk dat ze het echt even niet meer weten, zet ik vaak de klei op tafel.

of geef ik iets anders waarmee ze ieg zich allebei, maar los van elkaar kunnen vermaken.

oh ja mbt denken van niet met die



ja hoor heb ik ook wel.

als, dan zeg ik het is goed maar dan bij ons thuis spelen !!!

dan ben ik er nl zelf bij !!!

en kan ik ingrijpen en gaat het zoals ik het wil.

soms dnek ik daarna van hee, het is wel leuk kind of wat spelen ze leuk samen.

soms ook wel van die komt er voorlopig niet weer in !!!



de ene week speelt jan trouwens 3-4 keer met een kind (of hier of daar) de andere week niet 1 keer.

dat laat ik van hem afhangen