Even een vraagje,
Ik geef vanaf het begin flesvoeding. Omdat ik een borstverkleining heb gehad, zeiden ze in het ziekenhuis dat de kans op stuwing nihil was, dus dat ik daar geen medicijnen voor hoefde te slikken. Nou, mooi dat ze het mis hadden. Ik heb vreselijke stuwing gehad (vierde, vijfde en zesde dag) en nu nog harde pijnlijke plekken in mijn borsten.
Zijn die harde plekken normaal ruim 2 weken na de ergste stuwing? Er komt geen vocht meer uit. Ben steeds bang dat het iets anders is.
Wie weet antwoord op mijn vraag?
Bedankt.
Groetjes Cees
ik weet geen antwoord maar wou je wel even sterkte wensen :hug:
@cees77 wrote:
Even een vraagje,
Ik geef vanaf het begin flesvoeding. Omdat ik een borstverkleining heb gehad, zeiden ze in het ziekenhuis dat de kans op stuwing nihil was, dus dat ik daar geen medicijnen voor hoefde te slikken.
Medicijnen ? Die krijg je toch sowieso niet voor stuwing?
Ik heb het beide keren iig niet gehad hoor.
Maar Cees ik zou de ha, vk of gyn gewoon even raadplegen
harde plekken kunnen een teken zijn van verstopte melkkanalen of een beginnende borstontsteking. Je kunt proberen ze onder de warme douche weg te masseren richting de tepel. Maar ik zou -omdat je geen borstvoeding geeft- in jouw geval zeker contact opnemen met de huisarts en die er naar laten kijken.
Hoe is het nu??
Er zijn inderdaad medicijnen voor, die bevatten alleen heel veel hormonen en daar moet je direct na de bevalling mee beginnen, anders werken ze niet meer.
na mijn 1e bevalling heb ik het 1 dag effe moeilijk gehad (ook meteen de fles gegeven) en daarna was ik er vanaf.
Deze bevalling liep het anders…
Ik zat tegen een mega BO aan en afbinden en compressen hielpen allemaal niet meer. Er zat niks anders op dan toch wat af te kolven, om de druk er vanaf te halen. Die heb ik 3 dagen hoeven doen en toen was ik van de pijn af.
Toch effe iemand er naar laten kijken hoor!
Ik heb er nog steeds last van. Vannacht per ongeluk zonder bh geslapen en ik heb direct meer last. :?
Ik ga de huisarts van de week eens bellen (denk ik). Ik moet dan alleen wel iemand vragen om mee daarnaartoe te rijden (is ongeveer 5 km. van mijn huis), omdat ik met een ks bevallen ben :roll: Komt goed!
Cees: ik zou zeker effe de HA bellen. Klinkt namelijkniet logisch. Ben voorzichitg want een borstontsteking is niet fijn.
Flink balen Cees!! Hier kwam het gewoon ook op gang, al had ik er absoluut niet op gerekend! Ben er nu gelukkig wel vanaf, dus had het lang niet zo heftig als jij. Sterkte!