Naomi is zo vreselijk onrustig tijdens het drinken. Ze overstrekt zich steeds, gaat vaak huilen tijdens het drinken. Ze maakt gewoon een heel onrustige indruk, ik heb ook echt een plankje in mijn armen liggen dan. We hebben al van alles bedacht wat het zou kunnen zijn, te langzame speen, te snelle speen, we gebruiken nu zelfs een hele andere fles, rechterop, liggend, niets werkt. De laatste avondvoeding drinkt ze wel rustig, maar dan slaapt ze dus, we krijgen haar niet wakker… (Her-)kent iemand dit onrustige drinken en zijn er nog tips?? Aan de borst kon ze ook zo onrustig zijn…
Daarnaast drinkt ze ook iedere dag te weinig, meestal red ze de 650cc niet, ze zou zo’n 800/900cc moeten drinken nu. Ook heeft ze al een week uitslag rond haar mondje, volgens de huisarts irritatie, maar het word niet minder ofzo…
Groetjes Marjolein
Misschien dat ze last heeft van darmkrampjes??
of tandjes??
Freja wilde vorige week ook niet drinken, werkte haar speen zo uit haar mond, zat erop te kauwen. Bleek dat ze een kiesje had.
Jasmijn heeft dat ook een periode gehad. Dan kon je echt merken dat ze buikpijn had. Ze heeft het nog heel af en toe. Drinken activeert ook de darmen. Ze kreeg die buikpijn dan ook pas als ze een paar slokken gehad had. En als ze buikpijn hebben, hebben ze natuurlijk ook geen zin meer om te drinken. Je kunt er denk ik weinig aan doen. Het gaat vanzelf wel weer over.
Ik denk ook dat Naomi buikpijn heeft, zoals jij het omschrijft. Poept ze wel goed? Misschien 10cc extra water bij de fles doen?
Het gaat gelukkig al een heel stuk beter. Ik schrijf het hiet en meteen drinkt ze haar eestvolgende fles keurig leeg zonder te overstrekken of wat dan ook!! Gister heeft ze zelf de 800cc gehaald die ze minstens zou moeten drinken en vandaag gaat dat ook wel weer lukken. Ik denk trouwens niet dat het buikpijn/krampjes waren, die periode hebben we gehad en nu met de dolphius ABC is dat echt verleden tijd…
Ik denk dat het toch een fase is geweest van gewoon niet willen drinken…
iedereen bedankt voor het meedenken en voor de tips!!
Groetjes Marjolein
mag ik vragen hoe je dat hebt opgelost? Want ik zit met precies hetzelfde probleem, en dan ook helemaal hoe jij het neer hebt gezet.
Maar hier is het nog niet over, was van plan om morgen naar d ekinderarts te gaan maar ben wel nieuwsgierig hoe je het hebt opgelost.
gr :-*
toen ik vrijdag op het cb vroeg of ik zo af en toe wat nutrilon bij mocht geven, kreeg ik wel de tip om in de gaten te houden hoe Daan erop reageerde, en vooral, om op uitslag rond het mondje te letten…
Wellicht is jouw kleine meid overgevoelig/ allergisch voor bepaalde melkbestanddelen?? Misschien moet je eens de preventief hypoallergene melk of de h.a. melk gaan proberen?
Wat je namelijk als symptomen opmerkt lijkt verrekte veel op een overgevoeligheidsreactie!!!(darmkrampen, overstrekken, niet willen eten, uitslag rond mondje…) hoe is de ontlasting???
Het is hier dus echt helemaal over. Het onrustige drinken, maar ook de uitslag, ook gaan alle flessen leeg of in ieder geval bijna leeg.
Ik heb andere flessen gekocht voor Naomi. Ze dronk eerst uit aventflessen en nu drinkt ze uit difraxflessen met de difrax kersenspeen. Gaat super!! Ik heb het idee dat ze deze speen beter kan pakken en dus makkelijker kan drinken… Ik kook de flessen en spenen iedere dag nog uit, was begonnen destijds met dat om de twee dagen te doen, maar blijbaar kan dat bij haar nog niet, want nu is de uitslag weg.
Ik geef nog gewoon dezelfde voeding, similac.
Groetjes Marjolein
Het schijnt inderdaad dat de doorloop van Aventflessen wat sneller is dan difrax of dodi flessen. De speen van Avent is ook stukken groter. Jim heeft deze problemen ook gehad en het heeft maanden geduurd voordat dit serieus genomen werd. Hij zou gewoon te gulzig zijn werd gezegd (zonder dat er iemand naar keek). Wij hebben de voeding uiteindelijk verdikt met Nutriton en dat werkte echt heel goed. Een logopediste is komen kijken maar omdat hij toen al ruim 4 maanden was hebben we er niet voor gekozen een andere fles te proberen (ik had wel de dodi geprobeerd maar daar kreeg hij echt niks uit en slikte de hele speen in :shock: ) nu gaat het echt stukken beter en de Nutriton is helemaal afgebouwd.
@Marjolein2 wrote:
Het is hier dus echt helemaal over. Het onrustige drinken, maar ook de uitslag, ook gaan alle flessen leeg of in ieder geval bijna leeg.
Ik heb andere flessen gekocht voor Naomi. Ze dronk eerst uit aventflessen en nu drinkt ze uit difraxflessen met de difrax kersenspeen. Gaat super!! Ik heb het idee dat ze deze speen beter kan pakken en dus makkelijker kan drinken… Ik kook de flessen en spenen iedere dag nog uit, was begonnen destijds met dat om de twee dagen te doen, maar blijbaar kan dat bij haar nog niet, want nu is de uitslag weg.
Ik geef nog gewoon dezelfde voeding, similac.
Groetjes Marjolein
Onze meid dronk ook zo onrustig. We hebben alle flessen en spenen geprobeerd en kwamen toen toch weer op de avent. Uiteindelijk ging dat ook weer niet, want ze kwam ook lang niet aan de hoeveelheid voeding die ze zou moeten drinken. Toen op advies van het CB een difrax S fles gekocht. Deze zuigt lucht aan en dat zou beter zijn. Nou ik moet zeggen: “het werkt super!” Ik heb niet het idee ddat het door het ventieltje komt, maar wel door de speen die erop zit. We hebben de S fles met de brede speen, en hoewel de speen veel op die van de avent lijkt, sluit hij stukken beter aan in haar mondje. Ze drinkt veel en veel rustiger en ook veel meer als met de avent flessen. Helaas zijn de flessen van difrax echt ondingen. Lekken aan alle kanten hoe je ze ook dicht draait, maar zolang emma er goed uit drinkt zijn wij al tevreden!
Gelukkig dat jullie ook de oplossing hebben gevonden. Ik moet zeggen dat wij hier geen lekkende difraxflessen hebben gelukkig. Ik heb wel een keer gehad dat ik de onderkant er scheef op had gedraaid, ja dat wil je niet meemaken hihihihihi heel het aanrcht nat en ik maar kijkenhoe kan dat nou hihihihihihi
Groetjes marjolein
Whaha, nou ik was gisteren vergeten de onderkant erop te draaien. Dan krijg je ook een leuk effect als je de melk erin doet :lol: (pre-zwangerschapdementie )
Wij hebben over dat lekken difrax aangeschreven en toen kregen we een nieuwe ring voor aan de bovenkant. Die sluit wel stukken beter, maar op de één of andere manier blijft hij soms lekken. Zal wel aan ons liggen denk ik, maar voor 9 euro voor zo’n flesje vind ik dat ze wel wat beter mogen sluiten.
Heeft iemand nog een idee voor het op te lossen van dit probleem?
Onze Justin doet dit namelijk ook. Vreselijk onrustig, overstrekken, huilen tijdens de fles maar als je de fles weghaalt huilt hij nog harder, dus hij wil hem wel.
We zijn nu overgegaan naar Nutrilon Pepti om te kijken of hij over gevoelig is maar ook dit werkt niet.
Ook hebben we al de flessen van Difrax en dus ook die speentje en heb ook een groter gaatje geprobeerd maar dan heeft hij de fles in 10 min leeg en spuugt ie nog erger als hij nu al doet…
Help help hahaha
Ik ben benieuwd…
thanks!!
renata