Vreemde verschijnselen: o.a. blauwe plekken ??

Wie van jullie heeft ook last van (spontaan) blauwe plekken op voornamelijk de benen? Of weet hoe dit komt? Ik heb dit nu al bijna een maand lang. Ik hoorde van iemand dat zij dit ook kreeg tijdens haar zwangerschap.

Ook heb ik in de afgelopen weken bloed laten prikken en slik nu pilletjes tegen bloedarmoede. Helaas weten ze dus nog steeds niet hoe ik aan mijn blauwe plekken kom. Alles waar de huisarts aan dacht, zit helemaal goed bij mij.

In het kort:

• 26 mei ongesteld
  • cyclus van 30 dagen
  • vruchtbare periode rond 11/12 juni
  • mogelijke innesteldag 17 juni
  • 16 juni lichtrood/roze bloed gezien in ondergoed

Die hele week verder:
  • verschrikkelijk moe
  • lage rugpijn
  • niet kunnen slapen 's nachts
  • steken in mn onderbuik
  • vreemde blauwe plekken / bloeduitstortinkjes
  • hartkloppingen
  • licht in mn hoofd/snel duizelig
  • droge ogen
  • enz.

• aantal dagen voor NOD zwangerschapstesten gedaan, allemaal negatief. Alhoewel ik bij 1 vaagjes iets zag en bij 1 van predictor waren beide lijntjes, zowel controle als test, naar de zijkant. Zag dus wel een streepje bij test, maar meer aan de linkerkant. Ook de controlestreep was niet in het midden maar meer aan de rechterkant.

• 25 juni weer ongesteld :wall:
  • vreemd genoeg geen last gehad van mijn menstruatieklachten (vaak is het bij mij zo ernstig dat ik mij ziek moet melden ervoor)
  • toch wel normale duur (dus niet maar 2 dagen)
  • na de menstruatie kreeg ik ineens toch wat last van hoofdpijn, verder niets

Mijn man denkt dat ik waarschijnlijk dus wel bevrucht was, maar dat ik een soort vroege miskraam heb gehad?

Iemand die zich hierin herkent?

Veel liefs!

Blauwe plekken en vreselijk moe?

Dan zou ik naar de huisarts gaan :shifty:

@joseetje wrote:

Blauwe plekken en vreselijk moe?

Dan zou ik naar de huisarts gaan :shifty:

Ben al geweest. Heb ook al 8 buisjes bloed laten prikken… maar er is [buiten de bloedarmoede] niks mis met mijn bloed/stolling etc.

:think:

Hoe lang ben je al van de pil af? Zulk soort klachten kunnen namelijk ook door “ontpillen” komen. Door hormoonschommelingen kun je kwaaltjes krijgen die gelijk zijn aan zwangerschapsverschijnselen. In combinatie met het warme weer wordt dit misschien nog versterkt. Duizeligheid kan ook komen doordat je misschien te weinig drinkt. Niet kunnen slapen heeft misschien met de warmte te maken.

Blauwe plekken horen daar echter niet bij, hou dat wel in de gaten! Het klinkt toch een beetje eng.

Gezien je menstruatie denk ik niet aan een vroege miskraam. Ik heb drie keer een vroege miskraam gehad en dan had ik heel veel bloedverlies, heel donkerrood met veel slijmverlies, meer krampen.

@Jippie wrote:

Hoe lang ben je al van de pil af? Zulk soort klachten kunnen namelijk ook door “ontpillen” komen. Door hormoonschommelingen kun je kwaaltjes krijgen die gelijk zijn aan zwangerschapsverschijnselen. In combinatie met het warme weer wordt dit misschien nog versterkt. Duizeligheid kan ook komen doordat je misschien te weinig drinkt. Niet kunnen slapen heeft misschien met de warmte te maken.

Blauwe plekken horen daar echter niet bij, hou dat wel in de gaten! Het klinkt toch een beetje eng.

Gezien je menstruatie denk ik niet aan een vroege miskraam. Ik heb drie keer een vroege miskraam gehad en dan had ik heel veel bloedverlies, heel donkerrood met veel slijmverlies, meer krampen.

Bedankt voor je reactie. Het verklaart misschien wel een beetje… maar ik ben ook al langer als een half jaartje niet meer aan de pil. :shifty:

Volgens mij zie ik er weer 1 aankomen… zal het tussen mn oren zitten? Maar ja, die plekken kan ik toch niet zelf veroorzaken door bepaalde gedachtes?? :doh:

Laat dat van die blauwe plekken echt heel erg goed uitzoeken, laat je anders doorsturen! Want het kan een teken van iets ernstigs zijn, blauwe plekken hoor je niet zomaar vanuit het niets te krijgen.

die blauwe plekken is raar… gebruik je ook medicatie???

Ja, ik gebruik wel medicatie, maar dat is iets dat ik echt al bijna 10 jaar gebruik.

Ik denk dat ik vandaag mijn huisarts even bel, maar ik wil niet wéér bloed laten prikken. :frowning:

Heb trouwens ook weer een paar kleintjes erbij. Iedere keer dat ik denk dat het over is, begint het opnieuw! :silenced:

soms kan het dan toch van de medicatie komen, maar goed … dat moet een huisarts dan ook weten…

Als bloedprikken een optie is om het te weten doen hoor meid!!

Hai hai,

Ik weet het, maar ik heb inmiddels al 8 buisjes bloed achter de rug en ik ben echt altijd bang om bloed te laten prikken. Daarom wil ik niet nog eens.

Ze hebben al getest op alles wat mogelijk zou kunnen zijn…en dat zat allemaal goed. Het enige wat ze wel hadden gezien is dat ik bloedarmoede heb, maar daar heb ik nu pilletjes voor gekregen.

Ik hoopte eigenlijk stiekem dat er meerdere dames hier waren, met soortgelijke klachten. Dan wist ik dat ik niet de enige was :silenced: (soort geruststelling)…

http://forum.cibliga.be/read.php?8,65939,65939,quote=1

http://forum.viva.nl/forum/list_message/2374507

Thanks! :mrgreen:

Heb het even doorgelezen. Wordt er alleen niet veel wijzer op, bij mij is ook getest op leukemie e.d. Heb soms ook urenlang zitten Googlen op spontane blauwe plekken en dan kwam ik idd op zulke sites/forums terecht.

Op kantoor hebben al meerdere mensen nu aan mij gevraagd of ik niet ‘gewoon zwanger’ ben. Nee, je wordt niet ‘gewoon’ maar even zwanger… ze zouden voor de grap eens op deze site moeten kijken :think:

Ik heb dit ook, komt zo aan het eind van mn cyclus het ergste voor. Altijd op mn benen. Mn huisarts heeft me zelfs al eens gevraagd of ik soms mishandeld werd, omdat er uit de bloedonderzoeken niets kwam maar de blauwe plekken aanhielden. Nee :naughty: geen mishandeling, maar ik begrijp wel dat hij het vroeg. Bij mij is ook van alles controleert, voornamelijk door de internist. Mn bloedstolling zou helemala in orde zijn, maar ik heb tot 3x toe een ernstige nabloeding gehad na een bevalling, een curretage en nog een andere operatie. Ik raad je dus écht aan om een doorverwijzing te vragen naar een internist/haematoloog zodat ze het beter kunnen uitzoeken. Met 8 buisjes bloed (klinkt wellicht indrukwekkend maar is echt nog niets) kom je er niet :-*

Ik zal het eens navragen. Wat heeft de internist/hematoloog tegen jou gezegd?

Hoe kom je eraan? Hoe kom je er weer vanaf?

Ik heb het pas sinds een paar weekjes, hoelang heb jij het nu?

Hoor het graag van je. :smiley:

Ik heb het al jaren, het is zomaar begonnen en ik kom er niet vanaf lijkt wel. Ik merk wel dat het zo eens in de maand opkomt en dan ook eigenlijk weer snel over is, alleen moeten ze dan nog wel wegtrekken. Daarom heb ik zelf het vermoeden dat het met de cyclus te maken heeft. Nu in mijn zwangerschap heb ik namelijk beduidend minder blauwe plekken!

Uit onderzoek komt niet zo veel, maar ze zijn het wel met me eens dat het vreemd is dat ik al 3x een flinke nabloeding heb gehad. Het is iets dat we nu weten, en waar rekening mee wordt gehouden indien ik in een ingreep moet ondergaan.

Ik kan je dus niet echt verder helpen, maar juist omdat een bloeding zo verradelijk kan zijn raad ik je toch aan om het verder te laten nakijken. Bij mn eerste nabloeding raakte ik in shock, en dat is vreselijk beangstigend!

Sterkte!

Ow jeetje, sorry voor mijn late reactie.

Je berichtje zet me wel aan het denken. Ik bloedde laatst ook erg door bij een sneetje in mn vinger? Zelfs dagen later bloedde het af en toe nog steeds.

Even afkloppen: ik heb al een paar dagen geen plekken meer :smiley: