Vreemde mensturatie en veel buikpijn

Even kort mijn verhaal.



In maart 2005 ben ik gestopt met de pil. Sinds die tijd heb ik een hele regelmatige cyclus die schommelt tussen de 30 en 33 dagen. Meestal exact 31 dagen.



Mijn vorige cyclus was echter korter, 29 dagen (dit was de eerste mensturatie na het HSG onderzoek wat ik gehad heb). Niet opvallend kort ofzo, maar voor mijn doen dus korter. (Mijn ongi begon op 10-01-2007). De week voor mijn ongi had ik echt goede hoop dat het eindelijk raak zou zijn. Ik had grotere borsten en ze waren behoorlijk gevoelig. Nou, die hoop was dus heel snel weg toen ik ongi werd en met de hoop ook de gevoelige en stevige borsten.



Nu is het inmiddels 9 dagen later en verlies ik nog steeds bruin (oud) bloed. Ik snap er echt helemaal niets van. Normaal menstrueer ik de eerste dag normaal, de tweede dag heftig en daarna nog een dag of twee heel weinig. Nu was het de eerste dag normaal, de tweede dag heftig maar naar mijn idee niet helderrood, de dagen erna tot nu toe bruine afscheiding (vermoedelijk dus oud bloed). Afgelopen dinsdag had ik net voor het avondeten enorme buikpijn (hoog, echt net onder mijn borstkas). Ik dacht dat het kwam omdat ik honger had. Maar na het eten was het nog erger. Ik heb echt een paar uur plat op de bank gelegen voordat het helemaal weg was. En nu voel ik nog af en toe steekjes. Vanmorgen ook onder in mijn buik.



Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Terug naar de gyn. of gewoon even een ronde afwachten?



Ik schrijf alleen nog maar op vrijdag op het forum omdat ik bewust wat afstand heb genomen van het forum om niet zovel meer met het zwanger worden bezig te zijn…en nu…nu gaat mijn lichaam zo raar doen.



(Her)kent iemand dit???



Liefs,

Hoop

Hoi Hoop,



He gets meis :hug:

Zelf heb ik toen ik net gestopt ben met de pil ook langere tijd na mijn menstruatie oud bloed verloren, alleen zonder steken.

Maarre, kan het niet te maken hebben met die behandeling die je hebt gehad???

Bij twijfel zou ik misschien toch de gyn even bellen om eea te vragen…



Dikke :-* enneh…ik heb bewondering voor je meis!!

Hai lieve Hoop, wat vreemd en vervelend!



Hoe is je band met jouw huisarts? Misschien daar eerst eens heen met je vragen? Sommige kunnen alleen zo bot zijn.



Wat is je gevoel. Bang dat het een zeer vroeg verlies van een bevruchtje is? Ook klodders verloren toevallig?



Misschien dat de gyn. ook telefonisch consult doet?



Ik kan je wel zeggen dat ik sinds de miskraam maanden rondliep met een opgezwollen buik, die ook veel hoge steken gaf. Veelal direct na eten, dus dacht dat het allergisch was, wat ik nl. nogal ben. Maar onlangs bij de osteopaat geweest en die heeft alles weer los gemaakt en sindsdien gaat alles weer normaler zo lijkt. Zij gaf aan dat het littekenweefsel kon zijn wat bij mij in de weg zat en voor pijn zorgde.



Gewoon even bellen, huisarts of gyn. zou ik zeggen. Zeker als het erger wordt!



Sterkte meissie, liefs xxx

Hey Meissie



Oh jeee dat is zeker vervelend.



Ik zou gewoon de huisarts of de gyn bellen en vertellen wat er aan de hand is en dat het je niet lekker zit. Wie weet wat ze voor je kunnen doen meis.



Ik wil je nog even zeggen dat ik enorm veel bewondering voor je hebt dat je na al die tijd nog steeds positief bent over het zwanger worden en als er iemand bij ons in het groepje zwanger is en of net bevallen je daar goed mee om gaat. Pet je af meis. Ik blijf voor jullie duimen en aan julile denken. Hoop echt dat je ons binnenkort goed nieuws kan vertellen, julile verdienen het zo!



Hou je goed en ik zou dus gewoon ff bellen, dat kan toch geen kwaad ?



Kus :-*

Zeg, heb je niet zoiets van ‘ik doe een test?’ Omdat je ook zegt dat je voor je gevoel niet echt helder bloed hebt verloren…het zou misschien kunnen? Ik denk dat ik daar toch aan zou denken, je weet het tenslotte niet!

En anders inderdaad even overleggen met je gyn, wat hij/zij ervan vind.



liefs

Ineke

@ Lotje, Martje en Miki, bedankt voor jullie lieve woorden! Ik ga zometeen even bellen met de gynaecoloog denk ik! Hoop dat ik haar kan bereiken!



@ Ineke, ik heb op het moment geen test in huis en vind het zonde om er één te verspillen, hij zal toch negatief zijn vermoed ik.



Ik hou jullie op de hoogte van wat de gyn. zegt!



Liefs,

Hoop

De gynaecoloog net gebeld, maar er was niemand meer (tot 12.00 uur maar op vrijdag) voor spoedeisende zaken verwezen ze me naar de ha.



Ik kijk even wat mijn “ongi” doet en als het zo blijft als het nu is bel ik maandag even anders wacht ik deze cyclus gewoon af!



Liefs,

Hoop

sterkte meid. Moest er vanmiddag opeens aan denken dat ik ook een rare ongi had. Ik ben geopereerd en o.a. heb ik een HSG gehad, 3 dagen na de operatie begon mijn ongi maar deze was heel heftig en duurde ca. 10 dagen!!! Dacht dat het nooit op zou houden. Je lichaam kan dus raar reageren na dit soort dingen. Tja, weet het ook niet verder.

Hoop dat het stopt nu en anders bel je maandag gewoon om het uit te leggen en misschien kunnen ze jou dan ook wat uitleg geven over hoe het kan misschien.



Liefs

Ineke

:hug: Hou je taai!

Wat raar joh! Vooral met die pijn er bij…



Ik zou inderdaad maandag eens met de gynaecoloog bellen.



Sterkte! :hug:



:-* Deedee

Lieve hoop… ik zou dit echt maandag even met je gyn gaan overleggen… Als het echt een andere ongi is dan je normaal gewend bent dan moet daar een oorzaak voor zijn…



Liefs, B-tje :-*

Nu is het helemaal weg…gisteren nog heel licht bruine afscheiding en nu helemaal niets meer! (Gelukkig). Ook geen buikpijn meer!



Denk dat ik deze ronde gewoon even afwacht, als de volgende menstruatie weer zo vreemd is ga ik meteen de gyn bellen!



Ik vermoed dat het door het HSG komt!



Liefs,

Hoop