Vreemde kwaaltjes?

Hallo allemaal



Ik lees al een poosje mee op t forum, maar ben niet zo’n schrijver. Ik ben 20 weken zwanger en heb wat ‘vreemde’ kwaaltjes, weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, dus dacht zal eens vragen of er meer mensen zijn die dit herkennen.



Als eerst heb ik t idee dat mijn linker oor dicht zit, maar hij is niet vuil als ik er met een stokje in ga komt die er schoon weer uit. Ik heb er een dof gevoel in en hoor mijn hart kloppen/suizen. Nu las ik dat dit met je bloeddruk te maken kan hebben?



M’n 2de kwaaltje is dat mijn linker voet sinds vrijdag met lopen (vooral met schoenen aan) erg zeer doet. De pijn zit onder mijn voet aan de buitenkant. Eerst dacht ik dat dat niets met zwanger zijn te maken had, maar lees op internet dat t toch wel vaker voor komt.



Ik wou er vanmorgen mee naar de huisarts maar die is nu net 3 weken met vakantie :roll: en de vervangend arts is alleen voor spoedgevallen, en tja dat vind ik t nou ook weer niet. Kan de verloskundige hier wat mee? En stel dat ik een ontsteking heb ergens kan dat dan kwaad voor de baby?



Alvast bedankt!

Ik herken de kwaaltjes niet, maar ik zou je klachten toch bij de VK aangeven hoor.

Vooral als het iets met je bloeddruk zou kunnen zijn!



En als je het niet vertrouwt of meer last krijgt; zou ik gewoon naar de vervangend HA gaan!



Beterschap!

@Mammamia wrote:

Ik wou er vanmorgen mee naar de huisarts maar die is nu net 3 weken met vakantie :roll: en de vervangend arts is alleen voor spoedgevallen, en tja dat vind ik t nou ook weer niet.


Een vervangende huisarts is niet alleen voor spoedgevallen (daar is een huisartsenpost of eerte hulp voor) maar voor alle dingen die niet kunnen wachten tot je eigen huisarts terug is.



Ik zou contact opnemen met je verloskundige voor je bloeddruk te laten controleren.

Mocht daar niks mee aan de hand zijn dan toch naar die vervangende huisarts.



Hopelijk is er niks aan de hand, maar tijdens een zwangerschap zou ik niet te lang doorlopen met vreemde klachten.



Groetjes Saskia

Jaaaaaa!!! Ik had dat ook dat mijn oor dicht zat! :o :o :o

Na de bevalling was het meteen over! Ik wist trouwens niet dat dat met je bloeddruk te maken had.



Tip drink heel veel water (al zal je dat al vaak geneog hebben gehoord)

Wat je beschrijft met je oor had ik een paar jaar geleden ook, hoewel niet tijdens een zwangerschap. Ik had toen een middenoorontsteking, maar dat schijnt na de pubertijd verder amper voor te komen dus de kans dat dat het is, is erg klein.



Overigens lijkt het me sterk dat een vervangend arts alleen voor spoedgevallen is? Het lijkt me nogal vervelend om 3 weken niet naar een HA te kunnen omdat die met vakantie is… Of had je geprobeerd een afspraak te maken dat de assistent je dat vertelde?

Bedankt voor jullie reacties, mijn oor is ondertussen weer open :roll: en gaat met vlagen weer dicht :?



Ik kijk het nog even aan hoe t verder gaat, m’n voet doet nog wel flink zeer.



Vrijdag heb ik een afspraak staan bij de verloskundige, dus dan zal ik t even aankaarten