vragen over meteen beginnen met flesvoeding

hoi hoi

wij staan op een camping en gebruiken daar een flessenwarmer

daar kan alleen rechte flessen in

en het duurd ongeveer 15 a 20 minuten voordat de fles warm is

en je kan het ook zien op de verwarmer

het rode lampje gaat dan uit en dan is die op tempratuur

en een heel klein laagje water in doen

wij gebruiken zelf de difrax flessen

maar we maken voeding eerst in de rechte fles en dan doen we het over in de andere fles

groetjes jolanda

In het ziekenhuis kreeg Jinthe van die ‘kant-en-klare’ flesje hypo-allergene voeding (Nutrilon) waar cees77 het over heeft. We voeden haar nu bij met dezelfde voeding (eerst pakjes, maar nu van dat poeder).

Qua flessen had ik verschillende flessen in huis, een aantal uit van die cadeaudozen en zelf had ik twee Difrax S-flessen gekocht. Dit omdat ik had gehoord dat het erg verschillend is waar een kindje uit wil drinken. Tot nog toe hebben we alleen de Difrax flessen en de fles die bij het kolfapparaat (Medela) zit gebruikt, daar drinkt ze prima uit.

Wbt flessenwarmers; niet iedere fles past in iedere flessenwarmer. Maar, wat anderen ook al zeggen, je kunt flesjes ook in de magnetron opwarmen. (Wij hebben geen flessenwarmer; ik was helemaal niet van plan om (ook) flesvoeding te gaan geven…)

Bij beide kindjes zijn wij meteen begonnen met Nutrilon I en met difrax flessen. Het heeft geen problemen opgelevert tot nu toe.

De kindjes vonden het prima en doen het er uitstekend op !!

Onze boys kregen nutrilon Nenatal (speciale prematurenvoeding) in het ziekenhuis. Eenmaal thuis zijn we op Friso overgestapt. Geen enkel probleem.

Met Ryan was het lang zoeken naar een juiste speen, hebben we ook heel lang nog spenen vanuit het ziekenhuis gebruikt :wink: