Wanneer gaven jullie gewone melk?
En was dit in een flesje, tuit of gewone beker?
En na het fruithapje, geven jullie dan nog drinken ofzo?
En geven jullie drinken ( melk of wat anders? ) tijdens het warm eten, tussen een paar hapjes door?
Sorry voor de berg vragen maar kan er in het boekje wat we van het CB hebben gehad helemaal niks over vinden :oops:
@Bagheera wrote:
Wanneer gaven jullie gewone melk?
En was dit in een flesje, tuit of gewone beker?
Vanaf een jaar en bij ons was het een zooitje: overdag een beker en s’avonds een fles
@Bagheera wrote:
En na het fruithapje, geven jullie dan nog drinken ofzo?
Kan maar er zit vaak genoeg vocht in het fruit. Ligt aan het kindje en of ze dorst heeft.
@Bagheera wrote:
En geven jullie drinken ( melk of wat anders? ) tijdens het warm eten, tussen een paar hapjes door?
Nee, hier krijgt hij pas wat drinken als zijn bordje leeg is, het drinken vult namelijk ook en kan dus zorgen dat ze slechter gaan eten.
@Bagheera wrote:
Sorry voor de berg vragen maar kan er in het boekje wat we van het CB hebben gehad helemaal niks over vinden :oops:
Geeft helemaal niks, daar zijn we voor :-*
Vanaf 1jaar. In een tuitbeker die eerst als beker geoefend word en als ze te snel wilt of t ging niet oid dan deksel met tuit er op en zo drinken. Savonds fles.
Drinken tja mijn kind drinkt de hele dag door. Ze krijgt 250 cc melk per dag te drinken. En de rest is water licht aangelend met suikervrije siroop. En 1x per dag verse vruchtensap.
Tijdens het eten: Nee. Tegenwoordig een klein laagje water als t op is is t op Maar dat komt meer omdat ze echt constant om drinken zeurt en zo gaat t prima met eten.
Noa krijgt nog steeds opvolgmelk (nummer 3) omdat ze erg klein en licht is.
Ik denk dat ik zo rond de anderhalf jaar overstap op gewone halfvolle melk.
Maar als je kindje gewoon goed op gewicht is, mag je dit al rond het jaar gaan geven.
Verder kreeg ze tot een jaar haar melk uit de fles, en sinds ze 1 jaar is krijgt ze het uit een gewone ‘open’ beker (we hadden al een paar maandjes geoefend met water, hoor).
Tenslotte krijgt ze een tuitbeker met water, die ik haar bij alle ‘eetgelegenheden’ aanreik (dus bij fruithap, koekje, warm eten en ontbijtpap). Ze drinkt niet zoveel maar op deze manier is de tuitbeker 's avonds meestal nèt leeg.
Kimberly grijpt namelijk naar mijn glas melk en ik had een ieniemini beetje ( nog minder dan een kwart theelepeltje ) melk in dr mondje gedaan en ze vond het heerlijk.
Bedankt voor jullie antwoorden. :-* :-* :-*
Bij Broes ook pas na éénjarige leeftijd maar ik heb het Senne wel al eens gegeven en hij vind het ook héérlijk.
Men raadt het na de leeftijd van één jaar aan i.v.m mogelijke koemelkallergie dacht ik!
Senne heeft er niet raar door gedaan dus ik heb het hem nog wel eens gegeven, niet zo heel veel maar ik ben er niet meer zo strikt in…
Senne drinkt uit een flesje met speen maar kan het ook met een tuitbeker.
Na het fruitpapje bied ik altijd nog water aan en tijdens de warme maaltijd drinkt hij niet, alleen erna bied ik weer water aan, een uurtje daarna krijgt hij nog een flesvoeding.
En tuurlijk mag je je vragen stellen, zo weet ik tenminste weer wat gedaan op een saaie woensdagavond! :lol: